Aprilia eSR1. Tak wygląda pierwsza elektryczna hulajnoga Aprilia
Producenci motocykli bardzo mocno wierzą w to, że przyszłość tego rynku jest nieodłącznie związana z prądem i silnikami elektrycznymi. Harley pokazał elektryczny rower, Ducati rozpoczęło produkcję całej serii rowerów elektrycznych. Teraz Aprilia wprowadza na rynek elektryczne hulajnogi.
Aprilia była dotychczas kojarzona głównie z linią sportowych motocykli. Nawet miejskie motocykle tej marki miały bardzo sportowe rysy. Teraz Aprilia zaskoczyła swoich fanów czymś, co może ich wprawić w zakłopotanie. Otóż Aprilia będzie produkować elektryczne hulajnogi. Pierwszy tego typu pojazd nosi nazwę Aprilia eSR1 i jest produkowany na licencji MT Distribution. W tej chwili model ten jest już dostępny u wybranych dealerów, a od stycznia roku 2021 ma trafić do kolejnych dystrybutorów w cenie 659 EURo (800 USD) dla klienta końcowego.
Aprilia eSR1 kontynuuje linię stylistyczną marki Aprilia. Ma bardzo sportowy wygląd, podkreślony dodatkami i kolorami, nieodzownie kojarzącymi się z motocyklami tej włoskiej marki. Hulajnoga eSR1 będzie znakomicie pasowała do boksów wyścigowych Aprilii podczas przyszłorocznych rund WSBK. Ekipy WSBK będą nienagannie prezentowały się na tych hulajnogach podczas poruszania się po padocku. Hulajnoga elektryczna Aprilia eSR1 wyposażona jest w bezszczotkowy silnik elektryczny o mocy 350W i wyjmowany akumulator o pojemności 280 Wh. Baterię tę można bez trudu wyjąć z hulajnogi i ładować w domu, czy też w biurze. To dobre rozwiązanie, bo eliminuje konieczność dźwigania całej hulajnogi do miejsca ładowania oraz dodatkowo pozwala łatwo wymienić baterię na nową, gdy jej efektywność z wiekiem zacznie spadać. Według zapewnień producenta takie połączenie silnika i akumulatora pozwala przejechać na jednym ładowaniu dystans prawe 29 kilometrów (czyli 18 mil), co jest dobrym wynikiem dla obecnie produkowanych hulajnóg elektrycznych. Aprilia chwali się wysoką sprawnością terenową swojej najnowszej hulajnogi. Pozwalają na to duże, 10. calowe koła z oponami bezdentkowymi. Przednie i tyle światła są wykonane w technologii LED, a całość uzupełnia bardzo ładny, 3,5. calowy wyświetlać LCD na kierownicy.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze