tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dziś motocykl sportowy, jutro turystyczny. Ten system Hondy może być rewolucją!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Dziś motocykl sportowy, jutro turystyczny. Ten system Hondy może być rewolucją!

Autor: Raff 2019.05.20, 11:01 2 Drukuj

System aktywnej zmiany pozycji kierowcy - nad takim właśnie rozwiązaniem pracują inżynierowie Hondy. O co konkretnie chodzi? Motocykl dopasuje się do stylu jazdy kierowcy.

Torowanie w weekend, a w tygodniu dojazdy do pracy i to wszystko na jednym motocyklu? Wielu z nas łączy te dwie sprawy, ale zawsze coś jest kosztem czegoś - jazda w mieście na sporcie bywa męką, a torowanko na turystyku trochę mija się z celem.

NAS Analytics TAG

Honda wpadła na pomysł połączenia tych dwóch aktywności w jednym motocyklu. Ma w tym pomóc system aktywnej zmiany pozycji kierowcy. Kiedy najdzie cię ochota wykręcić dobre czasy podczas speed daya, będziesz miał do dyspozycji motocykl sportowy - z niską kierownicą i aerodynamiczną owiewką.

Kiedy z toru będziesz wracał do domu, twój motocykl stanie się pełnoprawnym turystykiem - z wyprostowaną pozycją, podwyższoną owiewką i przybliżoną kierownicą.

Choć pomysł wydaje się żywcem zaczerpnięty z literatury fantastycznonaukowej, wcale taki nie jest - podobne próby prowadziła już prawie 30 lat temu Yamaha. W odróżnieniu od tamtych rozwiązań, system Hondy jest jednak znacznie prostszy, tańszy, a co za tym idzie - łatwiejszy do zastosowania.

Jak to działa? Sterowany elektrycznie siłownik podnosi lub opuszcza clip-ony do określonej pozycji. W dolnej motocykl nabiera cech sportowych, w górnej - zamienia się w turystyka. Co ciekawe, równocześnie z podniesieniem kierownicy, zmienia swoją geometrię owiewka przednia. Zapewnia do skuteczną ochronę przed wiatrem w pozycji wyprostowanej.

Kierownica w każdej pozycji jest zabezpieczona specjalną zapadką, która zapewnia stabilność i zabezpiecza przed ewentualną zmianą położenia.

Najważniejszą zaletą systemu Hondy jest to, że nie wymaga on całkowicie nowej konstrukcji motocykla - można go zastosować w istniejących modelach. Rysunki patentowe pokazują fragment modelu CBR1000RR, ale bez problemu mógłby być on zastosowany także w VFR800F.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę