tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Alvaro Bautista musi przybraæ na wadze. Mistrz ¦wiata Superbike krytykuje minimalne limity wagowe
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Alvaro Bautista musi przybraæ na wadze. Mistrz ¦wiata Superbike krytykuje minimalne limity wagowe

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.11.03, 10:07 Drukuj

W sezonie 2024, w Mistrzostwach Świata Superbike zostaną wprowadzone minimalne limity wagowe dla motocykli i zawodników. Najgłośniej narzeka na nie Alvaro Bautista, który zdobył dwa tytuły z rzędu i teraz uważa, że potrzebny mu balast może być zbyt niebezpieczny w trakcie jazdy. Zawodnik Ducati grozi nawet odejściem z wyścigów, co pewnie ucieszyłoby konkurencję.

Od sezonu 2024 w Mistrzostwach Świata Superbike zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące minimalnego limitu wagowego. Zgodnie z nimi motocykl nie będzie mógł ważyć mniej niż 168 kg, a zawodnik - mniej niż 80 kg wraz z kombinezonem, kaskiem, butami i rękawicami. Jeżeli ktoś będzie ważył mniej, to musi dodać do motocykla balast o masie równej połowie różnicy pomiędzy limitem i rzeczywistą masą. Dyrektor zarządzający SBK, Gregorio Lavilla powiedział, że najlżejsi zawodnicy będą musieli dodać ok. 5 do 6 kg.

NAS Analytics TAG

Nowe przepisy okazują się być sporym problemem dla Alvaro Bautisty, który będzie musiał dodać ok. 7 kg. Już podczas testów po finale w Jerez zespół Ducati zdecydował się na sprawdzenie, jak balast wpłynie na jazdę. W podsumowaniu drugiego dnia testów Bautista powiedział, że sprawdzano różne możliwości rozmieszczenia balastu. Przyznał jednak, że dodanie 7 kg sprawia, że motocykl prowadzi się zupełnie inaczej w szybkich zakrętach. Eksperymenty z dystrybucją masy mają pozwolić na zebranie danych, które pomogą opracować przyszłoroczny motocykl. Pod koniec października podawano, że Alvaro Bautista w pełnym rynsztunku waży 67 kg.

- Uważam, że zbyt wiele dodatkowej masy dodanej do motocykla to niebezpieczny pomysł. Problemem jest to, że ja już teraz jem, co chę. Nie mogę przybrać zbyt wiele na wadze. Będę testował z dodatkowym balastem. Jeśli będzie cięższy, to będę musiał się bardziej ruszać, co utrudni prowadzenie. W razie wypadku cięższy motocykl potrzebuje więcej miejsca do zatrzymania. To zbyt niebezpieczne we wszystkich aspektach, ale i tak się na to zdecydowali. Musimy spróbować i sprawdzić, jak będę się czuł. Na razie startuję w sezonie 2024, ale jeśli poczuję, że motocykl stał się bardziej niebezpieczny, to może zostanę w domu. Nie chcę ryzykować bardziej, niż jest to konieczne. Po testach pomyślę o kolejnym sezonie, ale dla mnie te zasady nie mają sensu - powiedział Alvaro Bautista po rundzie w Jerez.

Kolejnym zawodnikiem, który ma wątpliwości odnośnie nowych przepisów jest Scott Redding. W wypowiedzi dla portalu GPOne.com powiedział, że nowe zasady i tak faworyzują lżejszych zawodników przez to, że muszą dodać balast równy jedynie połowie różnicy pomiędzy faktyczną i minimalną masą.

- Jeżeli zawodnik waży 60 kg i do tego 8 kg waży ekwipunek, co daje nam 68 kg, to musiałby dodać 12 kg, żeby sięgnąć 80 kg. Jednak w tym dziwnym przypadku muszą dodać jedynie 6 kg, co oznacza, że minimalny limit wagowy dla tego zawodnika wynosi nie 80 kg, lecz 74 kg. Jeżeli zawodnik wraz z ekwipunkiem waży 92 kg, to będzie ważył o 12 kg więcej, a nie o 6 kg więcej. Doceniam wprowadzone zmiany, choć nadal faworyzują one lżejszych kierowców. To lepsze niż nic, ale nadal nie jest fair, prawda? - powiedział Scott Redding, cytowany przez GPOne.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê