Aprilia RSV4 RR i Tuono V4 1100 RR zaprezentowane
Najnowsze wcielenie topowego sportowego motocykla z Noale osiąga 201 KM.
Po zdobyciu Mistrzostwa Świata WSBK Konstruktorów Aprilia nie osiada na laurach. Podczas odbywających się w tym tygodniu targów motocyklowych EICMA w Mediolanie, producent motocykli z Noale zaprezentował najnowszą wersję RSV4. Nowe RSV4 RR osiąga aż o 16 KM więcej od swojego poprzednika, generując 201 KM przy 10 500 obrotów na minutę. Wyższą moc osiągnięto poprzez zmniejszenie tarcia wewnątrz cylindrów oraz ogólną poprawę efektywności jednostki napędowej. Zastosowano lżejsze korbowody, nowe, tytanowe zawory, przekonstruowano układ wydechowy i zmieniono zestrojenie skrzyni biegów. RSV4 posiada 15 mm dłuższy wahacz od poprzednika i jest o 1,5 kg lżejsze.
Wizualne różnice są minimalne i dotyczą głównie przedniej części pojazdu. Zaprojektowano nowe lusterka, motocykl jest wyposażony także w LEDowe oświetlenie postojowe. Jeśli podstawowa wersja to za mało, można zainwestować w RSV4 RF wyposażoną chociażby w zawieszenie marki Ohlins (standardowo Sachs) oraz felgi z kutego aluminium.
W zaszłym tygodniu informowaliśmy o nowej Tuono, o której informacje wyciekły jeszcze przed premierą. Nowy power naked z włoskiej stajni posiada rozwiercony do 1100 ccm silnik, który generuje 175 KM. Tuono będzie wyposażone w drugą generację pakietu elektronicznego APRC, podwoziowo jest bliźniacze z RSV4. Wersja Factory, tak jak RF w przypadku RSV4, zostanie wyposażona w zawieszenie Ohlins oraz felgi z kutego aluminium. Lans malowanie w cenie.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNo i spoko. Nie podali¶cie jeszcze, ¿e nowa Aprilia w dodatkowym pakiecie bêdzie tez mia³a telemetriê. To juz czwarty motocykl z tym systemem po BMW, Ducati i Yamasze.
Odpowiedz