FZ8 i Fazer 8 - nowe Yamahy ju¿ oficjalnie!
Po kliku zapowiedziach, opublikowanych szczątkowych zdjęciach oraz wyciekach do prasy, mamy w końcu oficjalne informacje od Yamahy na temat modeli Fazer 8 oraz FZ8
Różnicą między nowymi modelami to fakt, iż FZ8 jest typowym nakedem, a Fazer 8 został wyposażony w charakterystyczną dla Fazerów niepełną owiewkę wraz z szybą. Obie nowinki napędzała będzie ta sama jednostka, zbudowana na podstawie „litra" z YZF-R1. Jej dokładna pojemność to 779 cm3, z których wyciśnięto 82 Nm przy 8 000 obr/min oraz 106,2 KM przy 10 000 obr/min. Założeniem projektantów było zbudowanie motocykla, który miałby zadowolić tych, dla których FZ6 to za mało, a FZ1 jest z kolei zbyt potężny.
Dzięki zastosowaniu odpowiedniego stosunku skoku tłoka do jego średnicy, wielkiego air boxa oraz kanałów dolotowych o zmiennej długości, nowe FZy mają być znacznie bardziej elastyczne. Do tego spełniają normę czystości spalin Euro 3. Odlewana aluminiowa rama oparta konstrukcyjnie na modelu FZ1 łączy przednie zawieszenie USD o średnicy goleni 43 mm z pojedynczym wahaczem i elementem resorującym z tyłu. Siedzenie zostało umieszczone na tej samej, co w litrowym Fazerze, wysokości 815 mm. Za hamowanie odpowiadały będą dwie pływające tarcze o średnicy 310 mm z przodu, z 4-tłoczkowymi zaciskami typu monoblock. Na tylnej osi znalazła się pojedyncza tarcza o średnicy 267 mm.
Jak się dowiedzieliśmy, nowiutkie Yamahy FZ8 oraz Fazer 8 mają pojawić się w polskich salonach już w maju. Wyprą one z oferty dotychczasowe sześćsetki z rodziny FZ, które nie będą już sprowadzane - w sprzedaży pozostaną tylko modele, które zostały na placach. Jeżeli jesteście zainteresowani kupnem FZ8 lub Fazera 8, warto wcześniej udać się do dealera i zapisać się na listę. Jak pokazuje historia, modele z pierwszych dostaw znikają z salonu dość szybko. Ceny nowych FZ-ów osiemsetek kształtowały będą się na poziomie dotychczasowych sześćsetek.
Już w najbliższym czasie w naszym dziale motonowości możecie spodziewać się na Ścigacz.pl obszernego opisu Fazera 8 oraz FZ8.
|
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeW sam raz dla policji ;P
Odpowiedzgdzie¶ ta filozofia yamahy "Kando" zanika,ich motocykle coraz brzydsze,zobaczcie na przyk³ad kolektory na zdjêciach z boku,odstaj± od bry³y tej 800tki jak jaki¶ stelarz pod p³ug.jak dla mnie design...
Odpowiedzz VFR 800 to siê akurat nie wstrzeli³e¶... VFR 1200 to nie jest nastêpca tego modelu. To nowy odrêbny model, równolegle oferowany z 800.
OdpowiedzDok±d zmierzaj± motocykle? Moim zdaniem brakuje jaki¶ fajnych moo z wygl±du i charakteru 4oo a tu firmy wkrêcaj± siê w wiêksze pojemno¶ci - vfr z 800 na 1200, fazer z 600 na 800 co bêdzie dalej? ...
OdpowiedzNo w³a¶nie, brakuje lekkich, rasowych 400.
Odpowiedzbredzisz.wiecej ocy wiecej frajdy.po co mi 400???
OdpowiedzNa papierze silnik z kawy Z750 wyglada duzo lepiej. Elastycznoscia bil na glowe F1000 czemu nie ma sie co dziwic zwazywszy na rodowod z R1. Jakos nowosci z Yamahy nie zaskakuja jakos specjalnie...
OdpowiedzSpodziewac sie obszernego opisu? W zasadzie wszystko powiedzieliscie w tym newsie... po prostu dorwijcie sie do testowki, pojezdzijcie i wtedy zrobcie artykul a nie jakis opis. Bardzo wazne, ...
Odpowiedz