tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Gibernau w Kawasaki?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Gibernau w Kawasaki?

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2008.06.07, 16:07 1 Drukuj

W MotoGP znów zawrzało od plotek na temat startów Sete Gibernau w barwach fabrycznego zespołu Kawasaki.

Pochodzący z Barcelony Gibernau, wicemistrz świata królewskiej klasy z lat 2003 i 2004, swoją karierę zakończył w 2006 roku po fatalnym sezonie w barwach fabrycznego zespołu Ducati Marlboro. Włosi postanowili wówczas nie przedłużać rocznej umowy z Hiszpanem, który rozpoczął następnie rozmowy z Kawasaki.

Prowadzona przez Michaela Bartholemy'ego ekipa nie była jednak w stanie sprostać wymaganiom finansowym Gibernau, który podobno za rok startów życzył sobie aż pięciu milionów Euro. W barwach „Zielonych" zobaczyliśmy rok temu ostatecznie Randy'ego de Puniet i Oliviera Jacque (którego w połowie sezonu zastąpił Anthony West), zaś Sete postanowił oficjalne zakończyć karierę.

Wczoraj Hiszpan pojawił się na paddocku toru Montmelo, gdzie dużo czasu spędzał w jednostce gościnnej i garażu Kawasaki Racing Team. W zespole pracuje obecnie wiele osób, które jeszcze kilka lat temu były częścią opiekującej się Gibernau ekipy Movistar Gresini Honda. Szefem mechaników Anthony'ego Westa jest w tym roku Juan Martinez, który przez lata był najbardziej zaufanym człowiekiem Gibernau i w sezonie 2006 przeszedł z nim nawet z teamu Fausto Gresiniego do fabrycznego składu Ducati.

Nie jest jednak tajemnicą, że Kawasaki poszukuje zawodnika, który w przyszłym roku miałby zastąpić fatalnie spisującego się Westa i na ZX-RR ścigać się u boku chronionego dwuletnim kontraktem Johna Hopkinsa. Z „Zielonymi" rozmawia kilku motocyklistów - w tym Colin Edwards, Andrea Doviziso czy Ben Spies (Mistrz USA klas Superbike) - jednak wszyscy są bardzo silnie łączeni z innymi zespołami (Edwards nadal z Tech 3, Doziozioso z Repsol Hondą, zaś Spies z Suzuki bądź Alice Ducati).

Kto wie, może sytuacje wykorzysta więc Gibernau, który ze powodu swojego doświadczenia, a także paszportu, byłyby idealnym partnerem dla Hopkinsa. Wymaganiom finansowym Hiszpana mógłby także sprostać nowy sponsor Kawasaki, amerykański producent napojów - Monster Energy.

Klątwa Rossiego

35'letni obecnie wnuk „Paco" Bulto, założyciela słynnej przed laty hiszpańskiej motocyklowej marki „Bultaco", Gibernau w królewskiej klasie ścigał się w latach 1997-2006, wygrywając w tym czasie tylko dziewięć wyścigów, ale i też dwukrotnie sięgając po tytuł wicemistrza świata.

Jeden z największych rywali Valentino Rossiego, a wcześniej także jego przyjaciel, Gibernau stał się największym wrogiem Włocha po oprotestowaniu go po kwalifikacjach do Grand Prix Kataru w 2004 roku. „Doktor" powiedział wówczas, że „Gibernau nie wygra już więcej żadnego wyścigu" i słowa dotrzymał.

Krytycznym punktem w karierze Hiszpana był sezon 2006, w którym ścigał się w barwach fabrycznego zespołu Ducati. Zwycięstwo w pierwszym wyścigu odebrała mu awaria wartego kilka złotych czujnika, zaś w ostatnim w ogóle nie wystartował z powodu kontuzji, jakiej nabawił podczas przedostatniej rundy.

W międzyczasie efektownie wyleciał także z Grand Prix Katalonii po kolizji z kolegą z własnego zespołu, Lorisem Capirossim. Jakby tego było mało, tamtego dnia, poza złamanym obojczykiem, Gibernau nabawił się dodatkowych obrażeń gdy karetka, która przewoziła go do szpitala w Barcelonie została po drodze staranowana przez autobus.

Pech, jaki ciągnął się za Sete od pamiętnej obietnicy Rossiego był wprost niewyobrażalny i nikogo nie zdziwiła jego decyzja o zakończeniu kariery. Czy w przyszłym roku rozpocznie się ona od nowa? Ciekawe, jak na 800'tce poszłoby Hiszpanowi, który swoją karierę w Grand Prix zaczynał przecież właśnie od wymagającej bardzo podobnego stylu jazdy klasy 250ccm.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę