Absolutnie bezpieczni są absolutnie wszędzie
Kampania „A+B = Absolutnie Bezpieczni” promująca bezpieczne zachowania w ruchu drogowym wśród motocyklistów i kierowców samochodów objęła zasięgiem cały kraj
Katowice, 14 sierpnia 2012. Pod Sejmem, w metrze, w kolejce górskiej na Kasprowy Wierch, podczas pielgrzymki do Częstochowy czy w restauracji – kampania „A+B = Absolutnie Bezpieczni” promująca bezpieczne zachowania na drodze wśród motocyklistów i kierowców samochodów jako współużytkowników dróg dotarła do odbiorców w całej Polsce. Organizowaną przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. – koncesjonariusza autostrady A4 Katowice-Kraków i wspieraną przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada akcję podsumowuje film:
Promocja bezpieczeństwa rozpoczęła się od happeningu na krakowskim Rynku, gdzie aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny wykorzystywane w crash testach ilustrowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podobne działania przeprowadzone zostały w przestrzeni miejskiej Katowic.
Od 21 lipca Absolutnie Bezpiecznych można było spotkać niemal wszędzie. Odwiedzili nie tylko Śląsk i Małopolskę, pojawili się także w metrze i pod Sejmem w Warszawie, w kolejce górskiej na Kasprowy Wierch, w centrach handlowych i w wielu innych miejscach w Polsce. Uczestniczyli również w pielgrzymce do Częstochowy.
W kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” włączyło się ponad 400 tysięcy osób z Polski i zagranicy, wśród których najliczniejszą grupę stanowiły osoby między 18 a 34 rokiem życia. Prawie 80 procent fanów akcji na poświęconym jej profilu na Facebooku aktywnie zaangażowało się w działania komunikacyjne prowadzone na profilu. W zorganizowanym na Facebooku konkursie wzięło udział ponad 2000 osób, spośród których wyłoniono pięciu zwycięzców. Najlepszą wiedzą i refleksem wykazał się mieszkaniec Rzeszowa, który zagadki dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym rozwiązał w ciągu 13 sekund.
Uczestnicy konkursu odpowiadali na pytania m.in. o zasady ruchu drogowego i dobre praktyki jazdy. Najwięcej trudności sprawiły internautom pytania dotyczące właściwych zachowań motocykli na drogach, co podkreśla zasadność edukacji kierowców w tym zakresie. Z kolei najlepiej poradzili sobie z zagadnieniami związanymi z pierwszą pomocą oraz zwalczaniem senności za kierownicą, co może być wynikiem realizowanej przez koncesjonariusza pół roku temu kampanii „To nie sen, Ty prowadzisz”.
Akcję „A+B = Absolutnie Bezpieczni” wspierali również doświadczeni motocykliści, w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem”. Nagrania, w których kierowcy dzielili się swoimi obserwacjami dotyczącymi właściwych zachowań na drodze, dostępne pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl obejrzało ponad 100 tysięcy osób.
Kampania „A+B = Absolutnie Bezpieczni” to kolejna akcja realizowana przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., promująca zachowania kierowców zwiększające bezpieczeństwo na drogach. W tym roku zakończyła się akcja „To nie sen, Ty prowadzisz” uwrażliwiająca kierowców na zagrożenie spowodowane przemęczeniem podczas prowadzenia pojazdu. W 2010 roku realizowana była kampania „Rekordowo bezpieczni z A4 Katowice-Kraków”, której hasło podkreślało rekordową statystykę: przez 20 miesięcy na koncesyjnym odcinku A4 nie wydarzył się żaden śmiertelny wypadek. Wcześniej, w latach 2005-2007 SAM S.A. przeprowadził akcję „Droga życia”.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze