Ducati Paul Smart 1000 LE, które nigdy nie opu¶ci³o fabrycznej skrzyni
Dwanaście lat - tyle czasu stoi w skrzyni transportowej jeden z 2000 egzemplarzy modelu Ducati Paul Smart 1000 LE, który łączy legendę wyścigów z legendą działu projektowego włoskiej marki. Wkrótce motocykl trafi na aukcję.
Ducati Paul Smart 1000 LE zostało wyprodukowane w liczbie 2000 egzemplarzy, a ten konkretny od dwunastu lat nie został wyciągnięty z fabrycznej skrzyni i nigdy nie był odpalany. Za projekt motocykla jest odpowiedzialny Pierre Terblanche, który ma na koncie również serię SportClassic oraz modele MH900e i Hypermotard.
W 1972 roku Paul Smart wygrał wyścig Imola 200 na motocyklu Ducati 750 Imola Desmo. Posłużył on do stworzenia modelu 750SS. To zwycięstwo sprawiło, że Ducati zaczęło być postrzegane jako marka produkująca szybkie i wytrzymałe motocykle sportowe z silnikami V-twin.
Ducati Paul Smart 1000 LE jest napędzane silnikiem o pojemności 992 cm3, który generuje maksymalną moc 92 koni mechanicznych przy 8000 obr./min. Styl retro kryje w sobie nowoczesne rozwiązania - w pełni regulowane zawieszenie Öhlins, sześciobiegową skrzynię z mokrym sprzęgłem, hamulce Brembo oraz wydech Termignoni.
Motocykl zostanie zlicytowany podczas organizowanej przez Bonhams aukcji w Las Vegas. Przewidywana cena końcowa to nawet 130 tysięcy złotych.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeWspania³a maszyna. Dzisiejsze niby-retroklasyki mog± Duca poca³owaæ w tyln± oponê.
Odpowiedz