ABS w motocyklach obowiązkowy od 2016 roku
Unia Europejska poparła właśnie nowe przepisy dotyczące układu ABS montowanego w motocyklach. Od 2016 roku system ten obligatoryjnie będzie we wszystkich nowych motocyklach w pojemności powyżej 125 cm3. Członkowie Parlamentu Europejskiego w znacznej większości poparli nowe przepisy (643 członków). Przeciw było 16 członków, 18 się wstrzymało od głosu. Ostatecznie nowe przepisy muszą być jeszcze zatwierdzone, ale przy tak kolosalnym poparciu sprawa jest raczej przesądzona.
Co to oznacza dla nas, motocyklistów? Oczywiście, poprawę bezpieczeństwa, ale także, co pewnie nie jest zaskoczeniem dla nikogo, znaczny wzrost cen motocykli. Najbardziej odczuwalne będzie to w przypadku motocykli klasy 125cc, gdzie wzrost ceny może wynieść nawet 25%. Warto zaznaczyć, że BMW ogłosiło już wcześniej, że będzie montowało ABS do wszystkich swoich motocykli od przyszłego roku.
EU określiła także, kiedy norma Emisji spalin Euro 4 zacznie obowiązywać motocykle, a stanie się to w 2016 roku. Oprócz tego, parlamentarzyści UE zadecydowali, że każdy motocykl obowiązkowo będzie musiał odpalać światła przy przekręceniu stacyjki.
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarzekontrole trakcji, kontrole wheelie, abs, jeszcze trochę i będziemy dostawać mandaty za niezapięte pasy. A ja jeżdżę bez kata, bez systemów i wszystko gra.
OdpowiedzTo już sobie porobimy stopale... jak wicher trzeba będzie g...o odłączać :P
OdpowiedzCo jak co, ale to dobrze, ABS to nie jest jakaś agresywna kontrola trakcji, więc nie ma powodów do paniki. A ceny ostatecznie spadną do normalnych poziomów, skoro będzie on w standardzie to ...
Odpowiedzszkoda mi by było na ABS wydać 5 zł...więc jesli chodzi o ceny to dość subiektywne...a po drugie, jak bede miał ABS niebędę mógł robić stopali na każdych światłach a to dla mnie bardzo ważne :)))
OdpowiedzDodatkowa waga rotacyjna plus sytem to jest jakieś 2-4kg z tego co słyszałem. ja podziękuję, zresztą nie lubię ułatwień bo zabierają całą frajdę.
OdpowiedzWiesz o czym w ogóle piszesz? Masa rotacyjna? ta może byc na oponie, która się obraca, a nie na stałym elemencie. Fajnie łykasz każdą papkę.
OdpowiedzWiesz o czym w ogóle piszesz? Masa rotacyjna? ta może byc na oponie, która się obraca, a nie na stałym elemencie. Fajnie łykasz każdą papkę.
Odpowiedz"waga rotacyjna"? a co to jest?
Odpowiedzabs, esp, bgż, pkp i inne systemy są ok ale niech będzie możliwość ich odłączania. Ja tam wole full manual (sic!) i niech euroidioci dadzą mi możliwość obsługi pojazdu przez się bez asysty ...
OdpowiedzNie da sie ukryc, ze systemy bezpieczenstwa w jakis sposob pomagaja jezdzic bezpiecznie jednakze jesli od 2017 roku beda wymagane boczne kolka to sie wkurwie.
OdpowiedzNie da sie ukryc, ze systemy bezpieczenstwa w jakis sposob pomagaja jezdzic bezpiecznie jednakze jesli od 2017 roku beda wymagane boczne kolka to sie wkurwie.
Odpowiedz