tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Benelli TRK702. Wiadomości z Chin dotyczące maxi enduro
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
bg 960x300
controls-playcontrols-unmute
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Benelli TRK702. Wiadomości z Chin dotyczące maxi enduro

Autor: Andrzej Sitek 2022.04.21, 10:25 1 Drukuj

Benelli zatwierdziło w Chinach nowy model TRK702 o stylistyce podobnej do nowego modelu TRK800 na 2022 rok, ale z zupełnie innym silnikiem, który wydaje się być identyczny z piecem CFMoto 700CL-X.

Specyfikacja motocykla sprawia, że nowo wprowadzony TRK800 wydaje się być nieco zbędny - z prawie taką samą mocą i znacznie mniejszą wagą niż maszyna z większym silnikiem. Rezultatem jest coś, co może być znacznie większym rywalem Tenere 700.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Silnik ten pojawiał się już w homologacjach firmy macierzystej Benelli - QJMotor, ostatnio w dwóch sportowych motocyklach R7, które otrzymały homologację w zeszłym miesiącu. Jest to bliźniak o mocy 75 KM i pojemności 693 cm3, podczas gdy w nowym TRK800 zastosowano zupełnie inny wariant o pojemności 754 cm3 i osiągający moc 76 KM. Rodzimy silnik Benelli to w zasadzie dość stara konstrukcja, która pojawiła się w motocyklu koncepcyjnym 756 Due ponad dziesięć lat temu i weszła do produkcji w modelach 752S i Leoncino 800.

Dla kontrastu, silnik o pojemności 693 cm3 jest wizualnie niemal identyczny z konstrukcją CFMoto 700CL-X, a także ma ten sam otwór i skok. Silnik CFMoto wywodzi się z równoległego bliźniaka Kawasaki 650, który ma podobną konstrukcję.

Z mocą tylko o 1 KM mniejszą niż Benelli TRK800, nadchodzący TRK702 prawdopodobnie przewyższy 800-tkę, ponieważ jest znacznie lżejszym motocyklem. Chociaż ma podobne podwozie, dokumenty homologacyjne wskazują, że waży tylko 220 kg w stanie na mokro. Benelli TRK800 waży 226 kg przed dodaniem jakichkolwiek płynów. Nie znamy momentu obrotowego silnika, ale przy różnicy zaledwie 61 cm3 w porównaniu z TRK800 nie spodziewamy się, aby był daleko w tyle.

Specyfikacja zawieszenia TRK702 wydaje się być podobna do TRK800, z widelcami typu upside down i monoshockiem z tyłu. Hamulce są identyczne - to radialnie Brembo wspierane przez ABS.

Zatwierdzone zostały dwa zestawy kół. Pierwsze z nich są bezdętkowe, tak jak te w TRK800 i mają identyczny rozmiar - 19 cali z przodu z oponą 110/80R19, 17 cali z tyłu z oponą 150/70R19. Opcjonalnie motocykl jest również homologowany z 17-calowymi obręczami aluminiowymi na obu osiach, z szosowymi oponami 120/70ZR17 i 160/60/ZR17.

Rama jest zasadniczo podobna do modelu z TRK800, co oznacza, że wymiary motocykla również nie odbiegają znacząco od tego większego motocykla, z rozstawem osi 1500 mm (1529 mm w przypadku TRK800, który ma inną konstrukcję wahacza). Stylistyka jest również bardzo podobna, mimo że żaden z paneli nie jest identyczny jak w TRK800. Reflektory przednie z funkcją biegu wstecznego, umieszczone za osłoną przypominającą gogle, są bardzo podobne i znajdują się pod regulowaną osłoną. Dodano również dodatkowe przezroczyste boczne owiewki.

Podobnie jak w modelu TRK800, przednie kierunkowskazy są wkomponowane w panele boczne, a osłony dłoni, które owijają się wokół końcówek kierownicy, mają przednie części ze stopu aluminium i logo TRK. Zewnętrzna ochrona przeciwuderzeniowa jest również dość szeroka, a rama otacza boczne elementy nadwozia. Z tyłu zamontowano uchwyty na sakwy i bagażnik. Aluminiowe kufry są dostępne jako wyposażenie dodatkowe, dzięki czemu masa motocykla po ich zamontowaniu wzrasta do 238 kg w stanie na mokro.

Chociaż na zdjęciach motocykl wygląda jak gotowy i uzyskał homologację na sprzedaż w Chinach, wciąż może być jeszcze daleko do sprzedaży. Pamiętajmy, że Benelli poprzednio uzyskało homologację dla wcześniejszej wersji TRK702, z podobnym silnikiem i podwoziem, ale zupełnie innym nadwoziem, bardziej zbliżonym do tego z TRK502. Ostatecznie maszyna nigdy nie została oficjalnie wprowadzona na rynek.

Mówiąc krótko, nie wiadomo jeszcze, kiedy nowy TRK702 pojawi się w sprzedaży w Chinach, a tym bardziej, czy będzie eksportowany.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę