tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Panigale V4S i 216 KM na rok 2025. Opinia w³a¶ciciela poprzedniego modelu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Panigale V4S i 216 KM na rok 2025. Opinia w³a¶ciciela poprzedniego modelu

Autor: Szymon Dziawer 2024.10.21, 16:02 Drukuj

Mimo tego, że do roku 2025 zostało jeszcze kilka miesięcy, to także polscy fani Ducati mogli obejrzeć, dotknąć a nawet usiąść na najnowszym dziele inżynierów z Borgo Panigale, modelu, nomem omen, Panigale V4S 2025.

Premiery, jakie odbyły się w salonach Ducati w całej Polsce przyciągnęły zarówno entuzjastów nowego wyglądu i koncepcji motocykla, jak i sceptyków, którzy na własne oczy chcieli przekonać się o walorach nowego modelu.

NAS Analytics TAG

Nie jestem obiektywy w sowich ocenach, gdyż duchem, ciałem i umysłem jestem Ducatisti. Choć swoją przygodę z tą marką jako właściciel rozpocząłem dopiero 3 lata temu (a biorąc pod uwagę ostatnią spłaconą w tym miesiącu ratę leasingową za swoją V4S, tak na dobre zaczynam ją dopiero teraz, bo właścicielem mego motocykla przestaje być formalnie bank), to wybór tego sprzętu był skrzętnie przemyślany i dość mało spontaniczny. Wraz z Rafałem Hermanem, z którym od kilku lat tworzę kanał MotorDrive na YT pod hasłem "Gamonie wybierają konie" dość wnikliwie, bo na torach wyścigowych, przetestowaliśmy niemal wszystkie dostępne na rynku motocykle klasy superbike i to właśnie Ducati skradło moje serce. Nie tylko wyglądem, ale też najlepszym dopasowaniem do mnie. Choć dylemat o wyborze ostateczny motocykla był dość trudny. Trudny, bo w tej klasie po prostu nie ma złych i słabych motocykli. Z resztą najlepiej sami sprawdźcie nasze rozterki sięgając po archiwalne odcinki na naszym kanale i łamach Ścigacz.pl.

Warto sobie uświadomić sprawę, że choćbyśmy nie wiem jak zawiłej logiki użyli przeciw tej tezie, to nie ma lepiej jeżdżących motocykli drogowych niż właśnie przedstawiciele klasy superbike. Może nie są najwygodniejsze, dla wielu wcale nie najpiękniejsze, nie da się na nie przewieźć zbyt wiele bagażu a towarzysz podroży musi nas naprawdę mocno kochać, aby zgodzić się na wspólną jazdę (która rujnuje jednak odczuwanie przyjemności z prowadzenia), ale jeśli potrafimy wycisnąć esencję z jazdy, trakcji i wcale nie koniecznie z samych osiągów, to na swojej drodze nie spotkamy nic lepszego.

Po co ten przydługi wstęp? Otóż powinniśmy sobie zdać sprawę, że w tej klasie motocykli wszystko podporządkowane jest osiągom. Jeśli zmiana designu motocykla może przybliżyć fabryce powrót na #1 w Mistrzostwach Świata Superbike, to należy zrobić wszystko, aby tego dokonać. Także kosztem wyglądu. Powiem tak. Mi nowe Ducati Panigale V4S podoba się mniej, niż model, który aktualnie stoi w moim garażu. Ale rozumiem, że tak musi być. Jeśli eliminacja monowahacza może pozwolić zwiększyć sztywność konstrukcji i zredukować masę, to niespecjalnie pojawiają się argumenty w tej dyskusji za jego utrzymaniem. Pojawiły się pogłoski, że dla największych fanatyków ma być z możliwość konwersji modelu 2025 na jednostronny wahacz, ale jak na razie nie udało mi się tego potwierdzić. Jedno jest pewne. Dwuramienny wahacz, jaki wywołał wśród Ducatisti konsternację, z euforią przyjęli by fani każdej innej marki, gdyż ten wygląda na wyrafinowany, przemyślany i zwyczajnie (zupełnie obiektywnie) piękny.

Z przodem motocykla mam nieco więcej wątpliwości, bo nieco wyłupiaste - względem poprzedniczki, lampy mogły by być bardziej finezyjne. I nie do końca przekonuje mnie argumentacja, że twórcy inspirowali się ikonicznym dziełem Massimo Tamburiniego, modelem 916 - choć przy sporej dozie pozytywnego nastawienia można tę historię kupić. Podobnie nie pasują mi lakierowane w kolorze motocykla przednie skrzydła, które u mnie na pierwszy rzut oka przywołują naprawę na szybko, kiedy szwagier pryśnie wszystko po całości bez rozbierania farbą w sprayu. Oczywiście w katalogu akcesoriów już można zamówić te elementy wykonane z karbonu. Włosi potrafią wyciągać kasę z kieszeni klientów, choć ci jakoś się specjalnie tym mocno nie przejmują.

Szybkie fakty o Panigale V4 S 2025

  • masa niższa o 2 kg (187 kg
  • 0,5 KM więcej przy spełnieniu restrykcyjnej normy emisji spalin Euro5+.
  • 216 KM przy 13 500 obr./min
  • 120,9 Nm przy 11 250 obr./min.
  • 228 KM w konfiguracji torowej z wyścigowym układem wydechowym Ducati Performance firmy Akrapovič
  • Silnik Desmosedici Stradale jest pochodną z motocykla Ducati startującego w MotoGP, z którym dzieli wiele rozwiązań technicznych
  • Alternator i pompa oleju są takie same jak te, które zamontowane są w Panigale V4 R, a mechanizm skrzyni biegów został zapożyczony z modelu Superleggera V4.
  • Trzecia generacja elektronicznie sterowanych zawieszeń Öhlins NPX/TTX poszerza zakres regulacji, oferując bardziej komfortowe ustawienia do użytku drogowego i lepszą efektywność podczas jazdy na torze.
  • Pierwszy motocykl na świecie wyposażony w przednie zaciski hamulcowe Brembo HypureTM, (które są lżejsze o 60 gramów na parę) i bardziej wydajne i lepiej rozpraszają ciepło generowane podczas hamowania.
  • Pierwszy motocykl z system Race eCBS, opracowany przez firmę Bosch we współpracy z Ducati. Na trybach jazdy przeznaczonych do użytku na torze, system może aktywować tylny hamulec zgodnie ze strategiami, które odtwarzają techniki profesjonalnych zawodników i tym samym pozwala on eksperymentować z możliwością opóźnienia punktu hamowania na torze.

Brzmi dobrze? Mam nadzieję, że rychło da się sprawdzić ten motdel w warunkach odpowiadających jego potencjałowi.

Ducati Panigale V4S model 2025 Dane Techniczne:

Sillnik czterocylindrowy, widlasty, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Rozrząd: DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 1103 cm³
Średnica x skok tłoka: 81 x 53,5 mm
Stopień sprężania: 14:1
Moc maksymalna: 216 KM (158,9 kW) przy 13 500 obr./min
Moment obrotowy: 120,9 Nm przy 11 250 obr./min
Zasilanie: wtrysk paliwa
Smarowanie: mokra miska olejowa
   
PRZENIESIENIE NAPĘDU  
Sprzęgło: mokre, antyhoppingowe, z asystą redukcji
Skrzynia biegów: sześciostopniowa
Napęd tylnego koła: Łańcuch
   
PODWOZIE  
Rama: aluminiowa
Zawieszenie przednie: widelec Öhlins NPX 25/30, Ø 43 mm,
elektroniczna regulacja tłumienia i odbicia
Zawieszenie tylne: amortyzator Öhlins TTX36 EC,
elektroniczna regulacja tłumienia i odbicia
Hamulec przedni: podwójny, tarczowy, Ø 330 mm, zaciski czterotłoczkowe
Brembo Monobloc Hypure z Race eCBS
Hamulec tylny: tarczowy, Ø 245 mm, zacisk dwutłoczkowy z Race eCBS
Opony przód / tył: 120/70-17 / 200/60-17
   
WYMIARY I MASY  
Wysokość siedzenia: 850 mm
Rozstaw osi: 1485 mm
Wyprzedzenie: 98 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 24 stopnie
Masa pojazdu gotowego do jazdy
bez paliwa:
187 kg
Zbiornik paliwa: 17 litrów
   
ELEKTRONIKA  
ABS: eCBS
Kontrola trakcji: regulowana DTC, Slide Control
Inne: półaktywne zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0,
quickshifter aktywny (DQS), Engine Brake Control (EBC),
Ducati Power Launch (DPL), Ducati Wheelie Control Evo,
Ducati Vehicle Observer, zmienne tryby jazdy

Duati Panigale V4S. Galeria zdjêæ z premiery w Liberty Motors Piaseczno

Ducati Panigale V4S 2025
Ducati Panigale V4S 2025 profil
Ducati Panigale V4S Sylwia Ducati Club Polska
Ducati Panigale V4S Zbyszek Ducati Club Polska
Ducati Panigale V4S czasza
Ducati Panigale V4S model 2025 deska rozdzielcza
Ducati Panigale V4S model 2025 kierownica
Ducati Panigale V4S model 2025 nowe przednie swiatla
Ducati Panigale V4S model 2025 od tylu
Ducati Panigale V4S model 2025 pozycja
Ducati Panigale V4S model 2025 przednie skrzydelka
Ducati Panigale V4S model 2025 przod
Ducati Panigale V4S model 2025 silnik
Ducati Panigale V4S model 2025 skrzydelka
Ducati Panigale V4S model 2025 swiatla tyl
Ducati Panigale V4S model 2025 swiatla z przodu
Ducati Panigale V4S model 2025 tyl
Ducati Panigale V4S model 2025 z przodu
Ducati Panigale V4S model 2025 zawieszenie przod
Ducati Panigale V4S poprzednia generacja
Ducati Panigale V4S zawieszenie tyl
Ducati Panigale V4S nowy model na rok 2025 - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Ducati Panigale V4S 2025
NAS Analytics TAG
Ducati Panigale V4S 2025 profil
Ducati Panigale V4S Sylwia Ducati Club Polska
Ducati Panigale V4S Zbyszek Ducati Club Polska
Ducati Panigale V4S czasza
Ducati Panigale V4S model 2025 deska rozdzielcza
Ducati Panigale V4S model 2025 kierownica
Ducati Panigale V4S model 2025 nowe przednie swiatla
Ducati Panigale V4S model 2025 od tylu
Ducati Panigale V4S model 2025 pozycja
Ducati Panigale V4S model 2025 przednie skrzydelka
Ducati Panigale V4S model 2025 przod
Ducati Panigale V4S model 2025 silnik
Ducati Panigale V4S model 2025 skrzydelka
Ducati Panigale V4S model 2025 swiatla tyl
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê