CB1000X i CBR1000R na horyzoncie. Nowe Hondy z genami turysty
W sezonie 2021 zacznie obowiązywać nowa norma Euro 5, która dokona sporego przetasowania w ofercie producentów motocykli. Wiele modeli będzie musiało odejść, ale w ich miejsce pojawią się inne. W katalogu Hondy oczekiwane są dwie duże nowości o turystycznym charakterze, póki co roboczo nazywane CB1000X i CBR1000R.
Wiele znaków na niebie i ziemi, a przynajmniej w japońskim magazynie "Young Machine" - jak zwykle dobrze poinformowanym - wskazuje na to, że niedługo do oferty Hondy dołączą dwa ciekawe modele, które wypełnią lukę, w której dobrze odnajdują się inni producenci. Przy okazji zmian w katalogu spowodowanych początkiem obowiązywania w sezonie 2021 nowych norm Euro 5 wzięto na warsztat dobrze znanego, ale wciąż nowoczesnego nakeda CB1000R. Na jego bazie mogą pojawić się dwa kolejne modele, oba przeznaczone do szybkiej turystyki.
Pierwsza koncepcja to CB1000X, maszyna o podwyższonym zawieszeniu, mogąca konkurować z takimi modelami, jak BMW S 1000 XR czy Ducati Multistrada. Bardzo zbliżony pomysł zaprezentowano pod nazwą CB4X na ostatnich targach EICMA, wtedy jeszcze z mniejszym silnikiem z modelu CB650R. Użycie litrowej jednostki z poprzedniego Fireblade’a, która dostarcza 145 KM mocy pozwoli na silniejsze doznania w czasie dalekich wojaży.
Drugi wspomniany przez "Young Machine" model to CBR1000R, typowy sportowy turystyk, który ma rozpychać się w segmencie okupowanym obecnie z dużym sukcesem przez Kawasaki Ninja 1000SX. Na motocykl o sportowej sylwetce, szczelnie okryty plastikiem, ale z nieco wygodniejszą pozycją kierowcy jest jak widać wciąż duże zapotrzebowanie.
W tym roku targi EICMA nie odbędą się z powodu pandemii Covid-19, jeśli więc dojdzie do prezentacji premier, będą one zapewne wirtualne. Więcej informacji o motocyklach Honda znajdziecie na stronie https://www.honda.pl/motorcycles.html
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeAle nadal brak nastêpcy CBF :( A wielka szkoda
OdpowiedzNastêpca VFR 800? :) Dobrze, najwy¿szy czas!
Odpowiedz