Electra Glide Revival - nowość Harleya-Davidsona w ramach kolekcji IKONY. Będzie więcej limitowanych serii!
Harley-Davidson zaprezentował dziś pierwszą maszynę z nowej kolekcji IKONY. W ramach nowej kolekcji każdego roku będą oferowane ściśle limitowane serie modeli zaprojektowanych z myślą o podkreśleniu tradycyjnych form i kultywujących amerykański styl.
Wszystkie modele w tej kolekcji będą indywidualnie numerowane i wyprodukowane tylko w jednej serii, a każdy nabywca otrzyma Certyfikat Autentyczności. Nowe maszyny będą pojawiać się co roku i nie więcej niż dwa modele na rok.
Kolekcja IKONY debiutuje wraz z wprowadzeniem retro-klasycznego modelu Electra Glide Revival. Produkcja motocykla zostanie ograniczona do jednej serii 1500 egzemplarzy, które wkrótce mają trafić do autoryzowanych dealerów Harleya-Davidsona. Wygląd nowości jest inspirowany modelem Electra Glide z 1969 roku, pierwszym motocyklem producenta w Milwaukee dostępnym z akcesoryjną owiewką typu "batwing".
Owiewka ta stała się rozpoznawalną i często naśladowaną cechą, której kształt był znakiem identyfikacyjnym wielu modeli Harleya i podstawą projektu owiewki montowanej w obecnych modelach.
Warto podkreślić, że w 1969 roku dodatkowe owiewki i kufry były oferowane wyłącznie z formowanego włókna szklanego w kolorze białym, a Electra Glide Revival odzwierciedla ten historyczny wygląd z wykończeniem w kolorze Birch White.
Nawiązujące do epoki jest też emblemat na zbiorniku i napis Electra Glide na przednim błotniku. Electra Glide Revival będzie oferowana w jednym schemacie kolorystycznym zbliżonym do oryginału sprzed dekad: dwukolorowy zbiornik paliwa w kolorze Hi-Fi Blue i Black Denim przecięty na dwie części paskiem w kolorze Birch White, oraz z lakierem Hi-Fi Blue na błotnikach i panelach bocznych.
Wśród elementów stylistycznych modelu uwagę zwraca również pojedyncze siodło z czarno-białym obszyciem i chromowanym relingiem, z regulowanym amortyzatorem śrubowym, które jest ukłonem w stronę modeli Harley-Davidson FL z lat 60.
Pomysłem, który docenią wielbiciele klasyki, są chromowane koła stalowe i szerokie opony z białymi ścianami podkreślającymi nostalgiczny wygląd. Do stylu z z lat 60. ubiegłego wieku pasuje też lśniący chrom na relingach przedniego błotnika i osłonach kufrów, osłonie filtra powietrza, goleniach widelca i obudowach lamp świateł dodatkowych. Old school w czystej postaci.
- W projekcie Hardwire, zobowiązaliśmy się do wprowadzenia serii motocykli, które są zgodne z naszą strategią zwiększania atrakcyjności i kontynuowania tradycji Harley-Davidson - powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson.
- Mając to na uwadze, z dumą przedstawiam naszą nową kolekcję IKONY, limitowane edycje niezwykłych adaptacji seryjnych motocykli, które nawiązują do naszej historycznej przeszłości i świetlanej przyszłości - dodał CEO Harleya-Davidsona.
Model Electra Glide Revival napędza silnik Milwaukee-Eight 114 w układzie V. Cechy silnika:
- Pojemność: 1868 cm3
- Moment obrotowy: 158 Nm przy 3250 obr./min
- Czterozaworowe głowice cylindrów (dwa zawory dolotowe i dwa zawory wydechowe na głowicę, łącznie osiem); zwiększony przepływ powietrza przez silnik przyczynia się do zwiększenia mocy
- Podwójne świece zapłonowe dla pełniejszego spalania mieszanki oraz uzyskania maksymalnej mocy i wydajności.
- 6-stopniowa skrzynia biegów Cruise Drive pozwala na jazdę na mniejszych obrotach silnika przy prędkościach autostradowych, co zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa komfort kierowcy
Electra Glide Revival oferuje klasyczny styl, ale konstrukcja i technologia produkcji są wskroś nowoczesne. Kręgosłupem modelu jest sztywna rama, a podwozie zostało zaprojektowane z myślą o długich trasach. Ręczna regulacja napięcia wstępnego tylnych amortyzatorów emulsyjnych pozwala na łatwą zmianę ustawień. 49 mm widelec z technologią dual bending valve zapewnia płynną jazdę dzięki liniowej charakterystyce tłumienia.
Klasyczna owiewka Batwing z wysoką szybą i wlotem powietrza Splitstream ogranicza zawirowania powietrza wokół głowy kierowcy. Elektroniczny tempomat utrzymuje stałą prędkość, a halogenowy reflektor i światła na pewno przydadzą się podczas dłuższych przelotów.
Oczywiście na pokładzie jest system z multimedialnym kolorowym ekranem dotykowym i dwoma głośnikami zamontowanymi w owiewce. Rozwiązanie zapewnia zaawansowaną nawigację oraz obsługę poleceń głosowych (w połączeniu z kompatybilnym zestawem słuchawkowym), a także aplikację Android Auto i zgodność z Apple CarPlay.
Maszyna jest również standardowo wyposażona w pakiet Harley-Davidson Reflex Defensive Rider Systems (RDRS), zestaw najnowszych technologii wspomagających kierowcę, zaprojektowanych tak, aby dostosować osiągi motocykla do dostępnej przyczepności podczas przyspieszania, zwalniania i hamowania, w tym: C-ABS - Układ ABS z działaniem w zakręcie; C-ELB - Elektronicznie połączone hamulce z działaniem w zakręcie; C-TCS - System kontroli trakcji z działaniem w zakręcie; DSCS - System kontroli poślizgu; HHC - System utrzymywania pojazdu na wzniesieniu.
Więcej informacji j o Kolekcji IKONY oraz o modelu Electra Glide Revival znajdziecie na stronie http://h-d.com/icons
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze