tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ariel Ace - skomponuj sobie supermotocykl
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ariel Ace - skomponuj sobie supermotocykl

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2015.03.04, 11:51 1 Drukuj

Ariel to brytyjski koncern motoryzacyjny, który jest z nami od dawna. I co ciekawe, powstawały kiedyś motocykle pod tym szyldem. Wpiszcie w Google "Ariel Three". Trudno uwierzyć, że coś tak okropnego powstało w tej samej firmie, w której powstał spektakularny Atom. Ariel wie, co to przyspieszenie. Cały świat widział, jak Atom niszczy twarz Jeremy'ego Clarksona w Top Gear. A teraz mają tego doświadczyć także motocykliści.

Przed nami Ariel Ace. Motto firmy to "Innowacja. Pasja. Odwaga" i jak zapewniaa sam Ariel, członkowie firmy są motocyklistami i to kochają, więc w pewnym stopniu budowa jednośladu była naturalnym posunięciem. Sam Ace nie jest jednak niczym, co można określić jako normalne. Zacznijmy od silnika. Naturalną decyzją była Honda. Pierwszy Atom miał silnik z Hondy, więcej i tutaj zdecydowano się na jednostkę napędową Wielkiego Skrzydła. Jaką? Taką samą, która napędza VFR1200F, a to oznacza, że mamy V4 o mocy 173 KM i momencie obrotowym 131 Nm. Silnik to jedyna opcja "Must Have". Wszystko inne możesz sobie dobrać sam. Ariel Ace to personalizacja na nowym poziomie. Sama jednostka napędowa jest swoistym przymusem, ale można np. zdecydować się na konwencjonalną skrzynię biegów, którą mamy w motocyklach, albo fenomenalną przekładnie DCT (wybierzcie tą). Ace został zaprojektowany jako broń zagłady bocznych, krętych dróg i idea ostrej jazdy i błyskawicznego zmieniania biegów przyciskami pasuje tutaj idealnie.

NAS Analytics TAG

Co można zmieniać? Wszystko. Każdy Ace jest budowany pod indywidualnego klienta. Zanim kupisz motocykl możesz powiedzieć Arielowi jak chcesz go mieć zbudowany. Można wybierać siedzenia, zbiorniki paliwa, kierownice, amortyzatory, panele, wydechy, a nawet indywidualną pozycję za sterami. Chcesz cruiser, nakeda, sporta czy turystyka? Możesz. Oczywiście do budowy użyto materiałów najwyższej jakości (np. na zawieszeniu pisze Ohlins). Warto wspomnieć, że zawieszenie też można sobie wybrać. Z przodu możesz mieć np. standardowe USD albo zupełnie niestandardowe z systemem dźwigni i pojedynczym amortyzatorem. Chyba nie musimy mówić, że motocykl w obojętnie jakiej wersji wygląda super-seksownie, prawda?

Cena? Kosmiczna. Nie pytajcie. Jeśli klient zażyczy sobie wszystkich bajerów z długiej listy opcji, cena podskoczy do stratosfery. Ale nie sądzę, że ten motocykl został zaprojektowany jako budżetówka. To dobry kierunek, ale Ariel doskonale wie, co powinien zrobić. Powinien zaprojektować motocykl, który zaszokuje tak jak Atom V8. I który na torze rozstawi wszystkich po kątach. Może V8 z dwóch silników Kawasaki H2?

Dane techniczne:

Silnik: V4 z Hondy VFR1200F
Pojemność: 1237cc
Moc: 173 KM
Moment obrotowy: 131 Nm
Skrzynia biegów: manualna 6 biegowa / DCT
Rama: aluminiowa
Zawieszenie: Showa/Ohlins (wybór zależny od klienta)
Hamulce: 2x320cc, zaciski 6-tłoczkowe / 1x276mm, zacisk 2-tłoczkowy
Opony: 120/70/17 + 190/50/17
Zbiornik paliwa: 12 litrów
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê