2021 Triumph Speed Triple 1200 RS
Triumph pewnym krokiem wjechał do czołówki klasy hyper naked z nowym Speed Triple 1200 RS. Nowy Speed Triple jest lżejszy, mocniejszy i ma bardziej ostre kształty.
Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS to prawdziwie mocne uderzenie i śmiało możemy mówić o rewolucji. Zacznijmy od serca, którym jest całkowicie nowy, potężniejszy trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3. Moc maksymalna wynosi 180 koni mechanicznych, co daje nam przyrost aż o 30 koni. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 125 Nm. To wszystko przy masie obniżonej o 10 kg. Nowy Speed Triple 1200 RS waży na mokro jedynie 198 kilogramów. Na samym silniku zaoszczędzono 7 kilogramów. Dzięki całkowicie przeprojektowanemu wydechowi i dolotowi motocykl zyskał ostrzejsze brzmienie.
Zmiany objęły także resztę konstrukcji. Rama została całkowicie przeprojektowana i jest wykonana z odlewanego aluminium. To pozwoliło stworzyć szkielet o 17% lżejszy niż w poprzednim modelu. Ciężar został przeniesiony niżej i bardziej do przodu. Kierownica jest szersza o 13 mm, co sprawia, że pozycja jest bardziej dominująca i zapewnia lepszą kontrolę. Podnóżki z kolei przesunięto nieco do wewnątrz. Nowe, wyprofilowane siedzisko znajduje się na wysokości 830 mm.
Sześciostopniowa skrzynia współpracuje ze sprzęgłem wyposażonym w system Slip & Assist. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są hamulce, w skład których wchodzą przednie zaciski Brembo Stylema. Dodatkowo zastosowano regulowaną dźwignię hamulca Brembo MCS, która pozwala dostosować styl hamowania do własnych preferencji. Zawieszenie to w pełni konfigurowalny widelec Öhlins NIX30 oraz tylny amortyzator Öhlins TTX36. Posiadają one regulację napięcia wstępnego, tłumienia odbicia i kompresji.
Do okiełznania rakiety z Hinckley służy zaawansowany pakiet elektroniki, którego sercem jest sześcioosiowe IMU. Na pokładzie mamy kontrolę trakcji (Optimised Cornering Traction Control) z możliwością całkowitego wyłączenia, nowy quickshifter Triumph Shift Assist, Cornering ABS oraz pięć trybów jazdy. Centrum dowodzenia stanowi całkowicie nowy ekran TFT o przekątnej 5 cali, który współpracuje z systemem My Triumph Connectivity i posiada funkcję Lap Timera. Dodatkowo mamy w pełni LED-owe oświetlenie i system bezkluczykowy. W trybach jazdy mamy do dyspozycji opcje Rain, Road, Sport i Track oraz tryb z wyłączoną kontrolą trakcji. W trybie Rain moc spada do 100 koni mechanicznych. W trybie Track elektronika ma interweniować tylko w naprawdę podbramkowych sytuacjach. W standardzie pojawi się również tempomat oraz czujniki ciśnienia w oponach.
Nowy Speed Triple 1200 RS to również zmiany w stylistyce, która jest bardziej ostra i agresywna. Przedni błotnik jest wykonany z włókna węglowego, a na siedzenie pasażera możemy założyć nakładkę w kolorze nadwozia, która dodaje motocyklowi jeszcze bardziej sportowego wyglądu. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano nowe obręcze aluminiowe o średnicy 17 cali. Motocykl będzie dostępny w kolorach Sapphire Black i Matt Silver ice.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeWszystko fajnie, ale dlaczego nie zostawili uk³adu wydechów - czyli 2 koñcówki pod zadupkiem. Straci³ przez to sporo charakteru niestety. Pewnie wraz ze wzrostem mocy pójdzie cena, oby nie posz³a ...
OdpowiedzBo powalczyli z mas± , st±d jedna koñcówka wydechu.
Odpowiedz