Barton Quatro: elektryczny, czterokołowy skuter dla seniorów i niepełnosprawnych
Elektryczny skuter inwalidzki może znacznie poprawić komfort życia każdego, kto ma trudności w samodzielnym poruszaniu się na dalszych dystansach. Barton Quatro to skuter elektryczny, czterokołowy, który zapewnia komfortową jazdę na dalekie odległości.
Elektryczny skuter inwalidzki - co to jest i dla kogo?
Elektryczny skuter inwalidzki to pojazd 3- lub 4-kołowy, przeznaczony do użytku dla osób starszych, dla inwalidów oraz dla osób z niepełnosprawnością. Taki pojazd przyda się każdemu, kto chciałby poruszać się samodzielnie na dalsze odległości, ale sprawność ruchowa własnego ciała już mu na to nie pozwala. Dzięki takim pojazdom jak Barton Quatro, każdy może bez stresu wybrać się na dalszą przejażdżkę po parku, czy na niezbędną wizytę w urzędzie. Dzięki podwyższonej stabilności i obecności czterech kół, odwiedziny na działce u znajomych także nie będą problemem.
Elektryczny skuter inwalidzki posiada kierownicę o konstrukcji znanej z klasycznych skuterów -jednośladów. Pozostaje niezwykle intuicyjny w prowadzeniu. Jednak w odróżnieniu od jednośladów, Barton Quatro posiada także wygodny fotel z możliwością ustawienia pozycji (regulacja przód-tył), co zapewnia odpowiednią wygodę prowadzenia dla każdej osoby. Jeszcze wyższy komfort użytkowania gwarantują podnoszone podłokietniki. Barton Quatro nie tylko pomaga w codziennym życiu - korzystanie z niego jest po prostu przyjemnością.
Producent nie zapomniał, że Barton Quatro z powodzeniem używany będzie do jazdy po zakupy. Dlatego dostępny jest w dwóch wariantach - z pojemnym kufrem zamykanym, albo z praktycznym metalowym koszem. W obu przypadkach zamontowane są one za oparciem kierowcy.
Barton Quatro - bezpieczeństwo i praktyczność
Dzięki obecności czterech kół (zamiast trzech), Barton Quatro przeznaczony jest dla tych osób, które potrzebują inwalidzkiego skutera elektrycznego o jeszcze wyższej stabilności. W tym aspekcie pomaga także potężny rozstaw osi wynoszący ponad 1 metr (1070 mm).
Jazda elektrycznym skuterem inwalidzkim może być komfortowa - nie tylko za sprawą fotela z podłokietnikami. Barton Quatro posiada koła o średnicy 10", które z łatwością pokonują przeszkody. Nie tylko opony tłumią nierówności, bo Quatro posiada pełne zawieszenie - przednie i tylne amortyzatory sprężynowe dbają o wygodę kierowcy.
Mocny napęd Bartona Quatro pozwala rozpędzić się do 25 km/h, a co jeszcze ważniejsze, poradzi sobie nie tylko z jazdą po nachylonych drogach, ale także z wjazdami i rampami dla inwalidów, które niestety potrafią być niezwykle strome. Dla większego bezpieczeństwa, Quatro posiada z tyłu dwa kółka pomocnicze, zabezpieczające pojazd przed przewróceniem "na plecy".
Nie można także zapomnieć o hamulcach - to kolejna zaleta skutera Quatro. W odróżnieniu od mniejszych skuterów inwalidzkich, tutaj obecne są aż cztery skuteczne hamulce tarczowe (przy każdym kole). Obsługiwane są z lekkością dźwigniami przy kierownicy. Obecny jest tu układ CBS, który po użyciu tylnego hamulca, samodzielnie uruchamia także przedni (i na odwrót), co znacznie podnosi stabilność i bezpieczeństwo.
Z napędem elektrycznym na ulicę i do sklepu: Skuter Barton Quatro dla niepełnosprawnych
Barton Quatro cechuje się wysoką stabilnością, ale pomimo tego, jego szerokość nie przekracza 685 mm, czyli podobnie, jak dla większego klasycznego wózka inwalidzkiego. W praktyce oznacza to, że stosunkowo kompaktowy Barton Quatro zmieści się do każdego urzędu, czy do sklepu. Ważną zaletą pozostaje tutaj także wysoka zwrotność i łatwość manewrowania. Kierowca posiada do dyspozycji bieg do przodu oraz do tyłu. Na wszelki wypadek Quatro posiada wytrzymały zderzak, który estetycznie wkomponowany został w nowoczesny przód pojazdu.
Barton Quatro posiada silnik elektryczny - o czym należy szczególnie pamiętać. Dzięki temu ani nie emituje szkodliwych spalin, ani nie trzeba go tankować benzyną. Nie kapią też z niego żadne płyny, ani nie wydziela zapachów lub substancji typowych dla większych maszyn. Dzięki temu Bartona Quatro nie tylko można trzymać w domu, ale także z powodzeniem można nim poruszać się po obiektach zamkniętych (jak wspomniane wcześniej urzędy, czy sklepy), bez powodowania uciążliwości dla siebie lub dla otoczenia.
Zasięg na pełnej baterii pozwala na pokonanie Bartonem Quatro aż 37 kilometrów. To oznacza, że w praktyce wymagał będzie ładowania bardzo rzadko. Samo ładowanie to także prosta czynność - nie wymaga ani specjalnych stacji ładowania, ani wysokowydajnych instalacji. Do ładowania tego elektrycznego skutera inwalidzkiego wystarczy klasyczne, domowe gniazdko 230V.
Jak na poważny pojazd przystało, Barton Quatro posiada pełne oświetlenie, wraz z kierunkowskazami oraz eleganckim światłem LED z przodu, dzięki czemu jazda po zmroku także pozostaje bezpieczna. Nie zabrakło również lusterek oraz klaksonu. W praktyce oznacza to, że Bartonem Quatro można poruszać się nie tylko po chodniku, ale także po drodze rowerowej, a w razie potrzeby również po ulicy w ruchu samochodowym. Jego prędkość maksymalna wynosi 25 km/h.
Barton Quatro w świetle prawa jest czterokołowcem lekkim, a więc w praktyce do jazdy po drogach potrzebne jest posiadanie prawa jazdy o dowolnej kategorii (A, B lub C).
W ofercie marki Barton dostępny jest jeszcze jeden elektryczny skuter inwalidzki, Barton Tres. Jest on niemalże bliźniaczy z opisywanym modelem Quatro, jednak w odróżnieniu jest 3-kołowcem. Tres posiada z przodu jedno koło i także cieszy się wysoką popularnością.
Wejdź na barton-motors.pl, znajdź najbliższy Salon Barton Motors i osobiście przekonaj się, jak przydatne są elektryczne skutery inwalidzkie Barton Quatro oraz Barton Tres.
Strona modelu: https://barton-motors.pl/modele/skutery/skutery-elektryczne/barton-quatro
Barton Quatro - dane techniczne:
HOMOLOGACJA | homologacja L6e |
MOC MAKSYMALNA | 1000 W |
ROZRUCH | elektryczny |
SKRZYNIA BIEGÓW | automatyczna, 1+R |
DŁUGOŚĆ | 1615 mm |
WYSOKOŚĆ | 1125 mm |
SZEROKOŚĆ | 685 mm |
ROZSTAW OSI | 1070 mm |
WAGA | 99 kg |
DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ | 135 kg |
FELGI PRZEDNIE | 2.15x10 |
OPONY PRZEDNIE | 3.00-10 |
HAMULCE PRZEDNIE | Tarczowe ⌀155, CBS |
FELGI TYLNE | 2.15x10 |
OPONY TYLNE | 3.00-10 |
HAMULCE TYLNE | Tarczowe ⌀155, CBS |
AKUMULATORY | 5x kwasowo-ołowiowy 60V 20Ah |
ZASIĘG | 37 km |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJak dla mnie to dobry pomysł, seniorzy tez muszą się jakość poruszać. A elektryczny pojazd to dobra spraw, wiem coś o tym bo sam korzystam z elektrycznej vespy. to sztos skuter
Odpowiedz