Eysing PF40. Motocykl, który nie chce byæ futurystyczny i nawi±zuje do przesz³o¶ci
Elektryczne motocykle stają się codziennością, ale większość tego typu pojazdów stara się zaskoczyć futurystycznym wyglądem i śmiałą wizją jednośladów przyszłości. Eysing PF40 zmierza w drugą stronę i nawiązuje do pierwszych motocykli.
Eysing to holenderska firma. Wszystko zaczęło się od czterech przyjaciół, którzy postanowili zaprojektować i zbudować dla siebie elektryczny jednoślad oparty na projekcie klasycznego holenderskiego motocykla Eysink Alpenjager, pochodzącego z 1938 roku.
Przyjaciele, a później wspólnicy, zaczęli budowę na podwórku rodziców, uczyli się, dyskutowali, eksperymentowali, aż uzyskali trzy jeżdżące prototypy Pioneera. Kiedy zaczęli jeździć nimi po drogach, okazało się, że zainteresowanie przypadkowych osób jest ogromne, a to nasunęło twórcom myśl, że ich pojazd może być sukcesem biznesowym. W 2018 roku pierwszy dopracowany prototyp Pioneera zaprezentowano podczas Masters Expo w Amsterdamie, gdzie został bardzo ciepło przyjęty. To był jednocześnie początek firmy Eysing.
Wprowadzenie na rynek modelu Eysing PF40 oznacza finał współpracy włoskiego wzornictwa i holenderskiego rzemiosła. Rezultatem jest nowy, wybiegający w przyszłość i szanujący przeszłość projekt, gotowy przekroczyć granice segmentu luksusowych dwukołowców.
Nowy model został wystylizowany przez Pininfarinę, słynny włoski dom projektowy, który jest najbardziej znany z pracy nad klasycznymi modelami Ferrari, ale coraz częściej zwraca się w stronę elektrycznych środków transportu wszystkich kształtów i rozmiarów, na przykład Vmoto Soco.
Nowy Eysing PF40 jest przerobioną wersją Pioneera, który wykorzystuje silnik w piaście o mocy 1,5 kW z bezpośrednim napędem i jest oferowany w dwóch wersjach o maksymalnej prędkości 26 km/h i 45 km/h.
Poza specyficznym kształtem, który doskonale pamiętamy z pierwszym motocykli Harleya-Davidsona lub Indiana, e-motocykl posiada analogowy obrotomierz i reflektor w stylu vintage, ale z bardziej elegancką, minimalistyczną obudową.
Silnik został przesunięty w dół, a "zbiornik paliwa" spełnia funkcje schowka. Są też aluminiowe, szprychowe koła i smukłe widelce przedniego zawieszenia. PF40 zapewnia 80 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
Eysing PF40 został pokazany podczas ostatnich targów Masters Expo 2022 w Amsterdamie i jest już dostępny w przedsprzedaży. Pierwsze modele mają trafić do klientów na początku 2024 roku, ale cena jest mocno wyśrubowana i wnosi 13 870 euro, czyli ponad 65 000 zł.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze