tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Brands Hatch - Toseland górą w piątek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Brands Hatch - Toseland górą w piątek

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.08.03, 22:31 Drukuj

Brytyjczyk James Toseland na pierwszej pozycji zakończył dzisiejszą, pierwszą sesję kwalifikacyjną przed niedzielnymi wyścigami dziesiątej rundy World Superbike na torze Brands Hatch.

„Weekend zaczął się świetnie i nie chodzi mi tylko o pogodę." - powiedział Toseland, który podczas popołudniowej kwalifikacji uzyskał czas 1:26.400, wyprzedzając o niemal ćwierć sekundy najszybszego w porannym treningu, Australijczyka Troya Baylissa. „Nie odczuwam żadnych oznak zmęczenia mimo, iż dopiero co wróciłem z Japonii, gdzie startowałem w wyścigu Suzuka 8Hour. Zespół spisał się dzisiaj świetnie i natychmiast znalazł odpowiednie ustawienia motocykla. Dziś byłem najszybszy i jestem z tego powodu bardzo zadowolony. W niedzielę nie liczy się dla mnie nic innego poza podwójnym zwycięstwem przed własnymi kibicami na torze Brands Hatch." - podsumował Brytyjczyk, który łącznie pokonał dzisiaj pięćdziesiąt trzy okrążenia trasy na przedmieściach Londynu.

Tuż za obrońcą tytułu uplasował się jego rodak i imiennik, zawodnik fabrycznego zespołu Yamahy, Troy Corser. „Jestem w miarę zadowolony z dwu dzisiejszych sesji." - wyjaśniał dwukrotny Mistrz Świata. „Rano nie czułem się na torze najlepiej ponieważ brakowało mu przyczepności i dlatego nie jechałem na maksimum swoich możliwości. Przed sesją kwalifikacyjną zmieniliśmy ustawienia zawieszenia, mapę silnika oraz ustawienia kontroli trakcji i dzięki temu maszyna zachowywała się o wiele lepiej. Wykręcenie trzeciego czasu dnia przyszło mi bardzo łatwo, a poza tym mamy jeszcze kilka rozwiązań do przetestowania jutro, więc jestem dobrej myśli. Jutro w moich maszynach zamontowane zostaną także „świeże" silniki. Na tych dzisiejszych jeździłem też w Brnie więc nowe powinny nieco poprawić sytuacje i pozwolić mi pojechać jeszcze szybciej. Przejechałem dzisiaj pod rząd serię osiemnastu okrążeń i opony spisały się całkiem nieźle. Mam nadzieję, że jutro pójdzie nam równie dobrze a w niedzielę szczęście w końcu się do nas uśmiechnie podczas wyścigów." - przyznał Australijczyk, który właśnie z powodu problemów ze zbyt szybko zużywającym się ogumieniem miał problemy podczas wyścigów na Misano i w Brnie.

Ułamki sekundy stracił do Corsera Hiszpan Ruben Xaus, ścigający się na ubiegłorocznym modelu Ducati 999F06 z pełną kontrolą trakcji. Reprezentant włoskiego zespołu Sterilgarda w typowy dla siebie sposób zaliczył pod koniec sesji kwalifikacyjnej mały upadek. „Założyłem szerszą felgę i dlatego maszyna z większym oporem zmieniała kierunki." - bronił się Xaus. „Starałem się uzyskać jak najlepszy czas, wszedłem zbyt agresywnie z zakręt, najechałem na wewnętrzny „krawężnik" i straciłem kontrolę nad maszyną. Jestem cały, choć trochę boli mnie prawe kolano. Myślę jednak że trochę lodu załatwi sprawę. Mimo wszystko jestem zadowolony ponieważ, zgodnie z naszymi wcześniejszymi przypuszczeniami, Ducati świetnie spisuje sobie na tym krętym torze i możemy walczyć tu z czołówką. Cały czas mamy do sprawdzenia kilka różnych ustawień, ale myślę, że jesteśmy na dobrej drodze by zaliczyć udane wyścigi w niedzielę."

Ósmy czas kwalifikacji - tuż za Lorenzo Lanzim, Noriyukim Hagą i Fonsim Nieto - należał do Japończyka Yukio Kagayamy, który zaledwie tydzień temu triumfował w trzydziestej edycji prestiżowego wyścigu Suzuka 8Hour. „W miniony weekend ścigałem się na torze Suzuka na motocyklu Yoshimura Suzuki, który był zupełnie inaczej przygotowany niż moje Alstare Suzuki." - wyjaśniał trzydziestotrzyletni Japończyk. „Z tego powodu większość czasu spędziłem dzisiaj na przyzwyczajaniu się z powrotem do mojej maszyny. Mimo, iż startowałem w Mistrzostwach Brytanii klasy Superbike, na Brands Hatch nie ścigałem się często z powodu kilku kontuzji, dlatego skoncentrowałem się na znalezieniu odpowiednich ustawień motocykla. Jazda po tym torze sprawia wielką frajdę jeśli maszyna jest właściwie zestrojona. Jeżeli jest inaczej, to można mieć spore problemy."

Pierwszą dziesiątkę uzupełnili włoscy jeźdźcy dosiadający modelu Honda CBR1000RR - Michel Fabrizio i Roberto Rolfo, którzy okazali się szybsi niż Max Neukirchner, Karl Muggerdige i Regis Laconi.

Dopiero na czternastej pozycji zakończył sesję kwalifikacyjną, podobnie jak poranny trening, Włoch Max Biaggi. Zespołowy kolega Yukio Kagayamy po raz pierwszy w swojej karierze ściga się w ten weekend na Brands Hatch, co tłumaczy niemal dwusekundową stratę do Toselanda. „Ten tor jest bardzo krótki i nie ma tu zbyt wielu szybkich zakrętów." - wyjaśniał Rzymianin z ekipy Alstare Suzuki. „Z drugiej strony wiele z nich jest bardzo zdradzieckich, ze ślepymi wejściami i jeśli nie wiesz jaką linią jechać, stracisz bardzo dużo czasu. Zdecydowanie jest to tor, po którym trzeba przejechać wiele okrążeń, aby jechać szybko, a ja jestem tu pierwszy raz więc najpierw muszę się go nauczyć. Przed jutrzejszymi jazdami musimy zmienić ustawienia skrzyni biegów oraz dokładnie przeanalizować ustawienia zawieszenia. Aby liczyć się w walce o czołowe pozycje potrzebny jest tu odpowiednio zestrojony motocykl i to właśnie na tym skupimy się jutro." - powiedział czterokrotny Mistrz Świata klasy 250ccm, który dzisiaj nieznacznie wyprzedził powracającego do startów w World Superbike po wcześniejszym rozstaniu z zespołem D.F.X. Corse Honda, Steve Martin. Australijczyk przez resztę sezonu ścigać się będzie w zespole Yamaha YZF, partnerując w nim Japończykowi Shinichi Nakanomiego, od którego był dziś zresztą szybszy o ponad 0,3 sekundy.

Nakatomi nieznacznie wyprzedził w tabeli czasów startującego na Brands Hatch z dziką kartą Brytyjczyka Marty Nutta oraz Czecha Jakuba Smrza, dla którego - po ubiegłorocznym opuszczeniu Mistrzostw Świata klasy 250ccm - jest to pierwsza wizyta na torze na przedmieściach Londynu. „Nauka tej trasy zajęła mi praktycznie cały dzień ale starałem się także testować różne ustawienia maszyny, przygotowując ją do niedzielnych wyścigów." - powiedział Czech, który ściga się na Ducati 999F05 z 2005 roku, w barwach zespołu Caracchi. „Bez znajomości toru nie jest to jednak łatwe i często podejmuje się złe decyzje, po czym trzeba zaczynać od zera. Mieliśmy dzisiaj spore problemy z brakiem przyczepności tylnego koła oraz na wejściach w łuki. Zdążyłem już jednak poznać tor więc liczę na poprawienie jutro swojej pozycji startowej." - przyznał Smrz, który wyprzedził podczas dzisiejszej sesji Brytyjczyka Deana Ellisona, młodego Lucę Morelliego (który kilka tygodni temu zastąpił w ekipie D.F.X Corse Honda właśnie Steve'a Martina) oraz ostatniego w stawce, doświadczonego Stefano Crucianiego.

Podczas sesji kwalifikacyjnej obrońca mistrzowskiego tytułu w klasie Supersport, Francuz Sebastian Charpentier potwierdził wyśmienitą formę z porannego treningu, uzyskując prowizoryczne, pierwsze pole startowe. Zawodnik ekipy HANNspree Ten Kate Honda tylko nieznacznie wyprzedził swojego zespołowego kolegę, lidera klasyfikacji generalnej, Turka Kenana Sofuoglu.

Pierwszą piątkę uzupełnili Broc Parkes na R6 oraz Katsuaki Fujiwara i Craig Jones na Hondach CBR600RR.

Świetnie spisujący się podczas wolnego treningu, debiutujący w World Supersport Tommy Hill, pierwsza kwalifikację zakończył dopiero z jedenastym czasem po tym, jak dwój pierwszy motocykl uszkodził po porannej wywrotce.

W kwalifikacji klasy Superstock 1000 najszybszym czasem popisał się triumfator ostatniego wyścigu w Czechach, Belg Xavier Simeon (Suzuki GSX-R1000K6), który wyprzedził czwórkę Włochów: Ilario Dionisiego (Suzuki GSX-R1000K7), Nicollo Canepę (Ducati 1098S), Ayrtona Badociniego (MV Agusta F4 312 R) i Michele Pirro (Yamaha YZF-R1).

Jutro rano zawodników wszystkich trzech klas czekają drugie sesji kwalifikacyjne po których odbędą się wolne treningi i sesja Superpole dla najszybszych szesnastu motocyklistów klasy Superbike.

Wyniki sesji kwalifikacyjnych: 

World Superbike

1. Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda.Honda CBR1000RR 1'26.400 24
2. Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'26.625 27
3. Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'26.746 23
4. Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 1'26.815 24
5. Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'27.268 23
6. Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'27.351 26
7. Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'27.507 19
8. Kagayama Y. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'27.544 22
9. Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'27.763 30
10. Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'27.823 25
11. Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 1'27.928 26
12. Muggeridge K. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 1'28.126 24
13. Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'28.154 22
14. Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'28.215 31
15. Martin S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 1'28.262 26
16. Martin S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 1'28.262 26
17. Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 1'28.545 27
18. Nutt M. Nuttravel.com. Yamaha YZF-R1 1'28.876 24
19. Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 1'29.150 23
20. Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 1'29.289 29
21. Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'30.762 22
22. Cruciani S. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'31.288 19

World Supersport

1. Charpentier S. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR600RR 1'28.381 15
2. Sofuoglu K. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR600RR 1'28.793 21
3. Parkes B. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 1'28.970 13
4. Fujiwara K. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 1'29.019 18
5. Jones C. Revè Ekerold Honda Racing. Honda CBR600RR 1'29.174 18
6. Harms R. Stiggy Motorsport Honda. Honda CBR600RR 1'29.228 19
7. Foret F. Team Gil Motor Sport. Kawasaki ZX-6R 1'29.369 17
8. Veneman B. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 1'29.523 17
9. Brookes J. Stiggy Motorsport Honda. Honda CBR600RR 1'29.547 18
10. Roccoli M. Yamaha Lorenzini by Leoni. Yamaha YZF-R6 1'29.651 15
11. Hill T. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 1'29.682 16
12. Riba P. Team Gil Motor Sport.Kawasaki ZX-6R 1'29.787 15
13. Lagrive M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 1'29.789 17
14. Sanna S. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 1'29.805 20
15. Alfonsi L. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 1'29.863 19
16. Vizziello G. RG Team. Yamaha YZF-R6 1'29.864 18
17. Nannelli G. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 749R 1'29.897 18
18. Kallio V. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 1'30.029 22
19. Gimbert S. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 1'30.084 21
20. Lascorz J. Glaner Motocard.com. Honda CBR600RR 1'30.223 19
21. Checa D. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 1'30.238 23
22. Fores J. HP Racing. Honda CBR600RR 1'30.245 18
23. Gowland G. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 1'30.338 24
24. Zaiser C. LBR Racing Team. Ducati 749R 1'30.350 18
25. Leblanc G. Vazy Racing Team. Honda CBR600RR 1'30.398 22
26. Salom D. Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 1'30.646 18
27. Enjolras J. Tati Team Beaujolais Racing. Yamaha YZF-R6 1'30.680 23
28. Sanchini M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 1'30.821 19
29. Ivanov V. Vector Racing Team. Yamaha YZF-R6 1'30.882 22
30. Praia M. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 1'30.960 21
31. Boccolini G. Team PMS Kawasaki Supported. Kawasaki ZX-6R 1'31.273 20
32. Tizon A. Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 1'31.832 17
33. Günther J. CRS Grand Prix. Honda CBR600RR 1'31.841 23
34. Magda A. Vector Racing Team. Yamaha YZF-R6 1'32.203 23

European Superstock 1000 Cup

1. Simeon X. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K6 1'30.181 19
2. Dionisi I. Cruciani Moto Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K7 1'30.401 19
3. Canepa N. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 1'30.464 24
4. Badovini A. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'30.772 7
5. Pirro M. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 1'30.790 18
6. Aitchison M. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'30.822 24
7. Corti C. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 1'30.965 20
8. Dell'Omo D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 1'31.085 18
9. Baiocco M. Umbria Bike. Yamaha YZF-R1 1'31.088 22
10. Sacchetti D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 1'31.143 21
11. Smrz M. MS Racing. Honda CBR1000RR 1'31.358 23
12. Roberts B. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 1'31.503 19
13. Van Keymeulen D. TTSL-MGM Racing. Yamaha YZF-R1 1'31.577 18
14. Morais S. Team Pedercini. Ducati 1098S 1'31.612 23
15. Cox V. STP Racing. MV Agusta F4 312 R 1'31.691 20
16. Tode A. Racing Dirk Van Mol. Honda CBR1000RR 1'31.770 21
17. Gieseler T. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 1'31.964 13
18. Rohtlaan M. Azione Corse. Honda CBR1000RR 1'31.977 24
19. Nedog L. Team Ducati SC Caracchi. Ducati 1098S 1'31.993 15
20. Burrell B. MS Racing. Honda CBR1000RR 1'32.066 23
21. Sutter D. Peko Racing. Yamaha YZF-R1 1'32.279 25
22. Tangre C. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 1'32.371 20
23. Gildenhuys G. Team Pedercini. Ducati 1098S 1'32.486 20
24. Gildenhuys G. Team Pedercini. Ducati 1098S 1'32.486 20
25. Schouten R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 1'32.717 22
26. Giuseppetti D. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 1'32.761 24
27. Nemeth B. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 1'32.766 25
28. Mahr R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 1'32.859 20
29. Depoorter O. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 1'32.969 16
30. Van Den Broeck W. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 1'33.012 22
31. Jerman M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 1'33.128 24
32. Filice R. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'33.174 23
33. Bond M. Mist Suzuki. Suzuki GSX-R1000 K6 1'33.240 10
34. Boy Lee J. G.R. Motorsport. Yamaha YZF-R1 1'33.526 17
35. Millet F. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'33.628 20
36. Kispataki V. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 1'33.873 9
37. Rosso N. EVR Corse. MV Agusta F4 312 R 1'34.121 20
38. Appelo B. EAB Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'34.483 23

Nie zakwalifikował się:

Gianfardoni R. RG Team. Yamaha YZF-R1 1'37.004 18


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę