GP Włoch 2011 - Lorenzo podbija Mugello
Ósma runda Motocyklowych Grand Prix za nami. Wyścigowa karuzela trafiła tym razem na widowiskowy tor Mugello we Włoszech. Pogoda dopisała, a włoscy fani zdecydowanie nie zawiedli. Czy było na co popatrzeć?
MotoGP
Sytuacja w czubie stawki wyklarowała się już na pierwszym okrążeniu, jednak jak się okazało, tym razem nie zwiastowało to nudnej rundy. Wyścig zaczyna się od dominacji Caseya Stonera. Dwie sekundy dalej jedzie Lorenzo, któremu twardo na ogonie siedzi Dovizioso. Kilkanaście metrów za nimi goni Marco Simoncelli, a następnie Ben Spies. Sytuacja taka utrzymuje się przez pół wyścigu i dopiero wtedy pojawiają się prawdziwe emocje w czołówce. Amerykanin dochodzi Włocha i rozpoczynają walkę „kto mocniej opóźni hamowanie”. Ich pozycje zmieniają się wielokrotnie, a na ostatnim okrążeniu to Spies wyprzedza Simoncelliego, zdobywając tym samym czwarte miejsce na mecie.
Mając zwycięstwo już w garści, na dziewięć okrążeń do końca Stoner zaczyna tracić swoją przewagę. Trzy pętle później wyprzedza go Lorenzo, równocześnie wykręcając najlepszy czas wyścigu. Opony Caseya są w takim stanie, że na ostatnim okrążeniu dochodzi i omija go też kolega z zespołu, Andrea Dovizioso. Pozycje na podium to Lorenzo, Dovizioso, Stoner.
Przez cały wyścig, pomimo wyraźnej straty do czołówki, silnie i ciasno obłożone są miejsca od szóstego do okolic jedenastego. Nazwiska, które się tam przewijają to Bautista, Hayden , Rossi, Barbera, Pedrosa, Edwards. W połowie wyścigu to Valentino Rossi wychodzi na prowadzenie tej grupy aby finalnie zwyciężyć walkę o 6. lokatę. Dani Pedrosa, który wrócił po kontuzji drugiego już obojczyka, wystartował z 8. miejsca, kończąc wyścig na tej samej pozycji.
Na prowadzeniu w generalce wciąż jest Stoner ze 152 punktami. Lorenzo zmniejsza stratę do osiemnastu oczek, a podium zamyka Dovizioso ze 119 punktami. Czwarta pozycja to Rossi i 91 pkt.
Wyścig MotoGP – Grand Prix Włoch:
Poz. | Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Km/h | Czas/ strata |
1 | 25 | 1 | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | 173.0 | 41'50.089 |
2 | 20 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Repsol Honda Team | 172.9 | +0.997 |
3 | 16 | 27 | Casey STONER | AUS | Repsol Honda Team | 172.9 | +1.143 |
4 | 13 | 11 | Ben SPIES | USA | Yamaha Factory Racing | 172.4 | +8.980 |
5 | 11 | 58 | Marco SIMONCELLI | ITA | San Carlo Honda Gresini | 172.4 | +9.076 |
6 | 10 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Ducati Team | 171.2 | +26.450 |
7 | 9 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Mapfre Aspar Team MotoGP | 171.1 | +28.745 |
8 | 8 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | 170.8 | +32.043 |
9 | 7 | 5 | Colin EDWARDS | USA | Monster Yamaha Tech 3 | 170.7 | +33.421 |
10 | 6 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | 170.7 | +34.724 |
11 | 5 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | San Carlo Honda Gresini | 170.5 | +37.359 |
12 | 4 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | 170.0 | +43.964 |
13 | 3 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Rizla Suzuki MotoGP | 169.8 | +47.654 |
14 | 2 | 14 | Randy DE PUNIET | FRA | Pramac Racing Team | 169.7 | +48.840 |
15 | 1 | 24 | Toni ELIAS | SPA | LCR Honda MotoGP | 168.0 | +1'15.199 |
Nieklasyfikowany | |||||||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | 169.0 | 17 Okr. |
Moto2
Wyścig sześćsetek to walka trzech zawodników. Od samego startu do samej mety na funkcji prowadzącego zmieniali się Marc Marquez, Stefan Bradl i Bradley Smith. Wprawdzie ta trójka nie oddaliła się znacząco od reszty stawki, ale za to skupili całą uwagę na sobie. Na trzy okrążenia do walki na podium włącza się też Alex de Angelis, dosłownie stykając się łokciami z Bradlem. Szybko jednak odpada, finiszując w końcu jako czwarty. Po nim do trójki dołączył też Andrea Iannone, ale na ostatnich okrążeniach przeszkadzało mu silne już zużycie opon. Nie udało mu się też odeprzeć ataków de Angelisa, co zakończyło się 5. pozycją dla Iannone. Emocje sięgają zenitu na finalnej pętli -na prowadzeniu pojawiały się wszystkie trzy nazwiska. Gdy to Smith miał już wygrać, Marquez podejmuje się ostrego wyprzedzania. Smith zostaje wypchnięty aż na trzecią pozycję, Marquez wygrywa wyścig, drugi jest Bradl. Ci trzej kierowcy wpadli na metę z różnicą 0,419 sekundy.
Dobry wyścig zalicza Thomas Luthi. Startuje z 24. lokaty, z okrążenia na okrążenie przebija się do przodu, a wyścig kończy jako szósty na mecie i lider ciasnej paczki zawodników goniących czołówkę. Za nim są kolejno Simone Corsi, Max Neukirchner, Aleix Espargaro, Kenan Sofuoglu oraz Dominique Aegerter.
W generalce ze sporą przewagą niezmiennie prowadzi Bradl – ma 147 pkt na koncie. Marc Marquez jest 52 punkty dalej, podium zamyka Bradley Smith z 79 oczkami.
Wyścig Moto2 – Grand Prix Włoch:
Poz. | Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Km/h | Czas/ strata |
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Team Catalunya Caixa Repsol | 165.0 | 40'02.941 |
2 | 20 | 65 | Stefan BRADL | GER | Viessmann Kiefer Racing | 165.0 | +0.071 |
3 | 16 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Tech 3 Racing | 165.0 | +0.419 |
4 | 13 | 15 | Alex DE ANGELIS | RSM | JIR Moto2 | 164.9 | +2.091 |
5 | 11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Speed Master | 164.7 | +4.595 |
6 | 10 | 12 | Thomas LUTHI | SWI | Interwetten Paddock Moto2 | 164.1 | +13.021 |
7 | 9 | 3 | Simone CORSI | ITA | Ioda Racing Project | 164.1 | +13.092 |
8 | 8 | 76 | Max NEUKIRCHNER | GER | MZ Racing Team | 164.1 | +13.409 |
9 | 7 | 40 | Aleix ESPARGARO | SPA | Pons HP 40 | 164.1 | +14.139 |
10 | 6 | 54 | Kenan SOFUOGLU | TUR | Technomag- CIP | 164.0 | +14.419 |
11 | 5 | 77 | Dominique AEGERTER | SWI | Technomag- CIP | 164.0 | +15.072 |
12 | 4 | 19 | Xavier SIMEON | BEL | Tech 3 B | 163.8 | +17.996 |
13 | 3 | 4 | Randy KRUMMENACHER | SWI | GP Team Switzerland Kiefer Racing | 163.7 | +18.573 |
14 | 2 | 72 | Yuki TAKAHASHI | JPN | Gresini Racing Moto2 | 163.7 | +19.720 |
15 | 1 | 16 | Jules CLUZEL | FRA | NGM Forward Racing | 163.6 | +20.357 |
16 | 34 | Esteve RABAT | SPA | Blusens-STX | 163.5 | +22.208 | |
17 | 36 | Mika KALLIO | FIN | Marc VDS Racing Team | 163.5 | +22.420 | |
18 | 53 | Valentin DEBISE | FRA | Speed Up | 163.4 | +24.297 | |
19 | 18 | Jordi TORRES | SPA | Mapfre Aspar Team Moto2 | 163.1 | +28.679 | |
20 | 75 | Mattia PASINI | ITA | Ioda Racing Project | 163.1 | +28.876 | |
21 | 13 | Anthony WEST | AUS | MZ Racing Team | 162.9 | +30.778 | |
22 | 88 | Ricard CARDUS | SPA | QMMF Racing Team | 162.8 | +33.084 | |
23 | 71 | Claudio CORTI | ITA | Italtrans Racing Team | 162.7 | +34.568 | |
24 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Tech 3 Racing | 162.6 | +36.000 | |
25 | 31 | Carmelo MORALES | SPA | Desguaces La Torre G22 | 162.6 | +36.194 | |
26 | 39 | Robertino PIETRI | VEN | Italtrans Racing Team | 162.6 | +36.195 | |
27 | 45 | Scott REDDING | GBR | Marc VDS Racing Team | 161.9 | +46.731 | |
28 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | HP Tuenti Speed Up | 161.7 | +49.054 | |
29 | 9 | Kenny NOYES | USA | Avintia-STX | 161.6 | +50.101 | |
30 | 64 | Santiago HERNANDEZ | COL | SAG Team | 160.4 | +1'08.557 | |
31 | 95 | Mashel AL NAIMI | QAT | QMMF Racing Team | 157.1 | 1 Okr. | |
Nieklasyfikowani | |||||||
14 | Ratthapark WILAIROT | THA | Thai Honda Singha SAG | 160.1 | 7 Okr. | ||
25 | Alex BALDOLINI | ITA | NGM Forward Racing | 161.1 | 10 Okr. | ||
70 | Mattia TAROZZI | ITA | Faenza Racing | 157.5 | 10 Okr. | ||
68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Blusens-STX | 163.3 | 14 Okr. | ||
24 | Tommaso LORENZETTI | ITA | Aeroport de Castello | 159.6 | 15 Okr. | ||
51 | Michele PIRRO | ITA | Gresini Racing Moto2 | 158.8 | 18 Okr. | ||
35 | Raffaele DE ROSA | ITA | Mapfre Aspar Team Moto2 | 0 Okr. |
GP 125
Oczy fanów najmniejszej klasy zwrócone były na Nico Terola. Po nieobecności na poprzedniej rundzie z powodu kontuzji, na Mugello startował z drugiego rzędu, a w zasadzie wystrzelił z niego od razu na prowadzenie. Na jego tylnym kole usiadł jadący po swoje pierwsze zwycięstwo w GP125, Johan Zarco. Ta dwójka w szaleńczym tempie oddaliła się od reszty stawki. Zarco doczekał się błędu Terola dokładnie w połowie wyścigu. Pozycje zamieniły się i tym razem to Nico jechał dokładnie po śladzie lidera. Ten z atakiem poczekał na prostą start-meta, aby po dobrym wyjściu z ostatniego zakrętu, odebrać pozycję lidera na ostatnich metrach wyścigu. Terol zdobywa swoje piąte zwycięstwo w sezonie.
Zacięta walka rozegrała się o ostatni stopień podium. Nazwiska, które zamieniały się miejscami w grupie goniącej to Maverick Vinales, Efren Vazquez, Hector Faubel, Luis Salom, Sergio Gadea, Cortese oraz Jonas Folger. Ten ostatni upada na 3 okrążenia przed metą, spadając w generalce z drugiego na czwarte miejsce. Spośród tej grupy najdłużej na prowadzeniu pozostawał Vinales. Pod koniec wyścigu wyprzedza go Feubel, jednak ostateczny pojedynek rozgrywa się z Vasquezem. Ostateczna kolejność to Viniales, Vasquez, Faubel.
Generalka to wciąż pewne prowadzenie Nico Terola. Na drugą lokatę wskakuje Johan Zarco, ale tylko osiem punktów mniej ma Maverick Vinales. Kolejne pięć oczek niżej jest Folger, a trzy punkty za nim czyha Sandro Cortese.
Wyścig GP 125 – Grand Prix Włoch:
Poz. | Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Km/h | Czas/ strata |
1 | 25 | 18 | Nicolas TEROL | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 157.9 | 39'51.815 |
2 | 20 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Avant-AirAsia-Ajo | 157.9 | +0.167 |
3 | 16 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Blusens by Paris Hilton Racing | 157.3 | +8.379 |
4 | 13 | 7 | Efren VAZQUEZ | SPA | Avant-AirAsia-Ajo | 157.3 | +8.491 |
5 | 11 | 55 | Hector FAUBEL | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 157.3 | +8.594 |
6 | 10 | 39 | Luis SALOM | SPA | RW Racing GP | 156.4 | +22.908 |
7 | 9 | 33 | Sergio GADEA | SPA | Blusens by Paris Hilton Racing | 156.3 | +23.989 |
8 | 8 | 44 | Miguel OLIVEIRA | POR | Andalucia Banca Civica | 155.3 | +40.138 |
9 | 7 | 23 | Alberto MONCAYO | SPA | Andalucia Banca Civica | 155.2 | +40.767 |
10 | 6 | 84 | Jakub KORNFEIL | CZE | Ongetta-Centro Seta | 155.2 | +41.198 |
11 | 5 | 77 | Marcel SCHROTTER | GER | Mahindra Racing | 155.2 | +41.255 |
12 | 4 | 11 | Sandro CORTESE | GER | Intact-Racing Team Germany | 156.3 | +43.999 |
13 | 3 | 15 | Simone GROTZKYJ | ITA | Phonica Racing | 154.9 | +46.172 |
14 | 2 | 53 | Jasper IWEMA | NED | Ongetta-Abbink Metaal | 154.1 | +58.976 |
15 | 1 | 52 | Danny KENT | GBR | Red Bull Ajo MotorSport | 154.0 | +59.725 |
16 | 10 | Alexis MASBOU | FRA | Caretta Technology | 154.0 | +1'00.127 | |
17 | 17 | Taylor MACKENZIE | GBR | Phonica Racing | 154.0 | +1'00.227 | |
18 | 63 | Zulfahmi KHAIRUDDIN | MAL | Airasia-Sic-Ajo | 153.5 | +1'08.245 | |
19 | 95 | Miroslav POPOV | CZE | Ellegi Racing | 153.4 | +1'10.593 | |
20 | 19 | Alessandro TONUCCI | ITA | Team Italia FMI | 153.2 | +1'13.662 | |
21 | 43 | Francesco MAURIELLO | ITA | WTR-Ten10 Racing | 152.5 | +1'23.949 | |
22 | 31 | Niklas AJO | FIN | TT Motion Events Racing | 151.6 | +1'38.811 | |
23 | 30 | Giulian PEDONE | SWI | Phonica Racing | 150.8 | +1'53.144 | |
Nieklasyfikowani | |||||||
3 | Luigi MORCIANO | ITA | Team Italia FMI | 154.1 | 1 Okr. | ||
74 | Kevin CALIA | ITA | MGP Racing | 154.1 | 1 Okr. | ||
94 | Jonas FOLGER | GER | Red Bull Ajo MotorSport | 156.0 | 3 Okr. | ||
99 | Danny WEBB | GBR | Mahindra Racing | 153.0 | 11 Okr. | ||
56 | Peter SEBESTYEN | HUN | Caretta Technology | 150.8 | 11 Okr. | ||
96 | Louis ROSSI | FRA | Matteoni Racing | 153.8 | 13 Okr. | ||
36 | Joan PERELLO | SPA | Matteoni Racing | 145.6 | 13 Okr. | ||
50 | Sturla FAGERHAUG | NOR | WTR-Ten10 Racing | 144.7 | 13 Okr. | ||
88 | Massimo PARZIANI | ITA | Faenza Racing | 151.7 | 14 Okr. | ||
26 | Adrian MARTIN | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 144.0 | 19 Okr. | ||
21 | Harry STAFFORD | GBR | Ongetta-Centro Seta | 141.3 | 19 Okr. |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeA co z Wargałą bo nikt nic nie pisze??
OdpowiedzWargali juz nie ma i nie będzie
Odpowiedz