Barton Classic 125 - opis, zdjęcia, dane techniczne
Vintage custom lub klasyk o małej pojemności może być fajny jako pierwszy motocykl, ale może też być zawodny. Taki wiekowy i na dodatek przerobiony pojazd, wymaga od właściciela chociaż minimalnej wiedzy technicznej. Dlatego mały, niezawodny i łatwy w utrzymaniu jednoślad, taki jak chociażby Barton Classic 125, może być kluczem do sukcesu.
Dla świeżo upieczonych motocyklistów najważniejszą rzeczą, na której należy się skupić, jest uzyskanie jak największej ilości czasu spędzonego "w siodle". Właściwie dotyczy to również doświadczonych jeźdźców. W końcu jazda motocyklem to umiejętność, którą trzeba doskonalić i dopracowywać niemal cały czas. Dobrym wyborem powinna być maszyna, która pokona drogę z punktu A do B i to bez problemu.
Oczywiście scenariuszem, którego należy unikać, jest konieczność zorganizowania lawety, gdy zepsuta maszyna utknie na poboczu… (kolejny raz)! Podobnie siedzenie zgarbionym nad motocyklem, który leży w kawałkach, jak puzzle na podłodze garażu, w czasie gdy słońce zachodzi i właśnie mija kolejny dzień bez jazdy. To scenariusz, którego większość z nas powinna unikać, a najbardziej praktyczną opcją dla świeżych motocyklistów jest wybór nowego, niezawodnego motocykla.
I tu docieramy do Bartona Classic 125, bo o nim dziś będzie mowa, już w pierwszym kontakcie robi dobre wrażenie. Wygląda jak typowy chopper, z dużym 18 calowym kołem z przodu. Kombinacja lakieru, chromu i czarnej farby wydaje się być dobrze dobrana. Tym na co warto zwrócić uwagę jest jakość wykonania. Bardzo ładnie położony lakier, dobrze naniesione chromy i powłoki na ramie i podwoziu. Spasowanie całości nie budzi zastrzeżeń. To bardzo tani pojazd, a mimo wszystko jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. Uwagę poświęcono nawet takim detalom jak estetyczne śruby, ładne przełączniki i dobrze poskładane lampy. W tym motocyklu nie ma żadnych luzów i nic nie odstaje.
Oko przyciąga także zestaw wskaźników. W Classicu 125 mamy do dyspozycji analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz oraz wskaźnik paliwa i liczniki przebiegu.
Fajnie wrażenie robią felgi i tłumik, które wyglądają jak zapożyczone z produkcji rodem z USA. Finezyjny kształt tylnej części motocykla współgra z linią zbiornika paliwa oraz kanapy nadając mu charakter amerykańskiego krążownika szos. Nutki nowoczesności dodaje tylna lampa wykonana w technologii LED. Wyprostowana pozycja za kierownicą zapewnia wysoki komfort prowadzenia zarówno w trasie jak i w mieście. Nisko umieszczona kanapa sprawia że nawet niski kierowca będzie się czuł bardzo pewnie za kierownicą.
Źródło napędu Barton Cassic 125 to niezniszczalny jednocylindrowy pionowy silnik o mocy ponad 12 KM wzorowany na silniku Hondy CB. Model 2022 dostał również nowy system wtryskowy Delphi, który jest bardziej dopracowany. Daje to niższe spalanie, oraz mniejszą awaryjność sterowanego elektronicznie układu paliwowego. W konstrukcji zastosowano niwelujący drgania wałek wyrównoważający zapewniający wysoką kulturę pracy silnika.
Nowy Classic zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki zamianie tylnego bębna na tarczę. Takie posunięcie podnosi w znaczący sposób efektywność hamowania, a zastosowany system CBS pozwala w odpowiedni sposób rozłożyć siłę hamowania pomiędzy przednią a tylną osią motocykla.
Barton Classic 125 to nowoczesny, zwracający na siebie uwagę, oraz przede wszystkim ekonomiczny motocykl. Te cechy powinny was do niego zdecydowanie przekonać. Cóż pozostało tylko przerzucić nogę nad retro siedzeniem, zająć wygodną pozycję i ruszyć w drogę. A cel? O tym pomyślimy później, na razie delektujmy się jazdą.
Motocykl jest dostępny w cenie 8 499 zł, a znajdziesz go u najbliższego dealera marki Barton.
Dane technczne
SILNIK | |
POJEMNOŚĆ | 124 cm3 |
TAKTOWANIE I CYLINDRY | czterosuwowy, jednocylindrowy |
CHŁODZENIE | chłodzony powietrzem |
MOC MAKSYMALNA | 12,2 KM / 9000 obr./min. |
ROZRUCH | elektryczny, nożny |
SKRZYNIA BIEGÓW | manualna |
WYMIARY I WAGA | |
DŁUGOŚĆ | 2000 mm |
WYSOKOŚĆ | 1130 mm |
SZEROKOŚĆ | 800 mm |
ROZSTAW OSI | 1295 mm |
WAGA | 125 kg |
DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ | 150 kg |
KOŁA | |
FELGA PRZEDNIA | aluminiowe |
OPONA PRZEDNIA | 90/90-18 |
HAMULEC PRZEDNI | tarczowy |
FELGA TYLNA | aluminiowe |
OPONA TYLNIA | 03.05.2016 |
HAMULEC TYLNY | tarczowy |
PARAMETRY | |
ZBIORNIK PALIWA | 13l |
ZUŻYCIE PALIWA | 2,4 l / 100km |
GWARANCJA | 2 lata / 12 000 km |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze