2015 Honda VFR800X Crossrunner - spore zmiany
Honda właśnie zaprezentowała nowy model VFR800X Crossrunner. Motocykl miał swoją premierę trzy lata temu, ale nigdy nie zdobył przesadnej popularności. Jako jedni z nielicznych mieliśmy okazję jeździć Crossrunnerem i trochę się dziwimy, bo był to naprawdę dynamiczny i kompetentny sprzęt. Teraz pojawi się nowy, mocno zmodernizowany model, który ma szanse zdobyć uznanie miłośników szybkiej turystyki.
Zmiany
Silnik - sercem nadal pozostaje V4 i pojemności 800cc, ale jednostka napędowa została nieco zmodernizowana i przeprojektowana, w efekcie czego ma teraz moc 106 KM i lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego w średnim zakresie.
VTEC - nowy Crosstourer otrzyma ten system (wzorem nowej VFR800F). W VFR uruchamia się on przy 7000 obr/min, obstawiamy, że tutaj będzie to miało miejsce wcześniej.
Rama - nadal aluminiowa, 2-belkowa, ale z nową, lżejszą ramą pomocniczą
Zawieszenie - znacznie większy skok (25mm), co ma uczynić z Crossrunnera jeszcze lepszy sprzęt na drogi, które niekoniecznie wpisują się w definicję gładkości.
Hamulce - ABS (bez C-ABS) w standardzie
Kontrola trakcji - Crossrunner będzie miał na pokładzie system Selectable Torque Control System )S-TCS) znany z modelu Crosstourer, gdzie spisywał się on rewelacyjnie.
Design - zmianie poddano także wygląd motocykla, który teraz prezentuje się znacznie lepiej, bardziej dynamicznie, nowocześnie i ostro. Przednia lampa została zapożyczona z VFR800F, co oczywiście jest dobrym posunięciem, zwłaszcza, że użyto w niej technologii LED.
Honda chce wzbogacić swoją ofertę adventure bike'ów ale także wypełnić lukę między potężnym Crosstourerem a NC750X. Silnik z VFR800F jest doskonałą bazą i miejmy nadzieję, że modernizacja Crossrunnera pozwoli zwiększyć potencjalne grono odbiorców. Sama idea motocykla jest bezbłędna. Silnik z wieloletnią tradycją i sprawdzonymi rozwiązaniami + VTEC + zawieszenie z większym skokiem + kontrola trakcji. W ofercie Hondy właśnie pojawił się nowy gracz. Więcej szczegółów wkrótce.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeW³a¶nie o to by chodzi³o, NC za s³aby, Tourer 1200 za du¿y, co¶ po ¶rodku by mi pasowa³o :-)
OdpowiedzNie lubiê motorów co chlapi± smarem po nogawce. Wa³ dawaæ.
OdpowiedzJak to? Motocykl bez DCT i schowka na kask?! Bez sensu.
Odpowiedz