Ducati Pro-III to hulajnoga elektryczna w³oskiej marki. Rzeczywi¶cie jest niezwykle elegancka?
Oprócz tego, że Ducati jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek motocyklowych na świecie, włoski producent wypracował sobie również status marki luksusowego stylu życia. A to pozwala Ducati dość swobodnie eksplorować inne segmenty produkcji bez większych obaw, że będzie to nietrafiona inwestycja.
Być może dziesięciolecia dziedzictwa w świecie wyścigów i maszyn zorientowanych na osiągi zapewniły Ducati taką dużą siłę przebicia, a może jest to część strategii, która ma na celu dotarcie do szerszego grona odbiorców. Cokolwiek to jest, z pewnością chciałbym mieć gazowy grill Ducatii w ogrodzie, czy kąpielówki włoskiej marki.
Oprócz klapek, spodenek i bikini, Ducati wypuściło również kilka innych fajnych gadżetów. Kilka miesięcy temu poznaliśmy Pro-I Evo, czyli elektryczną hulajnogę, która wygląda niepokojąco podobnie do chińskiego modelu Xiaomi. Ma nawet takie same osłony boczne i koła jak Xiaomi M365.
Tym razem nikt nie powinien zarzucić włoskiej marce braku oryginalności. Ducati zaprezentowało nową, bardziej stylową hulajnogę zasilaną prądem. Dom Borgo Panigale twierdzi, że nowy jednoślad o nazwie Pro-III jest najbardziej "zaawansowanym technicznie pojazdem w linii Ducati Urban e-mobility".
Napęd Pro-III stanowi bezszczotkowy silnik elektryczny o mocy 350 W, który wytwarza bardzo solidne 515 W mocy. Zasilanie pochodzi z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 468 Wh, który jest wbudowany w płytę podłogową pojazdu.
Ducati obiecuje zasięg 50 kilometrów na jednym ładowaniu i ma cztery tryby jazdy, które ograniczają skuter do prędkości maksymalnej 6, 15, 20 i 25 kilometrów na godzinę. Jednoślad posiada nawet port USB tuż pod deską rozdzielczą, aby podczas jazdy można było naładować osobiste urządzenia mobilne.
Ducati Pro-III bez trudności sparujemy z telefoneem i skonfigurujemy za pomocą aplikacji użytkownika Ducati Urban e-Mobility. Hulajnogą ma nawet specjalną kartę-klucz, która automatycznie uruchamia pojazd, gdy znajdzie się wraz z użytkownikiem w pobliżu wyświetlacza, podobnie jak karta-klucz automatycznie odblokowuje pokój hotelowy.
Masa pojazdu wynosi 17,5 kg, natomiast maksymalne obciążenie 100 kg. Ładowanie akumulatora do pełna trwa niestety dość długo, bo około 9 godzin.
Każdy kiedyś musi od czegoś zacząć, a skoro tak, to zazwyczaj długą drogę do Panigale V4 może warto rozpocząć od hulajnogi Ducati? Ale tanio nie będzie. Pro-III kosztuje 799 euro, czyli ok. 3700 zł. Dla porównania, PRO-I EVO to wydatek "tylko" ok. 1800 zł.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze³adny wygl±d, dobry silnik a po za tym du¿a awaryjno¶æ i brak profesjonalnego serwisu gwarancyjnego bo go nie ma. Posiadam 2 hulajnogi jedna pad³a po 1500 km druga dojecha³a do 1500 km. 2 miesi±ce ...
OdpowiedzNie rozumiem co niektórzy widz± w tych hulajnogach swoj± elektryczna vespê mogê ³adowaæ w 4h a zasiêg ma ok 100 km i wiêcej jest mo¿liwo¶ci . no ale nie ka¿dy musi wybieraæ taki sam ¶rodek do ...
Odpowiedz