Barton Active 50 - bezpieczny start dla początkujących
Barton Active 50 to przykład motocyklowego yin i yang - jednym będzie kojarzył się pozytywnie, drugim negatywnie. Równowaga w świecie, dzięki temu skuterowi jest zachowana.
Active 50 to smukły jednoślad wagi lekkiej (93 kg) z małym sercem (49 cm3) generującym 3KM. Do życia możemy go pobudzić za pomocą rozruchu elektrycznego lub nożnego. Zaskakuje jakością wykonania, plastiki są świetnie spasowane (niektórzy producenci znanych marek mogliby brać przykład). Posiada 12. calowe koła, 6,2 litrowy zbiornik paliwa, co przy jego spalaniu (2,3 l) starczy na około 300 kilometrów. Potencjalnego pasażera przed oparzeniem ochroni osłona wydechu. Prędkościomierz, wskaźnik paliwa oraz licznik przejechanych kilometrów są analogowe. Za to znajdziemy LEDy w przednich światłach pozycyjnych i tylnej lampie, natomiast w światłach drogowych zastosowano klasyczną żarówkę 35/35W 12V HS1. Mamy do wyboru trzy wersje kolorystyczne: czerwony, czarny i niebieski.
Nie zdziwi nikogo fakt, że jeżdżąc głównie po torze, nawet małymi pojemnościami, skuter z mocą 3KM mnie nie porwał. Co więcej, po przejechaniu 15 km stwierdziłam "nigdy więcej", a w czasie drogi powrotnej zastanawiałam się, kto może być zainteresowany zakupem takiego sprzętu. Kiedy siła yin przestała działać, przyszedł czas na yang. Wtedy uświadomiłam sobie, że kilka lat temu to właśnie ja byłam szczęśliwą właścicielką czerwonej, dalekowschodniej strzały.
Mała moc Active 50 i automatyczna skrzynia biegów daje szansę na naukę początkującym riderom z prawem jazdy kategorii AM lub dowodem osobistym. Część na pewno z nostalgią wspomina "gangi" skuterowe pojawiające się razem z pierwszymi oznakami wiosny. Kiedy rozejrzymy się wokół to dzisiaj skuter nie jest skierowany tylko do nastolatków, ale traktowany jest jako środek transportu - w mieście, gdzie unikniemy korków oraz w mniejszych miejscowościach, gdzie osobom bez prawa jazdy pozwala na taką prostą rzecz jak zrobienie zakupów w oddalonym o kilka kilometrów sklepie, które możemy zawiesić na przystosowanym do tego haczyku. Z przestrzeni bagażowych mamy do dyspozycji miejsce pod siedzeniem (mieści się w nim kask typu jet), które otwieramy przekręcając kluczyk w stacyjce w lewą stronę oraz mały otwarty schowek z gniazdem USB. Skuter wyposażony jest w hamulec tarczowy z przodu i bębnowy z tyłu, co przy ograniczeniu prędkości do 45 km/h i lekkiej wadze Bartona jest wystarczające, zatrzymamy się tam gdzie chcemy. Dla przyszłych użytkowników tego sprzętu małe koła w połączeniu z nierówną drogą, koleinami mogą być wyzwaniem ze względu na gorszą stabilność.
Barton Active 50 jest świetnie wykonanym skuterem dla nastolatków lub osób, które potrzebują środka transportu do pokonywania krótkich odcinków. Mała moc i łatwość prowadzenia sprawia, że nawet niedoświadczeni użytkownicy przy znajomości przepisów ruchu drogowego i korzystając z rozsądku nie będą stanowić zagrożenia dla innych ani dla siebie na ulicy. Cena jest dość wysoka jak na jednoślad z tego segmentu (ponad 7 tys zł), ale w zamian za to otrzymujemy dobrą jakość wykonania.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze