tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Blacktrack BT-3 czyli symboliczny powrót Harleya XLCR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Blacktrack BT-3 czyli symboliczny powrót Harleya XLCR

Autor: Janusz Bębenek 2019.03.28, 12:31 Drukuj

Customowe cafe racery powstają najczęściej na bazie lekkich lub średnich motocykli seryjnych. Tym razem na warsztat wzięto prawdziwego kolosa. Blacktrack BT-3 zbudowano na komponentach potężnego Harleya Fat Bob, a jego forma nawiązuje do legendarnego modelu XLCR.

Harley-Davidson XLCR, produkowany w krótkiej serii w latach 1977-79, to prawdopodobnie jedyny model amerykańskiego producenta, utrzymany w konwencji bliskiej cafe racerom. Łącznie zbudowano niewiele ponad 3 tysiące tych maszyn, są one więc dziś bardzo cenione na rynku klasyków. XLCR był również jedną z najważniejszych maszyn, które w dzieciństwie kształtowały gust i wyobraźnię Sachy Lakica, głównego projektanta firmy Blacktrack.

NAS Analytics TAG

Sacha, na co dzień zajmujący się nie tylko projektowaniem motocykli, ale też aut czy mebli, od dawna nosił się z zamiarem zbudowania maszyny, która będzie hołdem dla XLCR. Nie chciał go jednak kopiować 1:1, tylko dokonać jego współczesnej interpretacji.

Blacktrack BT 3 7

Jako baza dla projektu BT-3 posłużył jeden z najbardziej "rozrywkowych" modeli w ofercie Harleya, czyli Fat Bob 114. Wykorzystano jego ramę typu softail oraz potężny silnik Milwaukee Eight o pojemności 1868 cm3, mocy 105 KM i potężnym momencie 163 Nm. Reszta komponentów, m.in. aluminiowa rama pomocnicza, ręcznie szyte siodło, zbiornik paliwa, owiewka, błotniki, czy frezowane sety i klamki, to już autorskie dzieło działającego w Luksemburgu warsztatu Blacktrack.

Maszyna będzie wyprodukowana w ściśle limitowanej serii 4 sztuk, a wykonanie każdej z nich zajmie rok. Naprawdę warto poczekać.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę