KTM 1290 Super Duke R 2020. Opis, zdjêcia, dane techniczne
KTM 1290 Super Duke R na rok 2020 przeszedł kurację odchudzającą i odmładzającą, by powrócić w pełni blasku i chwały, silniejszy niż kiedykolwiek. Z całkowicie przeprojektowaną lżejszą ramą, rozbudowanym pakietem elektroniki i zmienionym zawieszeniem 1290 Super Duke R jest teraz jeszcze skuteczniejszy na ulicy i na torze!
KTM 1290 Super Duke R to jeden z tych motocykli, które mają budzić dreszcz emocji jeszcze przed startem, zanim nawet uruchomisz silnik. Ekstremalnie agresywna linia, ostre kształty, zwarta sylwetka i charakterystyczne grafiki. W myśl hasła „Ready To Race” KTM 1290 Super Duke R jest zawsze gotowy do ataku i do wyścigu! Pozostaje tylko pytanie, czy Ty jesteś gotowy i czy odważysz się spróbować?
1290 Super Duke R - silnik
Nowy KTM 1290 Super Duke R 2020 odziedziczył silnik po swoim poprzedniku, co oznacza, że mamy tu jednostkę V2 o pojemności 1301 cm3 i imponującej mocy na poziomie 179 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 140 Nm. Takie osiągi w połączeniu z agresywną, ale przy tym bardzo naturalną pozycją, dostarczają wręcz nieziemskich doznań z jazdy.
Ogromna moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika w połączeniu ze zwartą konstrukcją podwozia, udoskonaloną ramą i nowym zawieszeniem to gwarancja najwyższej skuteczności zarówno na ulicy, jak i na torze. 1290 Super Duke R 2020 to niekończąca się moc wrażeń przy wspaniałym, basowym akompaniamencie potężnego silnika V2.
1290 Super Duke R - podwozie
Rama wykorzystuje silnik do zwiększenia sztywności skrętnej. W modelu 1290 Super Duke R 2020 zwiększono średnicę rur, ale pozostawiono cieńsze ścianki, co pozwoliło obniżyć masę motocykla o 2 kg. Z tyłu zastosowano kompozytową ramę pomocniczą, którą cechuje prostota montażu siedziska pasażera, uchwytu na tablicę rejestracyjną oraz świateł.
Zmiany objęły również zawieszenie modelu 1290 Super Duke R na rok 2020.. Z przodu znajdziemy widelec WP APEX z pełną regulacją oraz oddzielnymi ustawieniami odbicia i dobicia. Tylny amortyzator WP APEX posiada oddzielne zbiorniki gazu i oleju, co czyni go lżejszym i sprawia, że ma bardziej kompaktowe rozmiary. Wahacz został wydłużony i umieszczony bliżej zębatki wyjściowej celem uzyskania lepszej kontroli nad motocyklem. Kierownica posiada regulację zasięgu w czterech pozycjach, w zakresie 21 mm w przód i w tył.
1290 Super Duke R - wygląd
Modyfikacje 1290 Super Duke R na rok 2020 objęły również sam wygląd motocykla - na pokładzie mamy reflektor LED z charakterystycznym, centralnie umieszczonym wlotem powietrza, jeszcze ostrzejszy tył, nowy zbiornik paliwa o pojemności 16 litrów i wisienką na torcie w postaci agresywnej grafiki.
Wygląd tego motocykla zawsze był szalenie oryginalny, wyzywający i nie pozwalał na pomylenie go z jakimkolwiek innym. Fani motocykli KTM docenili odważną stylistykę i szybko zakochali się w wyglądzie „Super Księcia”. Teraz projektanci poszli o krok dalej, czyniąc 1290 Super Duke R 2020 jeszcze bardziej bezkompromisowym i agresywnym.
1290 Super Duke R - elektronika
W okiełznaniu 1290 Super Duke R pomoże zaawansowana elektronika. Do dyspozycji dostajemy tryby: Rain, Street i Sport. Opcjonalnie jest dostępny tryb Track, który pozwala między innymi na całkowite wyłączenie kontroli trakcji i systemu anti-wheelie. W standardzie otrzymamy również udoskonalony quickshifter.
Centrum dowodzenia stanowi duży, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali. Struktura głównego menu została udoskonalona, aby ułatwić kierowcy dokonywanie wszelkich regulacji i ustawień. Stopień pochylenia ekranu jest regulowany.
Więcej informacji na temat motocykli KTM znajdziecie na www.ktm.com
Dane techniczne
silnik: | dwucylindrowy, w układzie V |
pojemność skokowa: | 1301 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 108x71 mm |
moc: | 179 KM |
moment obrotowy: | 140 Nm |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa, z Quickshifter+ |
sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | widelec WP APEX z pełną regulacją |
zawieszenie tylne: | amortyzator WP APEX z pełną regulacją |
hamulec przedni: | podwójna tarcza 320 mm |
hamulec tylny: | pojedyncza tarcza 240 mm |
systemy dodatkowe: | Kontrola trakcji, anti-wheelie, kontrola uślizgu |
masa: | 189 kg |
wysokość siedzenia: | 835 mm |
zbiornik paliwa: | 16 l |
normy emisyjne: | Euro 5 |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze