Aprilia RS 660 Trofeo - wyprodukowanych zostanie tylko 28 sztuk
Podobnie jak w świecie motoryzacji, świat motocykli również przyjął ideę motocykli torowych, oferowanych motocyklistom bez licencji zawodniczej, czyli takim jak my. Te bardzo szybkie maszyny są zazwyczaj zaadaptowanymi wersjami konwencjonalnych motocykli danej marki lub okrojonymi wariantami motocykli wyścigowych.
Aprilia to producentem, który również wkracza do akcji i wprowadza na rynek RS 660 Trofeo, czyli limitowaną edycję motocykla sportowego przeznaczonego wyłącznie na tor. To wariant, który opiera się na wcześniejszych sukcesach marki i jednocześnie motocyklem, którym trudno się nie ekscytować.
Sam motocykl bazuje na RS 660, ale w przeciwieństwie do motocykla drogowego, Trofeo jest faktycznie budowany przez dział stricte wyścigowy. Według Aprilii "ograniczona produkcja między sezonami zawodów jest realizowana bezpośrednio przez dział sportowy Aprilii w ramach programu Factory Works".
Mając to na uwadze, Aprilia Racing i program Factory Works postanowiły zbudować lepszy motocykl. Program eliminuje awaryjny wyłącznik zapłonu — wraz z ABS, chociaż jednostka sterująca ABS pozostaje jednak w motocyklu i jest podłączona, aby wykorzystać strategie zintegrowanego systemu elektronicznego. Reszta układu hamulcowego jest "uproszczona dzięki niezależnym liniom", a ECU motocykla zostało przeprogramowane z mapowaniem opracowanym przez Aprilia Racing. Motocykl został on również dostrojony do wyścigowego wydechu SC Project.
Aby utrzymać wszystko na równym poziomie, zaktualizowano układ zawieszenia, a przedni widelec otrzymał regulowany wewnętrzny wkład Misano by Andreani, który działa zarówno na kompresję i tłumienie, jak i napięcie wstępne. W przypadku tylnego zawieszenia amortyzator Öhlins AP948 ma hydrauliczną regulację napięcia wstępnego, kompresji i tłumienia.
Rama motocykla również została ulepszona, ponieważ Aprilia obniżyła pozycję jazdy, a dodatkowo wprowadzono regulację podnóżków. Modernizacja silnika zwiększyła moc do 105 koni mechanicznych, co jest rekordową wartością dla rzędowego silnika dwucylindrowego, podczas gdy sucha masa spadła do 153 kg. Układ powietrza wtórnego i termostat zostały wyeliminowane, a aluminiowe osłony zostały zainstalowane na pokrywie sprzęgła i alternatorze, a także na specjalnym filtrze powietrza Sprint Filter.
Powstanie zaledwie 28 egzemplarzy RS 660 Trofeo, więc jeśli jesteś kimś, kto szuka naprawdę nietypowej maszyny do zabawy na torze, bądź szybki, ponieważ zamówienia są już otwarte. Cena? W przeliczeniu na naszą walutę ok. 85 tys. zł. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie FACTORYWORKS.APRILIA.COM, gdzie można skontaktować się bezpośrednio z Aprilia Racing w celu zamówienia nowego RS 660 Trofeo. Motocykl może zostać wysłany do nabywcy lub odebrany bezpośrednio z działu Aprilia Racing.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze