Bez wytchnienia dla s³abeuszy: KTM 1290 SUPER DUKE RR wje¿d¿a na scenê!
KTM nie przestaje zaskakiwać, po premierze modelu Adventure 1290 prezentuje kolejny model. Wykorzystując popularną i uznaną przez klientów konstrukcję KTM 1290 SUPER DUKE R wykuwa jeszcze bardziej wściekłą BESTIĘ. Będąc pierwszą maszyną na tyle groźną, by nosić plakietkę "RR". SUPER DUKE RR plasuje się na szczycie ulicznej gamy motocykli KTM stając się jednocześnie jej flagowcem. Opracowany został w oparciu o jedno kluczowe stwierdzenie: Pure Performance - Czyste osiągi.
Wyprodukowanych zostanie jedynie 500 egzemplarzy tych niezwykle rzadkich maszyn. Europejski przydział będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem internetowego portalu zamówień przedpremierowych.
Oparty na najnowszym prototypie KTM 1290 SUPER DUKE R, RR jest demonstracją tego, co dzieje się, gdy twój dział badawczo-rozwojowy ma swobodę rządzenia. To prawdziwa definicja READY TO RACE, z dodatkową ekskluzywnością, egzotycznymi komponentami oraz najwyższej jakości wykończeniem.
Dane techniczne nie pozostawiają żadnych złudzeń - 1301 cm3, 180 KM, 180 kg i 140 Nm, co przekłada się na stosunek mocy do masy 1: 1 i moment obrotowy wystarczający do zwijania asfaltu wraz z podbudową. Jak podaje producent BESTIA została zbudowana po to aby nie dać przeciwnikom żadnych szans. To bezkompromisowy motocykl Hyper Naked, który został wyczarowany z najciemniejszych głębin laboratorium wyczynowego, aby zdziesiątkować rekordy okrążeń.
RR zostało odchudzone o całe 9 kg, jest bardziej zwinne, sztywniejsze i zapewnia lepszą stabilność przy dużych prędkościach niż standardowy KTM 1290 SUPER DUKE R. Koła również weszły pod nóż, zrzucając ogromne 1,5 kilograma masy nieresorowanej. Są one owinięte bardzo lepkimi oponami Michelin Power Cup2, które znacznie zwiększają możliwości KTM 1290 SUPER DUKE RR na torze.
RR został wyposażony w najlepsze komponenty od WP. Z przodu KTM 1290 SUPER DUKE RR wykorzystuje w pełni regulowane widelce WP APEX PRO 7548 Close Cartridge wraz z regulowanym amortyzatorem układu kierowniczego WP APEX PRO 7117. Z tyłu czuwa amortyzator APEX PRO 7746, który został wykonany na zamówienie zgodnie ze specyfikacją KTM 1290 SUPER DUKE RR.
W konstrukcji KTM 1290 SUPER DUKE RR rządzi włókno węglowe. Rama pomocnicza również została poddana lekkiej obróbce z tego materiału. Pozwoliło to projektantom na nowo stworzyć unikalną jednomiejscową jednostkę. Przeprojektowano również tylne światła LED. Obejmują one również standardowo adaptacyjne światło stopu KTM.
Wszystko to, nie wspominając już o największym silniku V-Twin zgodnym z normą Euro5, dostępnym obecnie w motocyklu Hyper Naked sprawia, że KTM 1290 SUPER DUKE RR jest najlepszą bronią uliczną lub prześladowcą na torach.
Swoją moc przenosi na asfalt dzięki nowemu, krótkiemu rollgazowi z kątem otwarcia 65 stopni - o 7 stopni mniej w porównaniu ze standardowym chwytem KTM 1290 SUPER DUKE R. Zostało to opracowane, aby zapewnić lepszą reakcję przepustnicy, ale także zmniejszyć kąt nadgarstka kierowcy i opadanie łokcia przy pełnym otwarciu.
Podobnie jak w przypadku wszystkich ekstremalnych motocykli na torze, BESTIA nie byłaby kompletna bez lekkiego układu wydechowego AKRAPOVIČ "SLIP-ON LINE". Wykonany z tytanu, z końcówką z włókna węglowego, zapewnia niesamowite doznania słuchowe. Dla żądnych mocy i jeszcze większych wrażeń dostępny jest pełny system AKRAPOVIČ KIT "EVOLUTION LINE" jako wyposażenie dodatkowe.
Godne uwagi fakty o KTM 1290 SUPER DUKE RR:
- Najmocniejszy silnik V-Twin, jaki kiedykolwiek napędzał nagi motocykl
- 180 KM i 180 kg zapewnia KTM 1290 SUPER DUKE RR stosunek mocy do masy 1: 1
- Nowe zawieszenie WP APEX PRO i opony Michelin Power Cup2
- Nowe nadwozie z włókna węglowego
- Lekki akumulator litowo-jonowy, oszczędzający 2,5 kg
- Ultralekkie kute koła, oszczędzające 1,5 kg masy nieresorowanej
- Rama pomocnicza z włókna węglowego z przeprojektowanym pojedynczym siedzeniem
- CTG inspirowane prototypami
- Ekskluzywny pakiet KTM PowerParts
- Ograniczone tylko do 500 sztuk na całym świecie
KTM 1290 SUPER DUKE RR imponuje nie tylko sprzętem. Pod powłoką pokrytą łuskami włókna węglowego kryje się najbardziej skomplikowana elektronika jaką kiedykolwiek widziano w KTM - i wszystko to w standardzie.
Najbardziej godne uwagi ze wszystkich w tym pakiecie są zaawansowane tryby Track i zupełnie nowe tryby Performance, które pozwalają motocyklistom na niemal nieograniczone opcje regulacji poślizgu tylnego koła, reakcji przepustnicy, Launch Control i Motor Slip Regulation.
Podczas gdy KTM 1290 SUPER DUKE RR oferuje już pełną gamę nigdy wcześniej nie widzianych komponentów i dodatków, pełna gama KTM PowerParts została również opracowana z myślą o motocyklistach, którzy chcą zwiększyć swoje już przerażające osiągi i gotowość do jazdy na torze.
Nie zapomniano również o tym, że kierowcy najlepszego motocykla Naked muszą nie tylko jeździć, ale także dobrze wyglądać. Z tego powodu opracowano dedykowaną gamę KTM PowerWear, aby zapewnić motocyklistom KTM 1290 SUPER DUKE RR najwyższą pewność i bezpieczeństwo, gdy są na absolutnej krawędzi.
Ekskluzywny KTM 1290 SUPER DUKE RR jest dostępny w ograniczonych ilościach i można go zamówić w przedsprzedaży od 8 kwietnia, 10:00 czasu środkowoeuropejskiego, na rynki europejskie. Aby uzyskać informacje na temat dostępności na innych rynkach, skontaktuj się z najbliższym autoryzowanym sprzedawcą KTM.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze