Dunlop zdobywa trzyletni kontrakt na dostawę opon dla klasy Moto2
Firma Dunlop zdobyła prestiżowy kontrakt, dzięki któremu stała się wyłącznym dostawcą opon dla motocykli startujących w klasie Moto2. Na spotkaniu 26. czerwca br. członkowie Komisji Grand Prix (w skład której wchodzą przedstawiciele między innymi: Międzynarodowej Federacji Motocyklowej - FIM, firmy Dorna Sports, będącej organizatorem zawodów MotoGP oraz Stowarzyszenia Producentów Motocykli Sportowych - MSMA) jednomyślnie zdecydowali o wyborze Dunlopa. Kontrakt będzie obowiązywał od 2010 roku do końca sezonu 2012.
Dostarczane przez firmę Dorna Sports, organizatora zawodów MotoGP, pojazdy klasy Moto2 będą wyposażone w czterosuwowe silniki firmy Honda z elektronicznym układem ograniczającym liczbę obrotów na minutę do 16 000.
O ile konstrukcja silnika i skrzyni biegów jest ustandaryzowana, resztę pozostawiono decyzji projektantów, których zachęca się do korzystania z prototypowych ram i tylnych wahaczy w ramach ogólnych zasad.
Maksymalny rozmiar przedniego koła motocykli klasy Moto2 będzie wynosił 3,75" x 17", a tylnego 6" x 17", natomiast liczba i dane techniczne opon gładkich oraz do jazdy na mokrej nawierzchni będą ograniczone w celu zapewnienia zaciętych i ekscytujących wyścigów oraz promowania równego traktowania wszystkich startujących.
„Jest nam niezmiernie miło, że dostawę opon dla motocykli startujących w klasie Moto2 powierzono właśnie firmie Dunlop" - powiedział Sharon Antonaros, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Dunlop Motorcycle, Region Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA). „Cieszy nas myśl o możliwości wykorzystania ponad pięćdziesięcioletnich doświadczeń, zdobytych dzięki stałemu udziałowi w zawodach klasy Grand Prix, w opracowywaniu opon wyścigowych, a następnie opon drogowych." - dodał S.Antonaros.
Chęć udziału w pierwszych mistrzostwach klasy Moto2 zgłosiło 91 kandydatów, a 41 z nich zostało zakwalifikowanych do udziału w zawodach Grand Prix 2010. Wśród startujących znalazły się niemal wszystkie obecne zespoły 250GP, a także kilka niezależnych zespołów klasy MotoGP.
Prototypowe motocykle klasy Moto2 testowały, w ramach hiszpańskich mistrzostw CEV, współpracujące z Dunlopem zespoły BQR i Laglisse. Testowane maszyny wraz z motocyklami 1000 cm3 Formula Extreme, 7. czerwca wzięły udział w odbywających się w ramach CEV zawodach w Jerez. Daniel Rivas z zespołu BQR wyrównał, zdobyty miesiąc wcześniej przez Alvaro Bautista na hiszpańskich zawodach 250GP, rekord szybkości okrążenia, wynoszący 1:43,3.
W najbliższych miesiącach Dunlop zamierza kontynuować rozwój opon przeznaczonych dla pojazdów klasy Moto2. Następny etap hiszpańskich zawodów CEV odbędzie się 12. lipca. W dniach 30 - 31 lipca zespół Laglisse będzie testował nowe opony w ośrodku Goodyear Dunlop we Francji, natomiast zespół BQR 17. sierpnia pojedzie na nich w Brnie.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCzyli wszyscy coś mają, tylko Michelin w głębokiej d....e.
Odpowiedz