BMW HP4 Race w wersji drogowej
Ktoś w Niemczech stwierdził, że wydając 80 tysięcy euro na motocykl, nie ma zamiaru trzymać się linii producenta, głoszącej, że to wyłącznie maszyna na tor. Przed wami ekstremalne BMW HP4 Race z zamontowanym zestawem do jazdy po drogach publicznych.
Choć w obliczu premiery nowej wersji BMW S1000RR osiągi modelu HP4 Race z 2017 roku nie robią już takiego wrażenia, to jednak budowa tej sportowej maszyny wciąż zachwyca. 215 KM wyciśnięte z litrowego silnika, masa 146 kg na sucho (o 30 kg mniej niż współczesny mu S1000RR) i karbon… karbon wszędzie. Dzięki bezkompromisowej konstrukcji specyfikacja HP4 Race jest bardzo zbliżona do wyczynowych maszyn wyścigowych z najwyższych serii.
Model ten wyprodukowany został w limitowanej ilości 750 sztuk i jak widać na poniższym przykładzie, nie wszystkie jeżdżą wyłącznie po torze. Na portalu Reddit ktoś wrzucił film z drogową wersją motocykla, która powstała w Niemczech. Nie podano niestety nazwy firmy, produkującej zestaw do konwersji, znamy za to pełną listę wprowadzonych zmian. Są to kolejno:
- przednie światło, zamontowane na centralnym wlocie powietrza
- lusterka wsteczne w końcówkach kierownicy
- stopka boczna
- uchwyt tablicy rejestracyjnej
- kierunkowskazy i oświetlenie tylne
- immobilizer
- system bezkluczykowy
- klakson
- dodatkowe okablowanie
- legalizowany wydech
- drogowe ustawienia ECU
- zmodyfikowane zegary
- opony drogowe
- boczne odblaski
Naszym zdaniem motocykl sporo stracił na wyglądzie, ale możliwość przetestowania go choćby na górskich serpentynach wydaje się warta kilku poświęceń. I zapewne mandatów...
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzejak zaliczy szlifa to nie naprawi bo czesci nie ma i tyle, zbedny szpan na wsi
Odpowiedz"Zbêdny szpan na wsi" ... ... no to¶ skomentowa³. ¯al ty³ek ¶ciska, ¿e nigdy takiego mia³ nie bêdziesz !? A szlifa na torze, to nie mo¿na zaliczyæ? Jeden wielki be³kot.
Odpowiedz80 tys. ojro motocykl, a przeróbka pewnie z dychê.
Odpowiedz