tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Błędy początkujących motocyklistów. 8 najczęstszych wpadek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Błędy początkujących motocyklistów. 8 najczęstszych wpadek

Autor: Redakcja 2018.10.18, 14:09 2 Drukuj

Mają cię za początkującego, a ty chcesz już być doświadczony? Nie martw się - przygotowaliśmy listę 8 wskazówek jak w krótkim czasie zostać doświadczonym motocyklistą.

Każdy z nas kiedyś zaczynał. W byciu początkującym nie ma nic złego ani wstydliwego - to naturalny etap w karierze nie tylko motocyklisty, ale każdego, kto coś robi. Ważne, aby okres wieku dziecięcego przepracować, doskonaląc własne umiejętności.

NAS Analytics TAG

Czy można początkującego motocyklistę poznać na ulicy? Oczywiście, często nawet z daleka! Świeżaki charakteryzują się zespołem cech, które stopniowo zanikają u doświadczonych bikerów, zastępowane przez dobre nawyki. Znudziło ci się  bycie początkującym? Oto 8 rzeczy, których za wszelką cenę unikaj podczas jazdy.

1. Fruwające paski

Kask motocyklowy w krytycznej sytuacji uratuje twoją głowę, a zatem to, co masz najcenniejsze. Aby jednak zadziałał, musi być zapięty. Nie da się inaczej. Jeśli paski radośnie powiewają na wietrze, kask będzie równie skuteczny, co bejsbolówka.

Radzimy: zawsze zapinaj kask.

2. Metoda nożna

Myślisz, że podpieranie się nogami podczas wolnej jazdy, na przykład w korku lub tuż przed światłami, poprawia stabilność motocykla? Owszem, ale ryzyko związane z taką "techniką" jest niewspółmiernie większe niż potencjalne korzyści. Noga może zaklinować się w dziurze, pod skręconym kołem samochodu, albo uderzyć w krawężnik. Efektem będzie bolesny uraz i związana z tym natychmiastowa gleba, które wyłączą cię z ruchu na wiele tygodni.

Radzimy: ćwicz wolną jazdę z nogami na podnóżkach.

3. Łęęęęę!

Wbicie dwójki po jedynce może przysporzyć problemu. Problem ten objawia się przeciągłym "łęęęęę!" zwiastującym wrzuceniem luzu zamiast drugiego biegu. To oczywiście może zdarzyć się każdemu, jednak najczęściej zdarza się początkującym.

Radzimy: po prostu porządnie wbijaj drugi bieg pamiętając, że w tym miejscu dźwignia ma najdłuższy skok.

4. Parkingówka

To kolejna rzecz, która może zdarzyć się każdemu, ale, statystycznie, zdarza się zwykle mniej doświadczonym bikerom. Nieuważnie, nie do końca rozłożona stopka, miękkie podłoże, delikatny spadek i… bum. Motocykl leży.

Radzimy: zawsze dokładnie sprawdzaj rozłożenie stopki i stabilność motocykla. Nie parkuj na luzie na spadku.

5. Na kwadracie

Na prostej dzida, przed zakrętem ostre hamowanie i łuk pokonywany w żółwim tempie na kwadratowo. To scenariusz przejażdżki motocyklowego świeżaka. Doświadczeni jeżdżą płynnie, a zakręty pokonują mocno pochylając motocykl w zakręt, patrząc w kierunku jazdy. Dzięki temu przejażdżka nie jest walką o życie, ale ma swój rytm, który daje przyjemność.

Radzimy: jak najczęściej bierz udział w szkoleniach z techniki pokonywania zakrętów.

6. Ruszanie na 3

Zapala się zielone, puszczasz sprzęgło i… motocykl gaśnie. Co się stało? Próbowałeś ruszyć z trójki, na której dojechałeś do świateł.

Radzimy: dojeżdżając do świateł, stopniowo hamuj silnikiem, redukując biegi do jedynki. Najbezpieczniej czekać na zielone z wbitym pierwszym biegiem i wciśniętym sprzęgłem - jeśli w lusterku zauważysz, że ktoś zamierza w ciebie wjechać, będziesz mógł uciec.

7. Kaczkostopie

Czubki twoich stóp na podnóżkach wystawione po bokach, radośnie zbierają wiatr. Jadący przed tobą mogą nawet zobaczyć je w lusterku.

Radzimy: stopy muszą być ułożone równolegle do osi motocykla. Dzięki temu są bezpieczne podczas złożeń i jazdy manewrowej. Układanie stóp "na kaczkę" może spowodować ich skręcenie, gdy zahaczą o asfalt lub element infrastruktury.

8. Migające kilometry

W samochodzie kierunkowskaz wyłącza się sam, niestety w motocyklu to opcja zarezerwowana tylko dla kilku najnowszych modeli. W pozostałych sprzętach trzeba to robić ręcznie, a to wymaga nawyku. Całą drogę z Marek do Białegostoku pokonujesz zatem z migającym kierunkowskazem.

Radzimy: myśl o kierunkowskazach, w czasie jazdy sprawdzaj co jakiś czas czy są wyłączone. Pamiętaj, że włączony kierunkowskaz może zmylić kierowcę wyjeżdżającego z drogi podporządkowanej - w najgorszym razie wyjedzie ci prosto pod koła.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę