tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Boczne kółka pod podnóżkami pasażera do cruisera. By manewrowało się lepiej
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Boczne kółka pod podnóżkami pasażera do cruisera. By manewrowało się lepiej

Autor: Alonzo 2021.06.26, 10:08 Drukuj

Jeżeli jesteś osobą o nietęgiej posturze, a zakochałeś się lub zakochałaś się w dużych cruiserach, to jest dla Ciebie sposób na łatwe manewrowanie. Oto pneumatycznie opuszczane kółka, montowane pod podnóżkami pasażera, które zamieniają wielki motocykl w dziecięcy rowerek.

Motocykle typu cruiser lub grand tourer służą do majestatycznego pożerania długich odcinków prostej drogi. Duża masa sprawia, że nie podskakują na nierównościach drogi jak krosowe "wścieklaki". Zachowują się jak "przyspawane" do asfaltu, a podróż nimi bardziej przypomina jazdę poduszkowcem lub po szynach, niż skakanie po wzburzonym oceanie stylem motorówki. Co więcej, masywne nadwozia z wystającymi niczym muskuły elementami chromowanymi sprawiają, że motocykle takie wzbudzają wrażenie siły. Motocyklista przy takim motocyklu wygląda trochę jak VIP w otoczeniu ochraniającego go "goryla".

NAS Analytics TAG

Problem pojawia się, gdy mamy. na przykład 60-75 kilogramów wagi i musimy zakręcić takim motocyklem w wąskiej uliczce lub na parkingu. Lub gdy musimy powoli przesuwać się w korku w upalny dzień. Jeżeli mamy do tego poniżej 170 cm wzrostu, to możemy odczuć dyskomfort podczas takiej jazdy.

Z pomocą przychodzi tutaj firma LegUp LandingGear. Firma ta od 2010 roku rozwija technologię doczepianych kółek do dużych cruiserów, takich jak Harley-Davidson Electra Glide lub Honda Gold Wing. Ich produkt w aktualnej wersji, to pneumatycznie wypuszczane i chowane kółka boczne, sterowane z kierownicy. Kółka są montowane pod podnóżkami pasażera. Są zaprojektowane do jazdy z prędkościami do 10 km/h, więc idealnie nadają się do stabilizacji motocykla podczas wolnych manewrów. 

Kółka są wypuszczane pneumatycznie. Do ich pracy niezbędny jest zbiornik ze sprężonym powietrzem, który montowany jest zazwyczaj w bocznym kufrze bagażowym. W przypadku motocykli cruiser zazwyczaj nie ma problemu z przestrzenią ładunkową, bo kufry w takich jednośladach mogą mieć dużą pojemność. Co ciekawe, system LegUp wyposażony jest w prędkościomierz, który pozwala automatycznie schować kółka boczne, gdy prędkość motocykla przekroczy 10 km/h. Cena w stanach zjednoczonych za kompletny system, to 3 500 dolarów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę