Gaźnikowy dwusuw spełniający normę Euro3
Najlepsze cechy silnika dwusuwowego połączono z główną zaletą czterotaktów, czyli ekonomią
Firma Dellorto, specjalizująca się w motocyklowych i samochodowych układach zasilania, współpracując z HM Moto SpA, zaprezentowała nowy system zasilania paliwem. Dwusuwowy silnik HM Moto 125 cm3, bazujący na produkcie Hondy, został wyposażony w ECS, czyli elektroniczny system zasilania, wykorzystujący gaźnik. Dzięki niemu jednostki spełniają normy Euro3 i wciąż oferują wszystkie zalety dwutaktów.
Poza niższym spalaniem, system oferuje również łatwiejsze odpalane jednostki, odporność na niskie temperatury, stabilność pracy, szybką reakcję na gaz oraz łatwą możliwość adaptacji do warunków pogodowych. Dzięki trójwymiarowym mapom zapłonu oraz gaźnikiem, praca silnika jest zoptymalizowana w pełnym zakresie obrotów. Aktualnie używane mapy można wybierać dzięki sterowaniu na kierownicy, w zależności od potrzeb kierowcy.
Komputer zaprojektowany przez Dellorto steruje również układem chłodzenia silnika oraz dozownikiem oleju. W porównaniu do użycia tradycyjnych dozowników, zużycie oleju spada o 50%.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeTa cała Ekologia............
Odpowiedzlepszy, szybszy, cudowniejszy, ale i tak jaki bedzie wyjdzie w praniu a nie na papierze
Odpowiedztaki gaźnik musi być cholernie skomplikowany, oczyma wyobrażni widze te kilkanaśnie różnych małych rurek od podciśnień itp. pozatym gażnik i tak leje za bogatą mieszankę przy małym otwarciu ...
OdpowiedzTylko, że to nie jest "gaźnik" w normalnym tego słowa znaczeniu. Skoro motocykl dysponuje mapami zapłonów to znaczy, że ilością mieszanki w głównej mierze steruje komputer. Może dzięki temu wynalazkowi, dwusuwy jednak nie odejdą do lamusa, bo są to świetne silniczki, chociaż z biegiem czasu tracą jedna z głównych zalet czyli prostotę konstrukcji.
Odpowiedz