Ducati 1199 Panigale - WSBK od 2013 roku
Dokładnie tak, jak zapowiedział Troy Bayliss, wczoraj Ducati oficjalnie zaprezentowało swojego nowego superbika. Prezentacja to może zbyt dużo powiedziane, ponieważ nie poznaliśmy zbyt wiele konkretów, ale za to dostaliśmy ciekawy klip.
Przede wszystkim producent oficjalnie potwierdził nazwę - „Ducati 1199 Panigale”. Dodanie imienia do pojemności jest zerwaniem tradycji superbików, motocykl jest jednak przełomowy, a Panigale jest hołdem dla regionu Borgo-Panigale, w którym znajduje się fabryka. Wygląda również na to, że zarejestrowana razem z Panigale nazwa SuperQuadro odnosiła się będzie wyłącznie do silnika.
Drugą i tak naprawdę ostatnią z oficjalnych nowinek jest potwierdzenie plotek odnośnie (nie)angażowania się w Mistrzostwa World Superbike. 1199 Panigale w sezonie 2012 pojawi się wyłącznie w klasie Superstock 1000, a w Superbikach zobaczymy go dopiero w 2013 roku, najprawdopodobniej wraz z zespołem fabrycznym.
Dwuetapowa ścieżka ma pozwolić Ducati na jeszcze lepszy rozwój wersji superbike, która będzie w pełni dostosowana do otwartych zasad WSBK. Dodatkowo ograniczone pozostaną koszty uczestnictwa w klasie Superbike dla zespołów, które wciąż mogą ścigać się na 1198 i polegać na wsparciu inżynierów Ducati.
Na więcej informacji, w tym dane techniczne poczekać trzeba na listopadowe targi Eicma. Ale od czego jest internet! W Ameryce Północnej odbyło się spotkanie dealerów Ducati, na którym zaprezentowane zostało 1199 Panigale, a które klasyfikowane było jako top secret. Ktoś musiał więc puścić parę z ust. Na profilu Facebook dealera Pro Italia pokazała się krótka informacja „395/195”, po czym szybko zniknęła. Odnosi się ona najprawdopodobniej do masy oraz mocy. Plotki mówiły o około 20 KM więcej niż jest w 1198, a tymczasem dostaliśmy kolejnych 5 oczek w gratisie, z czego wyszło 195 koni mechanicznych. 395 to z kolei waga podana w funtach, co po przeliczeniu daje 179 kg. Aktualny 1198 waży 171 kg, ale na sucho. Wygląda więc na to, że wartość odnosi się do wagi z płynami, a obietnica oszczędzenia około 10 kilogramów została spełniona. 195 KM i 179 kg z płynami brzmi imponująco!
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeno dobrze, ale jak to jest, że w Ducati parcieje wszystko, co może sparcieć?
OdpowiedzBo do produkcji Dukatów wykorzystywane są materiały które nie zeszły przy produkcji Fiata Uno.
Odpowiedz"rzeczywiscie" Ale byk ortograficzny :D :D hehehe...
OdpowiedzWszystko fajnie ale czy motocykl żeczywiscie bedzie konkurencyjny dla aktualnego lidera BMW S1000RR? Nie chodzi mi o sam tor wyscigowy bo jak i nawet teraz widać że w Stockach Liczą sie dwie marki ...
OdpowiedzNie bedzie, bo teraz to będzie sprzet dla hardkorów masochizmu i do tego w kosmicznej cenie.
Odpowiedzjak ducati chce ominąć przepisy? Bo przecież teraz w WSBK starują z silnikiem 1098, bo większy nie mieści w się w regulaminie FIA
Odpowiedzjak ja lubię takich specjalistów. model 1098R ma pojemność 1198...
Odpowiedzw 2013 stawka będzie w zupełnie innym miejscu...
Odpowiedza Ducati niby zostanie w tym miejscu, w ktorym stoi? 1198 też nie jest teraz najlepszy, ani najnowszy, nie ma teamu fabrycznego, a zobacz co sie dzieje ;)
Odpowiedz