Harley-Davidson XG750R - wyczynowa maszyna na bazie Street'a
Motocykl do flat track’u zbudowany na bazie H-D Street’a 750 zapowiedzią nowego modelu?
Amerykańscy dziennikarze wieszczą nowy model, sugerując się oficjalnie zaprezentowanym, wyczynowym sprzętem o oznaczeniu XG750R. Przeznaczony do flat track’u Harley XG750R oparty jest o jednostkę napędową z lubianego przez naszą redakcję Street’a 750. XG to także pierwszy Harley dedykowany do flat tracku od 44. lat! Do tej pory fabryczny zespół H-D ścigał się legendarnymi już XR750.
Nowa, chłodzona cieczą broń zadebiutuje już w najbliższy weekend w stanie Illinois, podczas Mistrzostw Stanów Zjednoczonych we Flat Tracku w klasie GNC1 (odpowiednik Klasy Królewskiej w Grand Prix). Za jego sterami siądzie 18-letni Davies Fisher, zeszłoroczny Mistrz mniejszej z klas AMA Flat Track’u. Jego zespołowy kolega, utytułowany Brad Baker (taki Marc Marquez dyscypliny) wystartuje na sprawdzonym, ale leciwym XR. Baker zaznaczył jednak, że jeśli nowy model się sprawdzi to jest gotów przesiąść się w każdej chwili.
Czemu o tym piszę? Ponieważ podczas światowej premiery Streeta w Barcelonie szefostwo H-D zaznaczało, że silnik Revolution X to platforma, która będzie rozbudowywana. Pomyślmy przez chwilę o Streecie jako pierwszym z rodu, a szybko zrozumiemy, że kolejny motocykl już powinien być dostępny. Wystarczy popatrzeć na Yamahę: MT-07 = XSR700 = Tracer 700. Albo nawet bliżej, czyli na Ducati, ze Scramblerem i z Sixty2 oraz pośrednimi odmianami.
Moim zdaniem kolejnym "małym i tanim" Harley’em będzie H-D Pro Street 800, który był prezentowany podczas premiery jako ciekawostka.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze