tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 HERO Challenge: jak przygotowaæ siê do najbardziej ekstremalnego wy¶cigu tego roku?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

HERO Challenge: jak przygotowaæ siê do najbardziej ekstremalnego wy¶cigu tego roku?

Autor: Informacja prasowa 2020.09.02, 13:06 Drukuj

Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na starcie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.

HERO Challenge to połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin - technicznych podjazdów i stromych zjazdów, przejazdów "na dziko" przez las, ogromnych sekcji głazów, szybkich odcinków Cross Country, przejazdów przez głęboki piach na torze MX oraz wymagających odcinków SuperEnduro, czy klasycznych sekcji Enduro.

NAS Analytics TAG

O co więc należy zadbać przez zawodami, aby podczas wyścigów na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować maszynę?

Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk, w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie. Przeserwisuj go więc od A do Z. Zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc. Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane: piach, ziemia, śliskie korzenie oraz luźne kamienie. Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt w trudnych sekcjach.

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:

- tył:
opcja nr 1 - bezpieczniejsza - nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
opcja nr 2 - lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w punkcie tankowania): system Tubliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,

- przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie, warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.

Paliwo

Zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Co spakować na zawody?

Pamiętaj, że codziennie czeka cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.

Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym - przed tobą co najmniej 2,5 - 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.

Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas.

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie - tempa jazdy.

Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć ich produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro.

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:

- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki,
- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą - zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas,
- chusteczki do wytarcia gogli - bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody,
- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania,
- zapasowe gogle - jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie "W" miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one bardzo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia (mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche),  
- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca - w przypadku, gdy nie używasz tzw. "klamek niełamiących się".

Poza powyższym zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia.

Harmonogram zawodów

11 września - piątek
18:00 - 20:00 - rejestracja w biurze zawodów

12 września - sobota
8:00 - 10:00 - rejestracja w biurze zawodów
9:30 - 12:00 - PROLOG (1 okrążenie)
13:00 - start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 - koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 - start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 - koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters

13 września - niedziela
9:00 - start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 - koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 - start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 - koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 - dekoracja zwycięzców (TOP3 każdej kategorii)

Więcej informacji na STRONIE
Wydarzenie na Facebooku
Fan page na Facebooku

Organizator: Agencja Sport UP

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê