GP Katalonii - Pierwszy trening
Dani Pedrosa, dla którego Grand Prix Katalonii oznacz wyścig po własnym podwórku, dał dziś wyraźnie do zrozumienia, że liczy się dla niego tylko niedzielne zwycięstwo. Hiszpan zakończył pierwszy poranny trening przed siódmą rundą sezonu z czasem o prawie pół sekundy lepszym niż wynik drugiego, lidera klasyfikacji generalnej, Casey Stonera.
Wyłączając Pedrosę, czasy pierwszej dziesiątki były bardzo wyrównane: drugiego w sesji Stonera od trzynastego, Alexa Hofmanna, dzieliła zaledwie sekunda. Tradycyjnie już bardzo ciepła pogoda jest zapowiadana na cały weekend.
W przeszłości wyjątkowo ważne na tym torze ważne było ogumienie. O ile opony Bridgestone często miały problemy z wymienioną w 2005 roku nawierzchnią, Michelin zazwyczaj korzystał z bliskości swojej francuskiej fabryki, dostarczając na tor nowe opony - skonstruowane w ekspresowym tempie na podstawie piątkowych danych - w sobotę i niedzielę. Nowe przepisy utrudniły w tym sezonie życie Michelin na europejskich torach [zawodnicy muszą wybrać 31 opon w czwartek przed zawodami], zaś Bridgestone udowodnił m.in. w Chinach i Turcji, że świetnie radzi sobie w tym roku na trasach na których miał ogromne problemy w przeszłości. Wiele wskazuje więc na to, że w Hiszpani zobaczymy w ten weekend nowy rozkład sił.
Mugello i Montmelo to jedne z najszybszych torów w kalendarzu MotoGP. Oba posiadają liczące ponad tysiąc metrów proste startowe dlatego większość producentów bardzo przytomnie zaopatrzyła przed Grand Prix Włoch swoich fabrycznych zawodników w nowe części lub wręcz całe silniki.
Wyjątkiem jest Ducati, które mimo posiadania nowego, mocniejszego silnika pozostaje od początku sezonu przy sprawdzonej i, i tak najmocniejszej w klasie jednostce napędowej. Szefostwo bolońskiej firmy przyznaje, iż chwilowo nie ma potrzebny by zmieniać "motor" w Desmosedici i faktycznie ma rację. Warto pamiętać, że ewentualna zmiana wpłynęłaby na zachowanie całego motocykla. Po co więc w ogóle dotykać sprzęt, który wygrał w tym sezonie pięćdziesiąt procent rozegranych do tej pory wyścigów klasy MotoGP. Wyjątkiem jest maszyna Lorisa Capirossiego, w której od Grand Prix Włoch zamontowany jest nieco słabszy, lecz o wiele bardziej płynnie oddający moc silnik. Stało się tak po problemach "CapiTrexa" z poprzednim "motorem" na początku sezonu. Cała czwórka zawodników Ducati znalazła się w pierwszej piątce w tabeli najszybszych czasów dzisiejszej sesji.
Randy de Puniet i Oliver Jacque potwierdzili dzisiaj informacje o nowym, znacznie mocniejszym silniku w modelu ZX-RR. Duet ekipy Kawasaki był w stanie dotrzymać kroku najszybszym maszynom Ducati, choć do Stonera obu brakuje jeszcze około czterech kilometrów na godzinę. Nie najgorzej wyglądają także, wzmocnione niedawno, fabryczne Hondy RC212V Daniego Pedrosy, Nicky Haydena i Marco Melandriego. Niestety, prywatni "Hondyści" - Shinya Nakano, Toni Elias i Carlos Checa [nie mówiąc już o duecie Teamu Roberts] są już w znacznie gorszej sytuacji - ponad dziesięć kilometrów na godzinę wolniejsi niż czołówka (co jednak nie przeszkodziło Eliasowi w uzyskaniu trzeciego czasu sesji).
Podobnego poruszenia jak silnik Kawasaki nie wywołała dzisiaj jednostka napędowa Suzuki. Dosiadający wzmocnionego modelu GSV-R John Hopkins i Chris Vermeulen uplasowali się rano w połowie stawki pod względem prędkości maksymalnych, tracąc do Stonera blisko dziesięć kilometrów na godzinę.
Choć Valentino Rossi i Colin Edwards otrzymali podobno całe silniki, duet ekipy Fiat Yamaha stracił dziś rano na końcu prostej prawie dwanaście kilometrów na godzinę do Stonera. Najszybszym kierowcą dosiadającym YZR-M1 był... Makoto Tamada - jedynie o pół kilometra na godzinę „przed" Rossim i Edwardsem. Czyżby poranna sesja była zapowiedzią długiego i trudnego weekendu dla fabrycznego duetu Yamaha Racing Corporation?
Wyniki pierwszego treningu
1. Dani Pedrosa, Honda 1:43.099 23/26
2. Casey Stoner, Ducati 1:43.543 21/24 +0.444
3. Toni Elias, Honda 1:43.551 22/23 +0.452
4. John Hopkins, Suzuki 1:43.605 8/28 +0.506
5. Loris Capirossi, Ducati 1:43.631 24/25 +0.532
6. Valentino Rossi, Yamaha 1:43.705 26/26 +0.606
7. Colin Edwards, Yamaha 1:43.768 25/25 +0.669
8. Marco Melandri, Honda 1:43.816 16/24 +0.717
9. Carlos Checa, Honda 1:43.866 23/24 +0767
10. Alex Barros, Ducati 1:44.011 20/20 +0.912
11. Chris Vermeulen, Suzuki 1:44.037 26/26 +0.938
12. Randy de Puniet, Kawasaki 1:44.436 8/24 +1.337
13. Alex Hofmann, Ducati 1:44.528 23/25 +1.429
14. Nicky Hayden, Honda 1:44.689 12/25 +1.590
15. Olivier Jacque, Kawasaki 1:44.742 20/22 +1.643
16. Makoto Tamada, Yamaha 1:44.815 22/23 +1.716
17. Shinya Nakano, Honda 1:44.842 23/26 +1.743
18. Sylvain Guintoli, Yamaha 1:45.150 22/23 +2.051
19. Kenny Roberts Jr, KR Honda 1:45.467 21/22 +2.368
20. Kurtis Roberts, KR Honda 1:45.871 23/26 +2.772
Prędkości maksymalne
1. Casey Stoner, Ducati 319.0 km/h
2. Alex Barros, Ducati 316.9
3. Loris Capirossi, Ducati 316.5
4. Randy de Puniet, Kawasaki 315.9
5. Alex Hofmann, Ducati 315.9
6. Dani Pedrosa, Honda 315.6
7. Olivier Jacque, Kawasaki 314.4
8. Marco Melandri, Honda 311.8
9. Nicky Hayden, Honda 311.4
10. John Hopkins, Suzuki 310.5
11. Chris Vermeulen, Suzuki 308.7
12. Makoto Tamada,,Yamaha, 308.0
13. Shinya Nakano, Honda 307.7
14. Valentino Rossi, Yamaha 307.5
15. Colin Edwards, Yamaha 307.4
16. Sylvain Guintoli, Yamaha 306.2
17. Toni Elias, Honda 305.5
18. Kurtis Roberts, KR Honda 305.4
19. Kenny Roberts Jr, KR Honda 305.1
20. Carlos Checa, Honda 305.1
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze