Co siê sta³o ze stuntem? Rok Bagoro¹, fabryczny Stunter KTM, bez ogródek
"Podążaj za marzeniami i nigdy się nie poddawaj". Jako nastolatek, Rok Bagoroš wsiadał na swój skuter i jeździł sprzedawać gazety, ale już wtedy kierował się maksymą, która dziś doprowadziła go na szczyt świata stuntu. Niemal 20 lat temu Rok Bagoroš był chłopakiem, który postanowił, że bez względu na przeciwności, będzie realizować swoje marzenia. Słowa dotrzymał.
W 2005 roku Bagoroš rozpoczął przygodę ze skuterami. Rok pochodzi z małego miasta Murska Sobota na Słowenii. Oczywiście nie miał umocowania branży i wsparcia finansowego, a w jego domu nigdy się nie przelewało, dlatego zdecydował się na bardziej dostępny skuterowy stunt. Ciężkie treningi i liczne występy przyniosły efekt po dwóch latach. Rok zaczął być rozpoznawany, pozyskał sponsorów, m.in. Savatech, Ipone, Yamaha Klekl, Moto-mprema.com oraz Reactor Energy Drink.
Co się stało z motocyklowym stuntem? Zobacz nasz wywiad z Rokiem Bagorošem podczas obchodów 30-lecia KTM Duke:
@scigacz Jaka przysz³o¶æ czeka stunt? Rozmawiamy z fabrycznym stunterem KTM. @Rok Bagoros z okazji 30-lecia Duke #motocykle #motocyklesawszedzie #motorcycle #scigacz_pl #¶cigaczpl #motocykl #motocyklenaszapasja #ktm #duke #ktmduke #stunt #freestyle #stunter ♬ d¼wiêk oryginalny - ¦cigacz.pl
Około 2007 roku Bagoroš skontaktował się ze Ścigaczem.pl, a my zaczęliśmy udostępniać jego materiały filmowe i pisać o dobrze zapowiadającym się zawodniku. Facebook był w powijakach, nie było TikToka, a Instagram miał pojawić się dopiero za trzy lata. Mimo to, między innymi z naszą pomocą, Bagoroš nabrał wiatru w żagle, stało się o nim głośno, wkrótce zajął 4. miejsce na Slovenian Stunt Open. Potem, dzięki ciężkiej pracy, Rok wspiął się na szczyt i w 2010 roku zajął 1. miejsce podczas Scooter Stunt Competition we Francji.
Ten sukces pozwolił mu wykonać kolejny ważny krok. Na młodym Słoweńcu skupiła uwagę firma KTM, umożliwiając Bagorošowi rozpoczęcie profesjonalnej kariery na motocyklu KTM Duke 125 w 2011 roku. Austriacy pomogli zawodnikowi, a Rok pomógł KTM udowadniając wszem wobec, że "mały" motocykl może, z odpowiednim kierowcą, stać się kaskaderską bestią. W 2012 roku Bagoroš przesiadł się na KTM Duke 690 i wszedł do kaskaderskiej elity.
Rok Bagoroš jest jedynym zawodnikiem wśród światowej elity kaskaderów używającym motocykla z silnikiem jednocylindrowym. Przez lata nauki jego podejście ewoluowało w ciągłą podróż po wiedzę i poszukiwanie nowych trików. Za kulisami jego pozornie łatwych i atrakcyjnych występów kryje się ciężka praca i niekończące się treningi. Dziś Rok Bagoroš jest gwiazdą stuntu, jego filmy w Internecie oglądają dziesiątki tysięcy fanów. Bagoroš jest także prężnie działającym i odnoszącym sukcesy biznesmenem, którego nazwisko powoli staje się marką. Bardzo dobrą marką.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze