Barton Falcon 50 - skuter z nowym silnikiem EURO 4
Norma EURO4 wymusiła na producentach dostosowanie pojazdów do wyższych standardów. Doceniany przez wszystkich skuter Barton Falcon 50 przeszedł gruntowną przemianę dostając zupełnie nowe, czterosuwowe serce.
Czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem zastąpił w Bartonie Falcon 50 dotychczas stosowanego dwusuwa. Idzie za tym szereg zmian. Pojazd został wyposażony w elektroniczny gaźnik, zapewniający mniejsze spalanie. Nowy Falcon jeździ prawie na samym powietrzu spalając jedynie 2,1 l benzyny na 100 km. Tak dobry wynik został osiągnięty również poprzez zastosowanie bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Użytkownicy tego typu skrzyń biegów doceniają ich płynność oraz kulturę pracy, zwłaszcza na niskich obrotach.
Zastosowanie lżejszego tłoka w silniku sprawiło, że uzyskiwana moc jest większa w stosunku do poprzednika, a w cylindrze występują mniejsze opory. Zintegrowana głowica cylindra w precyzyjnie dobranym rozmiarze zapewnia dłuższą żywotność przy bardzo wysokich temperaturach. Zastosowanie łożysk najwyższej jakości spowodowało, że jednostka napędowa stała się bardziej pancerna i wydajna. Całkiem nowa konstrukcja skrzyni korbowej jest znacznie mocniejsza, a nieco wyższa waga sprawia, że silnik brzmi naprawdę dobrze, a drgania są mniej odczuwalne. Nowa, bezobsługowa konstrukcja wszczepiona do Falcona generuje 4 KM mocy przy 8000 obr./min. i zapewnia znacznie dłuższą żywotność w stosunku do poprzednika.
Sportowy i zadziorny wygląd w kompaktowym opakowaniu się nie zmienił. Falcon w mieście jest zwinny i zwrotny, sprawnie porusza się pomiędzy samochodami. Mimo zgrabnych wymiarów zapewnia sporo miejsca na nogi i posiada dużą, dwuosobową kanapę, zapewniającą komfort podczas podróży we dwoje. Praktyczny, zamykany na klucz schowek pod kierownicą, pomieści dokumenty, telefon i kilka innych potrzebnych rzeczy, a pod sporych rozmiarów kanapą spokojnie znajdzie się miejsce na kask typu jet i torby. Solidny tylny wspornik pozwala na zamontowanie większego kufra, nadając mu jeszcze bardziej użytkowego charakteru. 12 calowe, aluminiowe koła i podwójny amortyzator z długimi lagami sprawnie niwelują wszystkie nierówności. Za sprawą dużej przedniej tarczy hamulcowej skuter niemalże zatrzymuje się w miejscu.
Ulepszony Falcon 50 to lekarstwo na miejskie korki, które bardzo sprawnie można zostawić za plecami. Dzięki nowej skrzyni biegów skuter przyspiesza naprawdę żwawo, przekładnia CVT działa naprawdę płynnie, a mniejsze spalanie pozwala jeszcze dłużej cieszyć się jazdą pomiędzy tankowaniami. Falcon występuje również w mocniejszej wersji, z silnikiem o pojemności 125 ccm. Będzie to świetna propozycja dla osób z prawem jazdy kategorii B, które szukają sprytnego sposobu na ominięcie zakorkowanych arterii.
Cena tego modelu to 5399 zł. Więcej informacji o skuterze Falcon 50 znajdziecie na oficjalnej stronie firmy Barton.
Dane techniczne:
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 50 cm3
TAKTOWANIE I CYLINDRY: 4T, jednocylindrowy
CHŁODZENIE: chłodzony powietrzem
MOC MAKSYMALNA: 4 KM / 8000 obr./min
ROZRUCH: elektryczny, nożny
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna
DŁUGOŚĆ: 1950 mm
WYSOKOŚĆ: 1145 mm
SZEROKOŚĆ: 695 mm
ROZSTAW OSI: 1385 mm
WAGA: 103 kg
DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ: 150 kg
FELGA PRZEDNIA: Aluminiowa 12"
OPONA PRZEDNIA: 120/70-12
HAMULEC PRZEDNI: tarczowy hydrauliczny
FELGA TYLNA: Aluminiowa 12"
OPONA TYLNA: 120/70-12
HAMULEC TYLNY: bębnowy mechaniczny
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzea jak to jest? falcon 50cm ma 4kW/8000obr/min a moj falcon125 ma niecale8 kw i 7000obr/min.!!
Odpowiedza jak to jest? falcon 50cm ma 4kW/8000obr/min a moj falcon125 ma niecale8 kw i 7000obr/min.!!
OdpowiedzKTM Duke 390 2017 daje radę zrobić na trasie 2,9l na 100km, przy 114 kg wagi plus ubior motocyklowy plus 20 kg w plecaku. Wiec kompromis pomiedzy moca, waga, pojemnoscia sprzetu daje rezultaty. Nie...
Odpowiedz