Diavel 1260S. Wyrafinowany power cruiser dla prawdziwego twardziela
Nazwać Ducati Diavela S motocyklem to jak nazwać Tag Heuera zegarkiem. Jeden i drugi są symbolami - podkreślają wysublimowany styl swoich właścicieli, ich twardy charakter i zamiłowanie do piękna mechaniki.
Czym jest dla mnie motocykl? Odpowiedź na to pytanie tylko z pozoru jest prosta. Z całą pewnością dla wielu z nas jest to coś znacznie więcej niż praktyczny środek transportu. To właśnie motocykl pokazuje często naszą męską wrażliwość, nasze poczucie estetyki, podkreśla nasz charakter. W pięknie maszyny, w liniach motocykla odkrywamy przed innymi własną osobowość, nierzadko też część swojej duszy.
Czy znasz kogoś, kto kupuje motocykl z powodów praktycznych? Kto rozglądając się za wymarzoną maszyną sprawdza wielkość przestrzeni ładunkowej, parametry dotyczące spalania, czy łatwość obsługi? Większość z nas pierwszego wyboru dokonuje już na etapie oglądania motocykla na zdjęciach, czy filmach, dając się ponieść nieposkromionym emocjom, wręcz pożądaniu.
Ducati Diavel 1260 S - teraz w czerwieni
Niewiele jest motocykli tak porywających i rozpalających emocje, jak Ducati. W bolońskiej dzielnicy Borgo Panigale to właśnie emocje były zawsze decydującym czynnikiem odpowiedzialnym za projekt motocykla. Maszyny te bywały dzikie, hałaśliwe, wymagające, ale nigdy nudne i nijakie. Do dziś, nawet stare egzemplarze budzą zainteresowanie na drodze - czasem zachwyt, czasem pożądanie, ale zawsze zwracają uwagę na ponadprzeciętną osobowość swojego właściciela.
Linia Panigale nierozerwalnie kojarzy się ze sportem, Multistrada to ikona turystyki. Wszędzie tam, gdzie trzeba podkreślić wyrafinowany gust, nienaganne maniery i wewnętrzną siłę, pojawia się model Diavel. Ten power cruiser łączy w sobie na pozór sprzeczne cechy - typową dla Ducati ekstrawagancję, miażdżące osiągi i wysmakowany, dopracowany w każdym szczególe design cruisera. To motocykl dla dżentelmena, który wie, czego chce i na co może sobie pozwolić.
Okazji do wyrażenia siebie jest teraz więcej, ponieważ Ducati Diavel 1260 S występuje w tym sezonie w trzech kolorach - czarnym, szarym i czerwonym.
Potężne serce - Testastretta
Sercem motocykla jest potężne V2 Testastretta o pojemności 1262 cm3, ze zmiennymi fazami rozrządu. Moc jednostki napędowej to 159 KM, zaś moment obrotowy wynosi 129 Nm. Łatwo sobie wyobrazić jak genialne osiągi zapewnia ten motocykl, niezależnie od wybranej drogi. Czy to wyścig na jedną czwartą mili, czy kręta górska droga w Andaluzji - możesz być pewien, że mocy nie zabraknie ci nigdy.
Aby dać ci poczucie pełnego panowania nad osiągami, Ducati połączyło sztywną ramę z doskonałym, w pełni regulowanym zawieszeniem Ohlins i najnowocześniejszą elektroniką, sterowaną, niczym w sportowych maszynach, bezwładnościowym czujnikiem IMU. Efekt - niezrównane prowadzenie i perfekcyjne wyczucie motocykla. Poczuciu jedności z maszyną sprzyja także aktywna, choć komfortowa pozycja za kierownicą i wygodne siedzenie.
Ognisty charakter Ducati Diavel 1260 S
W tym sezonie Ducati postawiło na jeszcze lepsze podkreślenie ekstrawaganckiego i wysublimowanego charakteru modelu Diavel 1260 S. Do gamy kolorystycznej dołączyła czerwień - kolor organicznie związany z marką Ducati. W takim malowaniu power cruiser Ducati wygląda jak prawdziwa bestia, którą na smyczy trzyma tylko twardy charakter właściciela.
Ducati Diavel 1260 S to nie motocykl dla każdego. Na pokładzie znalazły się najwyższej jakości komponenty, starannie dobrane pod kątem osiągów, stylistyki i komfortu. Ten motocykl jest jak zegarek Tag Heuer - dla zwykłego śmiertelnika będzie tylko urządzeniem wskazującym czas, dla dżentelmena symbolem klasy, stylu i twardego charakteru.
Dane techniczne
Silnik: | dwucylindrowy L-twin, 4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu |
Pojemność skokowa: | 1262 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 106 x 71,5 mm |
Moc: | 159 KM przy 9500 obr/min |
Moment obrotowy: | 129 Nm przy 7500 obr/min |
System chłodzenia: | ciecz |
System paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
Sprzęgło: | poślizgowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Skrzynia biegów | manulana, 6-stopniowa |
Przeniesienie napędu: | łańcuch |
Zawieszenie przednie: | widelec USD 50 mm / widelec Ohlins 48 mm regulowany (wersja S) |
Zawieszenie tylne: | amortyzator monoshock regulowany (Ohlins w wersji S) |
Hamulec przedni: | 2 tarcze 320 mm, zaciski radialne Brembo M 4.32 (M50 w wersji S) |
Hamulec tylny: | tarcza 265 mm, dutłoczkowy zacisk Brembo |
Masa: | 244 kg z paliwem |