Brough Superior SS100 wraca do produkcji
Brough Superior SS100 zaprezentowany został na tragach EICMA w Mediolanie jesienią ubiegłego roku. To powrót na rynek prawdziwej motocyklowej legendy. O Brough Superior SS100 pisaliśmy lata temu jako o maszynie, która była jednym z pierwszym uczestników wyścigu zbrojeń w branży motocyklowej i pościgu za nowymi rekordami prędkości.
Jednoślady marki Brough przed II WŚ zostały uznane za "Rolls-Roycey" wśród motocykli, a ich renomę ugruntowało wprowadzenie na rynek nowego modelu… właśnie Brough Superior SS100. Był to pierwszy na świecie motocykl zdolny rozwinąć prędkość 100 mil/h. Każdy egzemplarz sprzedawany był klientowi z certyfikatem, że kierowca testowy rozpędził go do "setki" na torze testowym.
Do napędu swoich motocykli Brough używał widlastych dwucylindrowców o pojemności 1000 ccm. Początkowo były to silniki firmy JAP, później zastąpiły je podzespoły firmy Matchless. W owym czasie producenci nie podwali mocy swoich pojazdów, ale w oparciu o dzisiejsze pomiary stwierdzić można że moc motocykli Brough oscylowała w granicach 45-50 KM. George Brough panował niepodzielnie na rynku supermotocykli aż do II wojny światowej, ale po jej zakończeniu nie powrócił już do produkcji jednośladów.
Ale teraz Brough Superior SS100 i to z kształcie znanym z przeszłości. Klasycznie wyglądająca maszyna napędzana jest dwucylindrowym silnikiem 997cc, 88°, który powstał we współpracy z firmami Boxer Design oraz Akira.
Motocykl kosztować ma 50 tysięcy funtów i właśnie trafia do produkcji "seryjnej".
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze