tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW Motocykl GS Challenge - trafiony zatopiony
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW Motocykl GS Challenge - trafiony zatopiony

Autor: Żmija 2010.05.25, 15:22 8 Drukuj

Nie wiem, ile BMW zapłaciło za pogodę, ale trafiło w dziesiątkę

Tegoroczna edycja imprezy BMW GS Challenge niemalże w ostatniej chwili zmieniła swoją lokalizację i odbyła się w malowniczo położonym ośrodku o dziwnie brzmiącej nazwie Wawrzkowizna. Wszystko przez niekończące się w ostatnim czasie opady deszczu, które wszystkim nam dają się mocno we znaki. Nie wiem, ile BMW zapłaciło za pogodę, ale trafiło w dziesiątkę. Gdyby była to gra w statki, powiedziałabym „trafiony-zatopiony".

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Słyszałam opinie, że GS Challenge jest imprezą, która ma za zadanie przekonać ludzi o tym, że GSy to motocykle terenowe. Nic bardziej mylnego. Impreza ta ma pokazać, że GSy dadzą również radę w terenie, jednak nie opuściły fabryki z myślą o tym, aby wyłącznie pokonywać bezdroża. Do tego celu mógłby służyć G450X, który 2 lata temu zjechał po raz pierwszy z linii produkcyjnej Beemki. Co ciekawe, w terenie pojawiły się nawet historyczne modele GSów, a wśród nich: R100GS, R100GS w Dakarowej edycji, czy też R80GS. Pomijając to GS Challenge, pomimo przeważającej ilości motocykli marki BMW, jest imprezą otwartą również dla właścicieli jednośladów innych producentów.

Jeżeli chodzi zaś o samą jazdę, to jest z nią podobnie jak z jedną z piosenek „śpiewać każdy może, jeden lepiej drugi gorzej". Właśnie dlatego, jak co roku, trasy zostały podzielone kategoriami pod względem umiejętności uczestników na: Turystyczną, Adventure i Extreme. W tym roku również nie zabrakło szkółki motocyklowej, która dla odmiany została rozmieszczona w całkiem sporej piaskownicy. Dzięki temu uczestnicy imprezy pod okiem Marka Kaweckiego oraz Marcina Stuszewskiego mogli zmierzyć się z luźnym podłożem przed wyjazdem na wybraną przez siebie trasę. Było to w szczególności przydatne osobom, które dotychczas nie miały okazji zmierzyć się z jazdą w terenie. Całkiem trafnym pomysłem był krótki instruktaż pomocy przedmedycznej, do obejrzenia którego chętnych nie brakowało. W tym roku pojawiły się także identyfikatory, na których można było znaleźć harmonogram imprezy, jak również telefony alarmowe. Było to o tyle przydatne, że w wypadku ewentualnej gleby w terenie znalezienie numeru do organizatora czy też pomocy technicznej nie stanowiło większego problemu. Jeżeli chodzi o organizację grup i ich wyjazdów w trasę, początkowo panowało zamieszanie. Wszyscy nastawieni na jazdę tuż po odprawie zmuszeni byli do długiego oczekiwania pod ośrodkiem, aby móc wyruszyć na upragnioną wyprawę . Kiedy jednak nastała wreszcie ta chwila parking błyskawicznie opustoszał. Padło kilka słów krytycznych odnośnie oznaczenia trasy jednak na szczęście, jak co roku, przód i tył zamykali instruktorzy, którzy byli z nią dobrze zapoznani. Parking zapełnił się ponownie dopiero po kilku godzinach, kiedy to uczestnicy powrócili z leśnych wojaży, aby po skromnym (zdaniem wielu zbyt skromnym w przeciwieństwie do śniadania) obiedzie wyruszyć na kolejną eskapadę w kierunku góry Kamieńsk, bądź też wziąć udział w corocznym rajdzie . Na koniec dnia większość motocykli wróciła pokryta trawą i błotem, a dzięki wieczornej imprezie miała okazję chociaż na chwilę odsapnąć.

Wieczorem zgodnie z tradycją zostały przyznane nagrody zwycięzcom w poszczególnych kategoriach rajdu, a także nagrody specjalne, które to cieszyły się chyba największym zainteresowaniem. Co działo się później? Powiem tylko tyle, że po raz pierwszy uczestnicy BMW GS Challenge roztańczyli się na dobre. „Kapela cięła walca na trzech", a gdy już miała zamiar ucichnąć, w roli prowadzących świetnie odnalazła się ekipa z Inchape Wrocław. Warto zaznaczyć, że oprócz samej jazdy największą wartość tej imprezy stanowią ludzie, których można spotkać na raz w jednym miejscu. To dzięki nim tak naprawdę ta impreza jest jaka jest. Moim osobistym zdaniem udana, pomimo kilku niedociągnięć, z których mam nadzieję organizatorzy wyciągną wnioski.

Ze strony redakcji dziękuję wszystkim uczestnikom za wspaniałą zabawę i miło spędzony czas, a Wojtkowi Mąka za udostępnienie materiału video z trasy Extreme.

Oczywiście jak co roku macie możliwość zabrania głosu pod komentarzami do publikacji i wyrażenia swojej opinii na temat czwartej już edycji BMW GS Challenge.

Zobacz relacje z lat poprzednich:

2008 - Debiut GS Challenge
2009 - Sportowa Dolina
2009 - Nowa Dęba

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia

Na imprezy jeździmy na paliwach BP Ultimate

NAS Analytics TAG

ultimate helios

Ekipa na GS challengePiatkowa ekipa GS Challenge
Plac treningowy GS ChallengeGora Kamiensk postoj
Marcin Stuszewski instruktazjazda terenowana BMW GS
BMW R100GSWywrotka w piachu GS
Zakopywanie motocykli w piachuMotocykle i pociag
Bracia prawie jak blizniacyJulia Rozumek fotografuje
Najlepsza z najlepszychPrzygotowania do wyjazdu w teren
GS Challenge uczestnicyKrotki instruktaz pierwszej pomocy Aneta
Piotr Ganczarski odbiera nagrode klasa 800Poranna odprawa GS Challenge
Pora obiadowaScenik przeprawa przez kaluze
Trofeum GS ChallengeTomek Sapela GS Challenge
Semko Doktor teraz Drwaluczestnicy czwartej edycji GS Challenge
R Motomirek GSSafety car Ania i Adas
Wyjazd na Gore KamienskBMW GS w lesie
GSy w trasieGleba w blocie BMW GS
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę