HERO Challenge: jak przygotowaæ siê do najbardziej ekstremalnego wy¶cigu tego roku?
Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na starcie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.
HERO Challenge to połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin - technicznych podjazdów i stromych zjazdów, przejazdów "na dziko" przez las, ogromnych sekcji głazów, szybkich odcinków Cross Country, przejazdów przez głęboki piach na torze MX oraz wymagających odcinków SuperEnduro, czy klasycznych sekcji Enduro.
O co więc należy zadbać przez zawodami, aby podczas wyścigów na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?
Jak przygotować maszynę?
Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk, w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie. Przeserwisuj go więc od A do Z. Zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc. Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane: piach, ziemia, śliskie korzenie oraz luźne kamienie. Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt w trudnych sekcjach.
Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
- tył:
opcja nr 1 - bezpieczniejsza - nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
opcja nr 2 - lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w punkcie tankowania): system Tubliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
- przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.
Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie, warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.
Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.
Paliwo
Zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.
Co spakować na zawody?
Pamiętaj, że codziennie czeka cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym - przed tobą co najmniej 2,5 - 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.
Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas.
Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie - tempa jazdy.
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć ich produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro.
W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.
Warto również zabrać ze sobą:
- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki,
- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą - zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas,
- chusteczki do wytarcia gogli - bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody,
- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania,
- zapasowe gogle - jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie "W" miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one bardzo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia (mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche),
- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca - w przypadku, gdy nie używasz tzw. "klamek niełamiących się".
Poza powyższym zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów.
Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia.
Harmonogram zawodów
11 września - piątek
18:00 - 20:00 - rejestracja w biurze zawodów
12 września - sobota
8:00 - 10:00 - rejestracja w biurze zawodów
9:30 - 12:00 - PROLOG (1 okrążenie)
13:00 - start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 - koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 - start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 - koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
13 września - niedziela
9:00 - start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 - koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 - start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 - koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 - dekoracja zwycięzców (TOP3 każdej kategorii)
Więcej informacji na STRONIE
Wydarzenie na Facebooku
Fan page na Facebooku
Organizator: Agencja Sport UP
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze