Aprilia RS660 2021. Moc, moment obrotowy, wyposa¿enie, dane techniczne
Długo zapowiadana premiera Aprilii RS660 ma się w końcu odbyć w najbliższy weekend. Do sieci trafiły przecieki specyfikacji technicznej, co zatem wiemy o tym ciekawym modelu?
Historia Aprilii RS660 zaczęła się w 2018 na targach EICMA, kiedy przedstawiono model studyjny. Rok później zaprezentowano wersję zbliżoną do produkcyjnej. W najbliższy weekend odbędzie się premiera oficjalnego już modelu, dokładnie takiego, jaki trafi do salonów.
Aprilia RS660, jaka będzie? Konstrukcję oparto na stalowej ramie i wahaczu. Stylizacja nawiazuje do flagowej RSV4 1100ccm a w owiewkę wkomponowano trzyczęściowy, harmonizujący ze stylistyką i aerodynamiką, reflektor w technologii LED.
Motocykl wyposażono w dwucylindrowy silnik generujący 100 KM przy 10500 obr./min. oraz 67 Nm przy 8500 obr./min. Masa Aprilii RS660 podana na sucho wynosi 169 kg, czyli pojazd gotowy do jazdy nie przekroczy 190 kg. W połączeniu z osiągami silnika powinniśmy otrzymać żwawy, sprytny motocykl z potencjałem do dynamicznej jazdy. Dla niezbyt doświadczonych kierowców przewidziano wariant spełniający wymogi kat. A2.
Pojazd z pewnością otrzyma pakiet ABS oraz kontroli trakcji, być może tkaże kilka trybów jazdy. A szczegóły poznamy już w weekend!
Aprilia RS 660 - dane techniczne
- Silnik: czterosuwowy, dwucylinrowy, rzędowy, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, dwa wałki rozrządu w głowicy, napęd rozrządu łańcuchem z prawej strony silnika
- Średnica i skok cylindra: 81 x 63.93 mm
- Pojemność skokowa: 659 ccm
- Stopień sprężania: 13.5: 1
- Moc maksymalna (mierzona na wale korbowym): 100 KM (73.5 kW) przy 10,500 obr./min.
- Maksymalny moment obrotowy: 67.0 Nm (6.83 kgm) przy 8,500 obr./min.
- Układ zasilania: dwie przepustnice o średnicy ∅48 mm, sterowanie przepustnicami za pomocą Ride-By-Wire, układ ssący z dynamicznym doładowaniem
- Zarządzanie elektroniką: sześcioosiowa czujnik położenia APRC współpracujący z kontrolą trakcji, jazdy na jednym kole, hamowania silnikiem, tempomatem oraz zmiennymi mapami silnika...
- Tryby jazdy: pięć (road, track, 3 ustawienia fabryczne oraz dwa własne)
- Rama: aluminiowa z odkręcaną częścią tylną
- Przednie zawieszenie: Kayaba upside-down o średnicy 41 mm w pełni regulowane. Skok 120 mm.
- Tylne zawieszenie: wahacz wleczony podparty na asymetrycznie umieszczonym amortyzatorze z pełną regulacją. Skok 130 mm.
- Przedni hamulec: dwie tarcze o średnicy 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe oraz pompa.
- Tylny hamulec: pojedyncza tarcza 220 mm, dwutłoczkowy zacisk.
- ABS: działa w złożeniu
- Koła: wykonane z aluminum przednie: 3.5 'x 17', tylne 5.5' x 17'
- Opony: 120/70 ZR 17 przód, 180/55 ZR 17 tył
- Wymiary i masy: 1995 mm x 745 mm
- Rozstaw osi: 1370 mm
- Wysokość siodła: 820 mm
- Kąt pochylenia główki ramy: 24.1°
- Wyprzedzenie: 104.6 mm
- Masa: 183 kg , 169 kg na sucho
- Normy emisji: Euro 5
- Zużycie paliwa 4.9 l / 100km
- Pojemność baku: 15 l (4 l rezerwy)
- Kolory: Apex Black, Lava Red, Acid Gold
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze