2023 Suzuki V-Strom 800DE. Opis, zdjêcia, dane techniczne, cena
Suzuki nareszcie przestało nas kusić dwucylindrowym silnikiem i wreszcie postanowiło zaprezentować pierwsze motocykle, które go otrzymają. Jednym z nich będzie V-Strom 800DE, który jest ciekawą rewolucją w gamie. Pomimo, że serce jest rzędowe, to producent postanowił wstawić maszynę do gamy V-Strom.
Kuszenie dwucylindrowym silnikiem Suzuki trwało już od jakiegoś czasu i teraz wreszcie możemy się dowiedzieć o nim wszystkiego. Suzuki V-Strom 800DE otrzyma serce o pojemności 776 cm3, które generuje maksymalną moc 84 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 78 Nm przy 6800 obr./min. Specjalnie zaprojektowane wał korbowy z wykorbieniami co 270 stopni oraz airbox sprawiają, że maszyną można łatwo manewrować przy niskich prędkościach. Producent zapewnia, że charakterem blisko mu do jednostek z cylindrami w układzie V-twin 90°. Najciekawszym dodatkiem jest Suzuki Cross Balancer - system wyrównoważający pracę i redukujący drgania. Opiera się na dwóch wałkach, których przeciwwagi są skierowane prostopadle do wału korbowego. To pierwsze tego typu rozwiązanie w seryjnym motocyklu. Do tego mamy elektronicznie sterowaną przepustnicę, skrzynię z Suzuki Quick Shift w standardzie oraz Suzuki Cluch Assist System.
Nowa jest również stalowa rama, w którą wkomponowano silnik, dzięki czemu uzyskano wysoką sztywność. Rama pomocnicza jest lekka, ale mocna. Zawieszenie składa się z przedniego widelca upside-down SHOWA Hitachi Astemo o skoku 220 mm i tylnego amortyzatora gazowego typu piggyback SHOWA Hitachi Astemo z regulacją kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Skok tylnego amortyzatora również wynosi 220 mm. Wahacz wykonano z aluminium. Zgodnie z przewidywaniami po publikacji zdjęć szpiegowskich, przednie koło będzie miało średnicę 21 cali, a tylne - 17. Tym samym Suzuki wkracza do walki z takimi tuzami segmentu jak Yamaha Tenere 700 i Aprilia Tuareg. Zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów powinien zapewnić duży zasięg.
Wyglądem motocykl nawiązuje do modelu DR 800 BIG. Połączenie terenowej sylwetki z niską szybą wygląda bardzo ciekawie i oldschoolowo. Jednocześnie oświetlenie jest w pełni LED. Przednia lampa to prawdopodobnie ta sama, która znalazła się m.in. w GSX-S1000. W skład pakietu elektroniki w chodzą Drive Mode Selector, Suzuki Traction Control System z trybem Gravel, ABS z dwoma trybami pracy i możliwością wyłączenia dla tylnego koła, system Suzuki Easty Start i Low RPM Assist. Większość z nich znamy już z pozostałych modeli Suzuki. Informacje będą pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali. Po jego lewej stronie umieszczono gniazdo USB.
Suzuki V-Strom 800DE pojawi się w salonach wiosną 2023 roku. Będzie dostępny w kolorach Champion Yellow no. 2 (YU1), Glass Mat Mechanical Grey (QT7) i Glass Sparkle Black (YVB). Cena została ustalona na 54 900 zł.
Dane techniczne
Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Układ chłodzenia: chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 776 cm3
Średnica x skok: 84 x 70 mm
Maksymalna moc: 84 KM/62 kW/przy 8500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm/6800 obr./min
Stopień sprężania: 12,8 : 1
Układ paliwowy: wtrysk benzyny
Układ zapłonowy: elektroniczny (tranzystorowy)
Rozrusznik: elektryczny
System smarowania: mokra miska olejowa
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Pojemność układu smarowania: 3,9 l
Długość całkowita: 2345 mm
Szerokość całkowita: 975 mm
Całkowita wysokość: 1310 mm
Rozstaw osi: 1570 mm
Prześwit 220 mm
Wysokość siedziska 855 mm
Masa własna: 230 kg gotowy do jazdy
Zawieszenie przednie: widelec upside-down Showa
Zawieszenie tylne: pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: podwójny, tarczowy 310 mm
Hamulec tylny: pojedynczy, tarczowy 260 mm
Opony: przód 90/90-21M/C 54H, tył 150/70R17M/C 69H
Pojemność zbiornika paliwa: 20 l
Zużycie paliwa: 4,4 l/100 km (22,7 km/l) wg WMTC
Emisja CO2: 104 g/km
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeBez V-ki? To ju¿ nie V-Strom....
Odpowiedz