Ducati na czele w Katarze, Marquez siê nie przejmuje
Andrea Dovizioso wykręcił najlepszy czas okrążenia podczas weekendowych testów MotoGP w Katarze. Marc Marquez się nie przejmuje, sugerując, że zna swoich rywali i Ducati nie jest jednym z nich.
Pierwsze dwa dni przedsezonowych testów MotoGP, które odbywają się właśnie na torze Losail w Katarze, zdominowało Ducati. Pierwszego dnia na czele stawki stawał Andrea Iannone, z minimalną przewagą nad zespołowym kolegą Andre’ą Dovizioso. Drugiego dnia zawodników rozdzielił Marc Marquez. Bardzo dobre czasy okrążeń są rezultatem sporych zmian w prototypie Ducati GP15. Wysokie pozycje Włochów były szeroko dyskutowane, wstępnie zakładano, że zespół skorzystał z możliwości używania opony o miękkiej mieszance (która zostanie odebrana Ducati po ewentualnym wygraniu trzech wyścigów w sezonie). Okazało się, że w sobotę i niedzielę zawodnicy Ducati testowali na oponach pośrednich i twardych.
Ducati nie chce korzystać z opony super-miękkiej, ponieważ konkurencja za bardzo wystraszyłaby się, gdyby urwali jeszcze sekundę - komentował pół żartem, pół serio Marc Marquez.
Zaraz potem dodał, że mimo prędkości zawodników Ducati, rywali upatruje wśród zawodników Yamahy (Lorenzo, Rossi) oraz w koledze z Repsol Hondy, Danim Pedrosie.
Ducati korzystało z bardzo ciekawego rozwiązania - niedużych spojlerów przy bocznych owiewkach GP15, lekko przypominających te z Kawasaki H2R. Mimo, że ich funkcja nie jest do końca znana (oficjalnie mówi się o poprawieniu stabilności przy wysokich prędkościach), komentatorzy spekulują, że spojlery mogą pozytywnie wpływać niestabilny przód Ducati podczas hamowania.
W niedzielę z czasem 1:54’907 Andrea Dovizioso był szybszy o blisko 0,2 sekundy od Marca Marqueza, minimalnie wyprzedzając trzeciego w tabeli Iannone. W pierwszej piątce znaleźli się obydwaj zawodnicy fabrycznego zespołu Yamahy, którzy narzekali na brak progresu podczas testów. Co bardzo ciekawe, pierwsza 14. zawodników zmieściła się w jednej sekundzie straty do lidera (w tym obydwaj zawodnicy Suzuki, satelickie Yamahy i Hondy).
Dziś miał odbywać się trzeci dzień testów, ale zapowiada się, że pogoda pokrzyżuje plany zespołom. W Katarze pada zaledwie kilka razy w roku, natura z deszczem poczekała oczywiście na dzień testów MotoGP. Podczas deszczu nie można jeździć po torze Losail przy sztucznym oświetleniu z powodów bezpieczeństwa.
Wyniki drugiego dnia testów w Katarze:
Poz. | Zawodnik | Motocykl | Czas | Strata |
1 | Andrea Dovizioso | Ducati GP15 | 1:54.907 | - |
2 | Marc Márquez | Honda RC213V | 1:55.091 | 0.184 |
3 | Andrea Iannone | Ducati GP15 | 1:55.104 | 0.197 |
4 | Jorge Lorenzo | Yamaha M1 | 1:55.500 | 0.593 |
5 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:55.581 | 0.674 |
6 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | 1:55.582 | 0.675 |
7 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:55.624 | 0.717 |
8 | Bradley Smith | Yamaha M1 | 1:55.648 | 0.741 |
9 | Pol Espargaro | Yamaha M1 | 1:55.658 | 0.751 |
10 | Karel Abraham | Honda RC213V-RS | 1:55.765 | 0.858 |
11 | Yonny Hernandez | Ducati GP14.2 | 1:55.772 | 0.865 |
12 | Aleix Espargaro | Suzuki GSX-RR | 1:55.795 | 0.888 |
13 | Scott Redding | Honda RC213V | 1:55.803 | 0.896 |
14 | Maverick Viñales | Suzuki GSX-RR | 1:55.810 | 0.903 |
15 | Hector Barbera | Ducati GP14 Open | 1:56.058 | 1.151 |
16 | Nicky Hayden | Honda RC213V-RS | 1:56.104 | 1.197 |
17 | Mike Di Meglio | Ducati GP14 Open | 1:56.259 | 1.352 |
18 | Eugene Laverty | Honda RC213V-RS | 1:56.342 | 1.435 |
19 | Michele Pirro | Ducati GP14.2 | 1:56.476 | 1.569 |
20 | Stefan Bradl | Forward Yamaha | 1:56.724 | 1.817 |
21 | Jack Miller | Honda RC213V-RS | 1:56.758 | 1.851 |
22 | Danilo Petrucci | Ducati GP14 | 1:56.762 | 1.855 |
23 | Loris Baz | Forward Yamaha | 1:56.936 | 2.029 |
24 | Alvaro Bautista | Aprilia | 1:57.273 | 2.366 |
25 | Alex De Angelis | Aprilia ART | 1:57.390 | 2.483 |
26 | Marco Melandri | Aprilia | 1:57.982 | 3.075 |
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeRywale to tylko i wy³±cznie Yamaha i Pedrosa.
OdpowiedzMarc ma racjê. Miêksza mieszanka nie wytrzyma ca³ego dystansu wy¶cigu a nawet je¶li to po kilku dobrych wystêpach, strac± przywileje a wtedy sekunda w plecy lub wiêcej.
OdpowiedzTeoretycznie rzecz bior±c nie, ale ile mo¿e zyskaæ na starcie? Du¿o, gdyby u¿y³ miêkkiej mieszanki podczas wy¶cigu, jego szanse na wygran± rosn± i to o wiele. Widaæ, ¿e jest w dobrej formie do tego miêkka mieszanka... owszem pod koniec wy¶cigu straci ona swoje w³a¶ciwo¶ci do¶æ mocno, ale my¶lê ¿e to ile uzyska na pocz±tku wy¶cigu, bêdzie trudne do nadrobienia dla reszty zawodników, ale czas poka¿e. Zosta³o niespe³na 2 tygodnie do wy¶cigu. Pozdrawiam. :)
Odpowiedz