Benelli TRK702. Wiadomo¶ci z Chin dotycz±ce maxi enduro
Benelli zatwierdziło w Chinach nowy model TRK702 o stylistyce podobnej do nowego modelu TRK800 na 2022 rok, ale z zupełnie innym silnikiem, który wydaje się być identyczny z piecem CFMoto 700CL-X.
Specyfikacja motocykla sprawia, że nowo wprowadzony TRK800 wydaje się być nieco zbędny - z prawie taką samą mocą i znacznie mniejszą wagą niż maszyna z większym silnikiem. Rezultatem jest coś, co może być znacznie większym rywalem Tenere 700.
Silnik ten pojawiał się już w homologacjach firmy macierzystej Benelli - QJMotor, ostatnio w dwóch sportowych motocyklach R7, które otrzymały homologację w zeszłym miesiącu. Jest to bliźniak o mocy 75 KM i pojemności 693 cm3, podczas gdy w nowym TRK800 zastosowano zupełnie inny wariant o pojemności 754 cm3 i osiągający moc 76 KM. Rodzimy silnik Benelli to w zasadzie dość stara konstrukcja, która pojawiła się w motocyklu koncepcyjnym 756 Due ponad dziesięć lat temu i weszła do produkcji w modelach 752S i Leoncino 800.
Dla kontrastu, silnik o pojemności 693 cm3 jest wizualnie niemal identyczny z konstrukcją CFMoto 700CL-X, a także ma ten sam otwór i skok. Silnik CFMoto wywodzi się z równoległego bliźniaka Kawasaki 650, który ma podobną konstrukcję.
Z mocą tylko o 1 KM mniejszą niż Benelli TRK800, nadchodzący TRK702 prawdopodobnie przewyższy 800-tkę, ponieważ jest znacznie lżejszym motocyklem. Chociaż ma podobne podwozie, dokumenty homologacyjne wskazują, że waży tylko 220 kg w stanie na mokro. Benelli TRK800 waży 226 kg przed dodaniem jakichkolwiek płynów. Nie znamy momentu obrotowego silnika, ale przy różnicy zaledwie 61 cm3 w porównaniu z TRK800 nie spodziewamy się, aby był daleko w tyle.
Specyfikacja zawieszenia TRK702 wydaje się być podobna do TRK800, z widelcami typu upside down i monoshockiem z tyłu. Hamulce są identyczne - to radialnie Brembo wspierane przez ABS.
Zatwierdzone zostały dwa zestawy kół. Pierwsze z nich są bezdętkowe, tak jak te w TRK800 i mają identyczny rozmiar - 19 cali z przodu z oponą 110/80R19, 17 cali z tyłu z oponą 150/70R19. Opcjonalnie motocykl jest również homologowany z 17-calowymi obręczami aluminiowymi na obu osiach, z szosowymi oponami 120/70ZR17 i 160/60/ZR17.
Rama jest zasadniczo podobna do modelu z TRK800, co oznacza, że wymiary motocykla również nie odbiegają znacząco od tego większego motocykla, z rozstawem osi 1500 mm (1529 mm w przypadku TRK800, który ma inną konstrukcję wahacza). Stylistyka jest również bardzo podobna, mimo że żaden z paneli nie jest identyczny jak w TRK800. Reflektory przednie z funkcją biegu wstecznego, umieszczone za osłoną przypominającą gogle, są bardzo podobne i znajdują się pod regulowaną osłoną. Dodano również dodatkowe przezroczyste boczne owiewki.
Podobnie jak w modelu TRK800, przednie kierunkowskazy są wkomponowane w panele boczne, a osłony dłoni, które owijają się wokół końcówek kierownicy, mają przednie części ze stopu aluminium i logo TRK. Zewnętrzna ochrona przeciwuderzeniowa jest również dość szeroka, a rama otacza boczne elementy nadwozia. Z tyłu zamontowano uchwyty na sakwy i bagażnik. Aluminiowe kufry są dostępne jako wyposażenie dodatkowe, dzięki czemu masa motocykla po ich zamontowaniu wzrasta do 238 kg w stanie na mokro.
Chociaż na zdjęciach motocykl wygląda jak gotowy i uzyskał homologację na sprzedaż w Chinach, wciąż może być jeszcze daleko do sprzedaży. Pamiętajmy, że Benelli poprzednio uzyskało homologację dla wcześniejszej wersji TRK702, z podobnym silnikiem i podwoziem, ale zupełnie innym nadwoziem, bardziej zbliżonym do tego z TRK502. Ostatecznie maszyna nigdy nie została oficjalnie wprowadzona na rynek.
Mówiąc krótko, nie wiadomo jeszcze, kiedy nowy TRK702 pojawi się w sprzedaży w Chinach, a tym bardziej, czy będzie eksportowany.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeSuper sie utor (jak zwykle) rozpisa³ o swoich dywagacjach, nie wiedz±c niczego na pewno. Do tego prezentuj±c zwyczajowy ubogi zasób s³ów i momentami kompletnie niezrozumia³± i bezsensown± budowê ...
Odpowiedz