Dani Pedrosa najszybszy na testach w Walencji
Informowaliśmy Was wczoraj o pierwszym, deszczowym dniu testów w Walencji. Ekipa Yamahy w poszukiwaniu lepszych warunków spakowała się i pojechała na tor Aragon. Niestety nie te kombinacje nie opłaciły się, bowiem na Motorland Aragon przez praktycznie całą środę było mokro i zimno. Tymczasem w Walencji popołudnie drugiego dnia okazało się suche, a warunki na torze umożliwiały jazdę, z czego wszystkie obecne ekipy skwapliwie skorzystały.
Na swoich motocyklach nareszcie mieli okazję pojeździć Andrea Iannone i Bradley Smith. Ten pierwszy na Ducati w barwach zespołu Pramac, drugi za sterami Yamahy YZR-M1 w barwach zespołu Yamaha Tech3.
Na testy nie było zbyt wiele czasu. Po porannych opadach nawierzchnia schła długo i dopiero po południu zawodnicy mieli około 2 godziny na jazdę. W ich trakcie najszybszy okazał się Dani Pedrosa, zwycięzca niedzielnego wyścigu, który wykręcił czas 1,32.322 za kierownicą nowego motocykla przygotowanego na sezon 2013, który jest cięższy (zgodnie z nowym regulaminem – w roku 2012 waga motocykli wzrosła o 4 kg, na rok 2013 maszyny będą cięższe o kolejne 3 kg do 160kg).
Na motocyklu w specyfikacji 2012 zaprezentował się również Marc Marquez. Czas 1′33.403 to 7 pozycja na liście wyników, o 1.081 wolniej od Pedrosy. Drugi czas wykręcił Cal Crutchlow, który zmagać się musiał z bolącą po niedzielnej glebie ręką. Jego kolega z zespołu Bradley Smith, debiutujący w klasie MotoGP, uzyskał 11. wynik, jadąc szybciej, niż np. Hector Barbera, i Karel Abraham.
Stefan Bradl za sterami Hondy uzyskał trzeci wynik, czwarty był Nicky Hayden, piąty Alvaro Bautista. Ze swoim motocyklem zdaje się dogadywać również Andrea Dovizioso, który uzyskał szósty czas. Oczywiście bez pełnego składu czołówki (w postaci Rossiego i Lorenzo) trudno te wyniki jednoznacznie ocenić.
Kolejne testy zaplanowano na luty 2013, odbędą się one na torze Sepang. Marc Marquez w tym miesiącu odbędzie trzy dodatkowe dni testowe, również na Sepang.
Testy MotoGP Walencja 2012, dzień 2:
01- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 1’32.322
02- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 0.349
03- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 0.491
04- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 0.634
05- Alvaro Bautista – Go & Fun Honda Gresini – Honda RC213V – + 0.787
06- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 0.916
07- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 1.081
08- Michele Pirro – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 1.303
09- Andrea Iannone – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 1.511
10- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 1.759
11- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 2.216
12- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP12 – + 2.987
13- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 3.081
14- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 6.926
15- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 11.195
|
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeMarquez pierwszy raz na motocyklu moto gp i tyllko sekunde za Perdoza cikawy bedzie przyszły sezon
Odpowiedz^^ UP relaksować się ;) Takie wyścigi wbrew pozorom są stresujące, szczególnie jeśli można wygrać tytuł MŚ ;)
Odpowiedzno i co teraz do lutego zawodnicy beda robic - kebaby i silka czy motocykle tez beda ujezdzac?
Odpowiedz