Blacktrack BT-3 czyli symboliczny powrót Harleya XLCR
Customowe cafe racery powstają najczęściej na bazie lekkich lub średnich motocykli seryjnych. Tym razem na warsztat wzięto prawdziwego kolosa. Blacktrack BT-3 zbudowano na komponentach potężnego Harleya Fat Bob, a jego forma nawiązuje do legendarnego modelu XLCR.
Harley-Davidson XLCR, produkowany w krótkiej serii w latach 1977-79, to prawdopodobnie jedyny model amerykańskiego producenta, utrzymany w konwencji bliskiej cafe racerom. Łącznie zbudowano niewiele ponad 3 tysiące tych maszyn, są one więc dziś bardzo cenione na rynku klasyków. XLCR był również jedną z najważniejszych maszyn, które w dzieciństwie kształtowały gust i wyobraźnię Sachy Lakica, głównego projektanta firmy Blacktrack.
Sacha, na co dzień zajmujący się nie tylko projektowaniem motocykli, ale też aut czy mebli, od dawna nosił się z zamiarem zbudowania maszyny, która będzie hołdem dla XLCR. Nie chciał go jednak kopiować 1:1, tylko dokonać jego współczesnej interpretacji.
Jako baza dla projektu BT-3 posłużył jeden z najbardziej "rozrywkowych" modeli w ofercie Harleya, czyli Fat Bob 114. Wykorzystano jego ramę typu softail oraz potężny silnik Milwaukee Eight o pojemności 1868 cm3, mocy 105 KM i potężnym momencie 163 Nm. Reszta komponentów, m.in. aluminiowa rama pomocnicza, ręcznie szyte siodło, zbiornik paliwa, owiewka, błotniki, czy frezowane sety i klamki, to już autorskie dzieło działającego w Luksemburgu warsztatu Blacktrack.
Maszyna będzie wyprodukowana w ściśle limitowanej serii 4 sztuk, a wykonanie każdej z nich zajmie rok. Naprawdę warto poczekać.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze