tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Gibernau w Kawasaki?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Gibernau w Kawasaki?

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2008.06.07, 16:07 1 Drukuj

W MotoGP znów zawrzało od plotek na temat startów Sete Gibernau w barwach fabrycznego zespołu Kawasaki.

Pochodzący z Barcelony Gibernau, wicemistrz świata królewskiej klasy z lat 2003 i 2004, swoją karierę zakończył w 2006 roku po fatalnym sezonie w barwach fabrycznego zespołu Ducati Marlboro. Włosi postanowili wówczas nie przedłużać rocznej umowy z Hiszpanem, który rozpoczął następnie rozmowy z Kawasaki.

Prowadzona przez Michaela Bartholemy'ego ekipa nie była jednak w stanie sprostać wymaganiom finansowym Gibernau, który podobno za rok startów życzył sobie aż pięciu milionów Euro. W barwach „Zielonych" zobaczyliśmy rok temu ostatecznie Randy'ego de Puniet i Oliviera Jacque (którego w połowie sezonu zastąpił Anthony West), zaś Sete postanowił oficjalne zakończyć karierę.

Wczoraj Hiszpan pojawił się na paddocku toru Montmelo, gdzie dużo czasu spędzał w jednostce gościnnej i garażu Kawasaki Racing Team. W zespole pracuje obecnie wiele osób, które jeszcze kilka lat temu były częścią opiekującej się Gibernau ekipy Movistar Gresini Honda. Szefem mechaników Anthony'ego Westa jest w tym roku Juan Martinez, który przez lata był najbardziej zaufanym człowiekiem Gibernau i w sezonie 2006 przeszedł z nim nawet z teamu Fausto Gresiniego do fabrycznego składu Ducati.

Nie jest jednak tajemnicą, że Kawasaki poszukuje zawodnika, który w przyszłym roku miałby zastąpić fatalnie spisującego się Westa i na ZX-RR ścigać się u boku chronionego dwuletnim kontraktem Johna Hopkinsa. Z „Zielonymi" rozmawia kilku motocyklistów - w tym Colin Edwards, Andrea Doviziso czy Ben Spies (Mistrz USA klas Superbike) - jednak wszyscy są bardzo silnie łączeni z innymi zespołami (Edwards nadal z Tech 3, Doziozioso z Repsol Hondą, zaś Spies z Suzuki bądź Alice Ducati).

Kto wie, może sytuacje wykorzysta więc Gibernau, który ze powodu swojego doświadczenia, a także paszportu, byłyby idealnym partnerem dla Hopkinsa. Wymaganiom finansowym Hiszpana mógłby także sprostać nowy sponsor Kawasaki, amerykański producent napojów - Monster Energy.

Klątwa Rossiego

35'letni obecnie wnuk „Paco" Bulto, założyciela słynnej przed laty hiszpańskiej motocyklowej marki „Bultaco", Gibernau w królewskiej klasie ścigał się w latach 1997-2006, wygrywając w tym czasie tylko dziewięć wyścigów, ale i też dwukrotnie sięgając po tytuł wicemistrza świata.

Jeden z największych rywali Valentino Rossiego, a wcześniej także jego przyjaciel, Gibernau stał się największym wrogiem Włocha po oprotestowaniu go po kwalifikacjach do Grand Prix Kataru w 2004 roku. „Doktor" powiedział wówczas, że „Gibernau nie wygra już więcej żadnego wyścigu" i słowa dotrzymał.

Krytycznym punktem w karierze Hiszpana był sezon 2006, w którym ścigał się w barwach fabrycznego zespołu Ducati. Zwycięstwo w pierwszym wyścigu odebrała mu awaria wartego kilka złotych czujnika, zaś w ostatnim w ogóle nie wystartował z powodu kontuzji, jakiej nabawił podczas przedostatniej rundy.

W międzyczasie efektownie wyleciał także z Grand Prix Katalonii po kolizji z kolegą z własnego zespołu, Lorisem Capirossim. Jakby tego było mało, tamtego dnia, poza złamanym obojczykiem, Gibernau nabawił się dodatkowych obrażeń gdy karetka, która przewoziła go do szpitala w Barcelonie została po drodze staranowana przez autobus.

Pech, jaki ciągnął się za Sete od pamiętnej obietnicy Rossiego był wprost niewyobrażalny i nikogo nie zdziwiła jego decyzja o zakończeniu kariery. Czy w przyszłym roku rozpocznie się ona od nowa? Ciekawe, jak na 800'tce poszłoby Hiszpanowi, który swoją karierę w Grand Prix zaczynał przecież właśnie od wymagającej bardzo podobnego stylu jazdy klasy 250ccm.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę