Bridgestone bêdzie wspó³pracowa³ z Saroléa
Bridgestone - największy na świecie producent opon i wyrobów gumowych - nawiązał współpracę techniczną z firmą Saroléa. Belgijska marka motocykli opracowała między innymi elektryczny supermotocykl Saroléa SP7, pokazany po raz pierwszy 26. kwietnia na belgijskim torze Mettet podczas zawodów Speed Trophy. W ramach współpracy firma Bridgestone zapewni wsparcie techniczne i fachową wiedzę dotyczącą opon niezbędne do testów torowych Saroléi oraz do zrealizowania ambitnych planów wyścigowych tej firmy, które rozpoczną się w 2014 r.
Dowodząc, że "ekologiczne" nie oznacza powolne, elektryczny motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a na pełnych obrotach rozpędza się do 250 km/h. Aby okiełznać tę moc, Bridgestone zamontuje na modelu SP7 wyścigowe Battlax V02 Slick zbudowane w najnowszej technologii pasa "GP Belt". Plany wyścigowe Saroléa na 2014 rok obejmują TT Zero Challenge rozgrywane na wyspie Man w ramach zawodów TT - najbardziej prestiżowych wyścigów motocyklowych, a także puchar świata FIM eRoadRacing.
Inicjatywa współpracy wzięła się z zaangażowania firmy Bridgestone w prace nad zrównoważoną mobilnością przyszłości. Firma od dawna realizuje długofalową wizję ekologiczną, która koncentruje się na ochronie środowiska, zasobów i ograniczeniu emisji CO2.
- Współpraca firmy Bridgestone z marką Saroléa jest niesamowitą okazją do połączenia doświadczeń wyniesionych z zawodów MotoGP z naszą wizją zrównoważonej mobilności. Motocykl Saroléa przeciera szlak dla motocykli elektrycznych i e-wyścigów" - mówi José Enrique Gonzales, Dyrektor ds. marketingu w Bridgestone Europe.
Saroléa to założona w Belgii w 1850 r. firma, która zajmowała się początkowo produkcją broni i rowerów. Dopiero później stała się jedną z pierwszych na świecie marek motocyklowych. Zyskała sobie szerokie uznanie w świecie wyścigów, w którym opracowywała i testowała nowe technologie. Teraz - po ponad 50 latach od zamknięcia fabryk Saroléa - odrodzenie tej marki za sprawą elektrycznego układu napędowego stanowi niezwykły powrót na światowe salony. Nowy elektryczny motocykl Saroléa SP7 został zbudowany na nowatorskiej ramie z włókna węglowego i jest wyposażony w ultra wydajny silnik o strumieniu osiowym całkowicie zasilany akumulatorem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze