BMW wycofuje siê z WSBK!
BMW Motorrad kończy swoje fabryczne zaangażowanie w World Superbike! Już w ubiegłym roku Niemcy zrezygnowali z w pełni fabrycznego zespołu na rzecz fabrycznego wsparcia dla włoskiej ekipy GoldBet Italia. Teraz sprawy posunęły się jeszcze dalej, co oczywiście zaowocuje falą spekulacji co do przyczyn takiej decyzji.
W oficjalnym oświadczeniu roi się od ogólników typu "strategiczne przegrupowanie sił", "koncentracja na dalszym rozwoju", "rozwój na rynkach wschodzących".
Oficjalnie BMW Motorrad weszło do World Superbike w roku 2009 po zbudowaniu modelu S1000RR. Udział w Mistrzostwach miał być zarówno promocją nowej wyścigówki, jak też poligonem doświadczalnym, na którym motocykl miał być udoskonalany. Po pierwszych mało udanych dwóch sezonach z czasem przyszły dobre wyniki. W 2012 roku Marco Melandri po raz pierwszy wygrał na Donington Park wyścig dla BMW. Ogólnie bawarska fabryka 33 razy była na podium, wygrała też 11 wyścigów. Melandri zaliczył w ubiegłym roku bardzo udany sezon, w którym zresztą przez chwilę był na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej, ale niestety szanse na tytuł Mistrza Świata zaprzepaścił serią wywrotek w końcówce sezonu. W tym roku BMW, choć nie dominuje, jest w pełni konkurencyjne. W Moskwie w ubiegły weekend Marco Melandri i Chaz Davies zajęli pierwsze dwa miejsca na podium w wyścigu.
Czy to bogaty dorobek? Trudno powiedzieć. Aprilia, która weszła do WSBK również w 2009 roku zdobyła w tym samym czasie dwa tytuły mistrza świata w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów…
Oficjalne oświadczenie BMW Motorrad:
Monachium, 24 lipca 2013. BMW Motorrad kontynuuje długofalowy proces pozycjonowania marki. Ta strategia wpłynie również na działalność BMW Motorrad Motorsport, które również będzie zrestrukturyzowane. BMW Motorrad Motorsport zakończy zaangażowanie fabryki w Mistrzostwa Świata FIM Superbike. Od roku 2014 skoncentruje się wraz z BMW Motorrad na innych obszarach sportu motocyklowego, przede wszystkim na międzynarodowym programie sportowym dla klientów.
Co dalej z S1000RR i jego sportową przyszłością? Motocykl zapewne będzie nadal rozwijany, prywatne zespoły będą mogły również korzystać z niego w dowolnej serii wyścigowej, tyle że bez wsparcia fabrycznego. Dla lokalnych i narodowych serii wyścigowych nic zapewne się nie zmieni - RR pozostanie na chwilę obecną popularnym sprzętem w stawce.
Co z zawodnikami GoldBet Italia? Losy Chaza Davisa są niepewne, ale Brytyjczyk pokazał już w tym sezonie, że jest dojrzałym zawodnikiem i że potrafi wygrywać, przez co nie powinien mieć problemu ze znalezieniem sobie zajęcia. Marco Melandri od jakiegoś czasu rozmawia zarówno z Kawasaki, jak i z Aprilią. Efekty tych rozmów są jednak na razie nieznane.
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeWidzê tu w wiêkszo¶ci po¿al siê Bo¿e specjalistów od sportu motocyklowego, testów, legend, ¶ciemy, marketingu itd. itp. Sami geniusze! A za³o¿ê siê, ¿e pewnie ¿aden nie jecha³ w ¿yciu RR-em, czy ...
OdpowiedzWidzê tu w wiêkszo¶ci po¿al siê Bo¿e specjalistów od sportu motocyklowego, testów, legend, ¶ciemy, marketingu itd. itp. Sami geniusze! A za³o¿ê siê, ¿e pewnie ¿aden nie jecha³ w ¿yciu RR-em, czy ...
OdpowiedzMOWI£EM ZE HELMUTY I ICH BMW ,,, TO WYPROMOWANY BADZIEW ,,,,,, WIECEJ WPOMPOWALI W REKLAMY I PROMOCJE I PRZEKUPIONE TESTY ,, NIZ ,, W BADANIA TECHNICZNE ,,
Odpowiedzno co¿ , wsbk to nie testy - ustawki, gdzie cyt."bmw namiesza³o" (chyba w pampersach autorów)..... I za to nie lubie tej marki - za chamski marketing wszedzie, na si³ê, totalny brak obiektywizmu ...
OdpowiedzNamieszali tylko niektórym we ³bach i wyci±gnêli od nich szmal za szmelc.
Odpowiedzbrak planu i brak jaj
OdpowiedzZabrak³o kaski?
Odpowiedz