GP Niemiec - powrót Pedrosy
Pedrosa wygrywa, a za nim finiszują Lorenzo i Stoner
Dziewiąta runda Motocyklowych Grand Prix zawitała w miniony weekend na niemiecki tor Sachsenring. 17.lipca to równocześnie półmetek sezonu Motocyklowych Grand Prix.
MotoGP
Pole position to jak często zdarzało się w tym sezonie Casey Stoner. W pierwszej linii znalazł się jednak również Dani Pedrosa. Po długiej nieobecności spowodowanej kontuzją, Hiszpan wraca do gry – znowu popisał się swoim firmowym rakietowym startem wpadając w zakręt jako pierwszy. Koniec pierwszego okrążenia to jednak Lorenzo na pozycji lidera. Za nim o drugie miejsce walczy trzech zawodników Repsol Honda z Marco Simoncellim tuż za nimi. Na czwartym okrążeniu Casey Stoner przeprowadza udany atak na Lorenzo. Pozostałe Hondy w czołówce – Pedrosa, Dovizioso i Simocelli nie dają uciec liderom, równocześnie walcząc pomiędzy sobą.
Taka sytuacja utrzymuje się do 13. okrążenia, kiedy Stonera wyprzedza znowu Lorenzo, a chwilę później także Pedrosa. Za nimi wciąż trwa batalia Hond. Na samotnej szóstej pozycji od samego startu jedzie Ben Spies. Walka o siódmą lokatę rozgrywa się pomiędzy Haydenem, Alvaro Bautistą oraz Rossim. Nazwiska zmieniają się jak w kalejdoskopie, a finalnie walkę tą wygrywa Bautista, przed Haydenem i Rossim. Zawodnicy wpadli na metę w ciągu 0,125 sekundy.
Pedrosa wyraźnie przyśpiesza, a Jorge próbuje bronić swoją linię. Na dziewięć okrążeń przed końcem, kierowca Hondy wychodzi na prowadzenie. Nie oddaje go do samego końca, triumfując w drugim wyścigu po powrocie z kontuzji. Stawka prowadząca rozdziela się i w walce o drugi stopień podium liczy się tylko Lorenzo i Stoner. Kierowcy ostro naciskają, wymieniając się pozycjami kilka razy. Dwa okrążenia przed szachownicą Lorenzo wychodzi na drugą lokatę i już jej nie oddaje. Pod koniec wyścigu dwójka zawodników – Dovizioso i Simoncelli zwalniają. Czwarty finiszuje Andrea, a na ostatnim kółku Spiesowi udaje się wyprzedzić Marco. Kolejność na mecie to: Pedrosa, Lorenzo, Stoner, Dovizioso, Spies, Simoncelli.
W generalce wciąż prowadzi Casey Stoner, 15 punktów za nim jest Jorge Lorenzo, a Andrea Dovizioso zajmuje ostatni stopień.
Poz | Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Marka | Km/h | Czas/strata |
1 | 25 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 160.4 | 41'12.482 |
2 | 20 | 1 | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 160.3 | +1.477 |
3 | 16 | 27 | Casey STONER | AUS | Repsol Honda Team | Honda | 160.3 | +1.568 |
4 | 13 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Repsol Honda Team | Honda | 159.7 | +10.513 |
5 | 11 | 11 | Ben SPIES | USA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 159.7 | +10.719 |
6 | 10 | 58 | Marco SIMONCELLI | ITA | San Carlo Honda Gresini | Honda | 159.6 | +10.923 |
7 | 9 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Rizla Suzuki MotoGP | Suzuki | 158.6 | +27.451 |
8 | 8 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | Ducati | 158.6 | +27.510 |
9 | 7 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Ducati Team | Ducati | 158.6 | +27.576 |
10 | 6 | 5 | Colin EDWARDS | USA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.2 | +33.491 |
11 | 5 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Mapfre Aspar Team MotoGP | Ducati | 157.9 | +38.944 |
12 | 4 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Ducati | 157.9 | +39.148 |
13 | 3 | 14 | Randy DE PUNIET | FRA | Pramac Racing Team | Ducati | 157.8 | +39.415 |
14 | 2 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 157.8 | +39.477 |
15 | 1 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | San Carlo Honda Gresini | Honda | 156.9 | +54.516 |
16 | 24 | Toni ELIAS | SPA | LCR Honda MotoGP | Honda | 155.8 | +1'12.335 | |
17 | 50 | Sylvain GUINTOLI | FRA | Pramac Racing Team | Ducati | 154.0 | 1 Okr. |
Moto2
Wyścig klasy Moto2 okazał się walką o podium pomiędzy trzema zawodnikami. Po starcie, w pierwszy zakręt jako lider wjechał Stefan Bradl. Chwilę później prowadzenie odzyskał startujący z pole position – Marc Marquez. Swojej pozycji nie oddaje przez pół wyścigu, a na jego plecach walczą Bradl i startujący z drugiego rzędu Alex De Angelis. Ta dwójka wyprzedzała siebie wzajemnie na prawie każdym okrążeniu. Nie odstępują Marqueza na krok, wyprzedzając go nawet w okolicy środka wyścigu. Również od samego startu w stawce prowadzącej znajdują się Thomas Luthi i Yonny Hernandez. Ci jednak ograniczają się do walki o czwartą lokatę, która okazuje się zresztą niezwykle zacięta. Pod koniec wyścigu Hernandez nie wytrzymuje tempa – wyprzedza go Randy Krummenacher. Dwa okrążenia przed szachownicą pokonuje też Luthiego.
Na 8 okrążeń przed końcem wyścigu, Marc wraca na pozycję lidera i nie oddaje jej do samej szachownicy. Na drugiej lokacie utrzymuje się Stefan Bradl, a De Angelisowi nie udaje się utrzymać szaleńczego tempa liderów. Kolejność na mecie to Marquez, Bradl, De Angelis, Krummenacher, Luthi, Hernandez. Zacięta walka potoczyła się też o dziewiątą lokatę – Scott Redding obronił się przed Simone Corsi.
W generalce na prowadzeniu wciąż jest Bradl. Marquez zmniejszył stratę do 47 punktów, a kolejne 36 pkt dalej, podium zamyka Simone Corsi.
Poz | Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Km/h | Czas/strata |
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Team CatalunyaCaixa Repsol | 153.5 | 41'37.457 |
2 | 20 | 65 | Stefan BRADL | GER | Viessmann Kiefer Racing | 153.4 | +0.896 |
3 | 16 | 15 | Alex DE ANGELIS | RSM | JIR Moto2 | 153.4 | +1.387 |
4 | 13 | 4 | Randy KRUMMENACHER | SWI | GP Team Switzerland Kiefer Racing | 153.2 | +3.413 |
5 | 11 | 12 | Thomas LUTHI | SWI | Interwetten Paddock Moto2 | 153.2 | +4.185 |
6 | 10 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Blusens-STX | 153.0 | +7.691 |
7 | 9 | 45 | Scott REDDING | GBR | Marc VDS Racing Team | 152.8 | +10.606 |
8 | 8 | 3 | Simone CORSI | ITA | Ioda Racing Project | 152.8 | +10.667 |
9 | 7 | 16 | Jules CLUZEL | FRA | NGM Forward Racing | 152.7 | +12.079 |
10 | 6 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Gresini Racing Moto2 | 152.7 | +12.337 |
11 | 5 | 54 | Kenan SOFUOGLU | TUR | Technomag-CIP | 152.7 | +13.197 |
12 | 4 | 77 | Dominique AEGERTER | SWI | Technomag-CIP | 152.1 | +21.516 |
13 | 3 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | HP Tuenti Speed Up | 152.1 | +21.652 |
14 | 2 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Speed Master | 152.1 | +21.827 |
15 | 1 | 71 | Claudio CORTI | ITA | Italtrans Racing Team | 152.1 | +22.238 |
16 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Tech 3 Racing | 152.1 | +22.359 | |
17 | 25 | Alex BALDOLINI | ITA | NGM Forward Racing | 151.8 | +26.498 | |
18 | 19 | Xavier SIMEON | BEL | Tech 3 B | 151.6 | +30.137 | |
19 | 75 | Mattia PASINI | ITA | Ioda Racing Project | 151.4 | +34.023 | |
20 | 9 | Kenny NOYES | USA | Avintia-STX | 151.4 | +34.188 | |
21 | 18 | Jordi TORRES | SPA | Mapfre Aspar Team Moto2 | 151.4 | +34.300 | |
22 | 80 | Axel PONS | SPA | Pons HP 40 | 151.3 | +34.949 | |
23 | 13 | Anthony WEST | AUS | MZ Racing Team | 150.5 | +49.149 | |
24 | 64 | Santiago HERNANDEZ | COL | SAG Team | 150.5 | +49.902 | |
25 | 14 | Ratthapark WILAIROT | THA | Thai Honda Singha SAG | 150.3 | +53.180 | |
26 | 39 | Robertino PIETRI | VEN | Italtrans Racing Team | 150.0 | +57.673 | |
27 | 97 | Steven ODENDAAL | RSA | MS Racing | 149.1 | +1'12.318 | |
28 | 88 | Ricard CARDUS | SPA | QMMF Racing Team | 149.1 | +1'12.943 | |
29 | 24 | Tommaso LORENZETTI | ITA | Aeroport de Castello | 146.0 | 1 Okr. | |
30 | 95 | Mashel AL NAIMI | QAT | QMMF Racing Team | 145.8 | 1 Okr. | |
Nieklasyfikowani | |||||||
72 | Yuki TAKAHASHI | JPN | Gresini Racing Moto2 | 152.4 | 6 Okr. | ||
34 | Esteve RABAT | SPA | Blusens-STX | 149.7 | 10 Okr. | ||
38 | Bradley SMITH | GBR | Tech 3 Racing | 152.4 | 14 Okr. | ||
40 | Aleix ESPARGARO | SPA | Pons HP 40 | 152.6 | 24 Okr. | ||
76 | Max NEUKIRCHNER | GER | MZ Racing Team | 152.5 | 24 Okr. | ||
53 | Valentin DEBISE | FRA | Speed Up | 146.9 | 27 Okr. | ||
60 | Julian SIMON | SPA | Mapfre Aspar Team Moto2 | 0 Okr. | |||
Nie wystartował | |||||||
36 | Mika KALLIO | FIN | Marc VDS Racing Team | 0 Okr. |
GP 125
Wyścig najmniejszej klasy to tym razem największe zawirowania w wynikach. Startujący z pole position Maverick Vinales od razu spada w głąb stawki. Czołówka wyścigu wyklarowała się jednak już na pierwszych okrążeniach i zawierało się w kilka nazwisk - Sergio Gadea, Luis Salom, Miguel Oliveira, Efrén Vázquez, Nicolas Terol, Johan Zarco, Hector Faubel i powracający Viniales. Maverick dopiero na 16. kółku wraca na prowadzenie. Tych kilku zawodników jechało cały czas z różnicą liczoną w setnych sekundy, a żadne kolejne okrążenie nie było nawet podobne do poprzedniego.
11 kółek przed końcem Vasquez wjeżdża poza asfalt, a próbując gonić stawkę, zalicza glebę. Na dziesięć okrążeń przed metą w walce wciąż liczyło się aż sześciu zawodników, ale ścisła czołówka uformowała się z nazwisk Zacro, Faubel i Viniales. Ostrej walki nie rozstrzygnęła ani szachownica, ani fotokomórka. Dokładnie w tej samej tysięcznej sekundy na metę wpadli Faubel i Zarco. Decyzję o wygranej Faubela przesądza krótszy czas najlepszego okrążenia. Viniales finiszuje trzeci ze stratą 0,272 sek. Dalsza kolejność na mecie to: Terol, Salom, Gadea, Folger i Cortese.
Mimo finiszu na czwartej lokacie, w generalce prowadzi Nico Terol. 32 punkty mniej ma Zarco, a kolejne 12 oczek niżej jest Vinialez.
Poz |
Pkt | Nr | Kierowca | Kraj | Zespół | Km/h | Czas/strata |
1 | 25 | 55 | Hector FAUBEL | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 148.8 | 39'57.979 |
2 | 20 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Avant-AirAsia-Ajo | 148.8 | 0 |
3 | 16 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Blusens by Paris Hilton Racing | 148.8 | +0.272 |
4 | 13 | 18 | Nicolas TEROL | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 148.7 | +1.723 |
5 | 11 | 39 | Luis SALOM | SPA | RW Racing GP | 148.6 | +2.784 |
6 | 10 | 33 | Sergio GADEA | SPA | Blusens by Paris Hilton Racing | 148.4 | +6.786 |
7 | 9 | 94 | Jonas FOLGER | GER | Red Bull Ajo MotorSport | 148.0 | +13.116 |
8 | 8 | 11 | Sandro CORTESE | GER | Intact-Racing Team Germany | 148.0 | +13.414 |
9 | 7 | 52 | Danny KENT | GBR | Red Bull Ajo MotorSport | 148.0 | +13.710 |
10 | 6 | 31 | Niklas AJO | FIN | TT Motion Events Racing | 147.0 | +29.090 |
11 | 5 | 23 | Alberto MONCAYO | SPA | Andalucia Banca Civica | 147.0 | +29.341 |
12 | 4 | 42 | Toni FINSTERBUSCH | GER | Freudenberg Racing Team | 146.8 | +33.483 |
13 | 3 | 84 | Jakub KORNFEIL | CZE | Ongetta-Centro Seta | 146.7 | +34.357 |
14 | 2 | 99 | Danny WEBB | GBR | Mahindra Racing | 146.7 | +34.405 |
15 | 1 | 53 | Jasper IWEMA | NED | Ongetta-Abbink Metaal | 146.5 | +36.878 |
16 | 77 | Marcel SCHROTTER | GER | Mahindra Racing | 146.2 | +43.087 | |
17 | 15 | Simone GROTZKYJ | ITA | Phonica Racing | 146.2 | +43.123 | |
18 | 96 | Louis ROSSI | FRA | Matteoni Racing | 145.6 | +52.487 | |
19 | 3 | Luigi MORCIANO | ITA | Team Italia FMI | 145.1 | +1'01.936 | |
20 | 30 | Giulian PEDONE | SWI | Phonica Racing | 144.9 | +1'04.494 | |
21 | 50 | Sturla FAGERHAUG | NOR | WTR-Ten10 Racing | 144.8 | +1'05.804 | |
22 | 43 | Francesco MAURIELLO | ITA | WTR-Ten10 Racing | 144.8 | +1'05.900 | |
23 | 36 | Joan PERELLO | SPA | Matteoni Racing | 143.8 | +1'24.205 | |
24 | 63 | Zulfahmi KHAIRUDDIN | MAL | Airasia-Sic-Ajo | 143.6 | +1'27.327 | |
25 | 19 | Alessandro TONUCCI | ITA | Team Italia FMI | 143.6 | +1'27.505 | |
26 | 10 | Alexis MASBOU | FRA | Caretta Technology | 143.2 | 1 Okr. | |
27 | 78 | Felix FORSTENHAEUSLER | GER | Schwaben Racing Team | 142.8 | 1 Okr. | |
Not Classified | |||||||
26 | Adrian MARTIN | SPA | Bankia Aspar Team 125cc | 146.8 | 1 Okr. | ||
21 | Harry STAFFORD | GBR | Ongetta-Centro Seta | 146.7 | 1 Okr. | ||
41 | Luca GRUENWALD | GER | Freudenberg Racing Team | 144.5 | 4 Okr. | ||
7 | Efren VAZQUEZ | SPA | Avant-AirAsia-Ajo | 147.7 | 7 Okr. | ||
56 | Peter SEBESTYEN | HUN | Caretta Technology | 144.1 | 8 Okr. | ||
70 | Marvin FRITZ | GER | LHF Project Racing | 142.6 | 19 Okr. | ||
73 | Jack MILLER | AUS | RZT Racing | 134.3 | 24 Okr. | ||
44 | Miguel OLIVEIRA | POR | Andalucia Banca Civica | 145.0 | 25 Okr. | ||
17 | Taylor MACKENZIE | GBR | Phonica Racing | 143.0 | 25 Okr. |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze