Ducati modele 2007 Ten dzień miał być bardzo ważny, być może dlatego zdecydowano się na premierę we Włoszech. Ducati wreszcie przedstawiło oficjalnie motocykl, który ma rozpocząć kolejny, nowy i lepszy rozdział w historii firmy.
Ducati 1098 model 2007 - Powrót do korzeni Tak można najkrócej i najprościej określić nowe Ducati 1098 po pierwszym spojrzeniu. Motocykl całą swoją sylwetką i pewnymi detalami nawiązuje do legendarnego już Ducati 916, który zapoczątkował złotą serię aż do modelu 998. Potem zmiana stylistyki na dosyć kontrowersyjną i kłopoty na torach wyścigowych spowodowały pewne zdystansowanie się świata do poczynań bolońskiej fabryki. Paradoksalnie wraz z odejściem w niebyt modelu 999, który niektórzy określają jako wypadek przy pracy, Ducati znowu zdobywa tytuł mistrza WSBK z pomocą genialnego Troya Baylissa. Teraz Ducati ma chytry plan przeskoczenia japońskiej konkurencji pojemnością, a 1098 jest tego żywą zapowiedzią. Lecz nie tylko pojemność jest orężem nowego motocykla. Najwyraźniej Bolończycy chcieli zatrzeć raz na zawsze nieprzychylne spojrzenie fanów marki na model 999. Postanowiono więc zaczerpnąć z najwspanialszych lat fabryki. Ducati 1098 wydaje się być zdecydowanie bardziej naturalną kontynuacją historii 916. Ta rama, te światła, owiewki, zadupek i wydech w każdym calu nawiązują do tego, co tak pokochali motocykliści na całym globie. Równie wielkie niezadowolenie wzbudzał fakt zrezygnowania w 999 z wahacza jednoramiennego, który stał się jeszcze jednym znakiem rozpoznawczym Ducati. Teraz jest on ponownie i co więcej, wygląda jak żywcem przeniesiony z wersji 998. Wraz z Ducati 1098 wraca więc piękno, czar i duch marki. Wieczną bolączką sportowych motocykli Ducati była spora nadwaga względem japońskiej konkurencji. O ile zewnętrznie motocykl odznaczał się lekkością, o tyle na wadze zwykle wyglądało to mniej kolorowo. Przyszedł czas, by i to zmienić. Ducati 1098 lekko wygląda, to fakt i efekt świetnej stylizacji. Jakież zdziwienie wywoła więc jego masa, która jest adekwatna do wyglądu? Nowe Ducati waży zaledwie 173kg, co jest masą niższą od jakiegokolwiek japońskiego motocykla klasy 1000cm. Co jeszcze można uzyskać z tylko dwóch cylindrów w układzie V90? Dzięki doświadczeniu i konsekwencji...dużo. Nowa jednostka, która znajdzie miejsce pod piękną obudową Ducati1098 nosi nazwę „Testastretta Evolucione" i jak wskazuje nazwa, jest ewolucją silnika z modelu 999. Teraz wyciska z siebie 160KM przy 9750obr/min. Nie jest to moc powalająca, jak na dzisiejsze warunki. Należy jednak zaznaczyć, że są to dane silnika dla wersji S. Włosi zadbali też o mocne hamowanie. Motocykl będzie wyposażony w ponadwymiarowe, nawet jak na sportowy motocykl, tarcze o średnicy 330mm i monolityczne, promieniowo mocowane zaciski Brembo. Z tyłu hamować będzie tarcza 245mm z dwutłoczkowym zaciskiem. Ducati wraz z wprowadzeniem na rynek tego motocykla zaoferuje jednocześnie trzy wersje- 1098S Biposto, 1098S Monoposto i specjalną wersje 1098S Tri Colore, która będzie wyposażona w układ wydechowy Termignoni ,wysokiej klasy zawieszenia marki Ohlins oraz specjalne lakierowanie w narodowe barwy włoskie. Przejdź do: | | Mister Moto-Ducati 1098 | | Mister Moto po makijażu – wersja Tri Colore | | | |
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeMam Shivera , wyj±tkowo mnie zaskoczy³ ,to bardzo porêczny i szybki motocykl, poprzednio je¿dzi³em Cbr 600 rr 2008 rok , a jeszcze wczesniej RSV 1000 R 2005 i powiem ¿e jest to bardzo fajny ...
OdpowiedzFaktycznie Amerykanie zdaj± siê do¶æ dziwnie interpretowaæ s³owo "supermoto"
Odpowiedz