2013 KTM 1190 Adventure - pierwsze wrażenia
Właściwie nie wiem od czego zacząć próbując opisać moje pierwsze, spisane na gorąco wrażenia z jazdy najnowszym turystykiem KTMa. Nie zaskoczyła mnie moc i dynamika, bo Austriacy mają przecież w nazwie firmy "Sport Motorcycles" (KTM Sport Motorcycles AG - przyp. red.). Trudno mówić także o niespodziance jeśli mówimy o podwoziu, bo przecież stosując komponenty WP i Brembo, inżynierowie z Mattighofen raczej nie oszczędzają na jakości prowadzenia. Przydatność do pokonywania długich dystansów i odbywania dalekich podróży była cechą poprzedniego Adventura. Co zatem sprawiło, że zsiadając z 1190 kręciłem z niedowierzaniem głową, a o miejsce na mojej twarzy zażarcie konkurowały psychopatyczny uśmiech i zdumienie?
Kluczem do opowiedzenia czym jest KTM 1190 Adventure jest słowo "wszechstronność". Tyle że nie jest to ta nudna odmiana wszechstronności sprawiająca, że Twoja maszyna w żadnej konkurencji nie jest najlepsza i w ogólnym rozrachunku jest mało ekscytująca. To taki rodzaj wszechstronności, który sprawia że na krętych górskich drogach odjedziesz motocyklom sportowym, bez problemu zabierzesz żonę na dwutygodniowy wyjazd w Alpy, a jeśli trzeba sforsujesz leśne dukty i pokonasz rzekę w bród. A wszystko to podane przystępnie jak nigdy dotąd w historii. To kilka świetnych motocykli w jednym i na chwilę obecną tylko Ci, którzy jeździli tym sprzętem mają wyobrażenie jak niewiarygodnie dobry produkt przygotował KTM. To naprawdę jest nowa jakość na rynku. Już wkrótce na naszych stronach znajdziecie pełny raport z prezentacji 1190 Adventure.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeKTM pozno zaczął i pozno skonczy robic dobre sprzety.. juz z dobrego duala LC4 zrobil zabawke lc4 690....lc8 juz tez powoli szosowieje i robi sie nijakie , mniejsza skok zawiechy , wieksza waga , ...
OdpowiedzOd 10ciu lat, KTM wygrywa Dakar, coś o tym świadczy, jakoś GSa na podium nie widziałem.
OdpowiedzApropos GS, to najbardziej wywrotny motocykl we Francji, na szrotach jest ich pełno!
Odpowiedzwnioskujac po znajomosci tematu co jest we francji na szrotach zgaduje czym sie kolega trudni... poza tym motocykl jest tak wywrotny jak go prowadzacy.
OdpowiedzSpokojnie, spokojnie. Z tymi kłamiliwymi tezami rozprawi sie wkrótce red. Boczo wykazujac wyzszosc GS-a w każdym aspekcie ;)
OdpowiedzA ja nie mogę doczekać się nowego Super Duke 1290, to dopiero będzie masakra !
OdpowiedzRozmawialiśmy z jego konstruktorami na Teneryfie przy okazji prezentacji Adventura. Super Duke ma pojawić się oficjalnie za 7-8 miesięcy. Robota idzie pełną parą, bo jak twierdzi ekipa KTMa to będzie "ostatni taki motocykl" - prędzej czy później (raczej prędzej) produkowanie takich brzytew zostanie zabronione;) BTW, my też nie możemy się doczekać ;)
OdpowiedzCzyli trzeba kupić coś psychopatycznego (i trzymać), zanim urzędasy wymyślą, co dla nas lepsze.
OdpowiedzWielkie dzięki ! W salonach KTMa nie potrafią podać żadnej daty. Czyli już mogę wystawić na sprzedaż mojego Super Duka 990!
Odpowiedzpodstawowe pytanie, czy jest lepszy od Multistrady?
OdpowiedzJest równie dynamiczny i sportowy jak Multistrada, przy czym jest o wiele bardziej komfortowy od niej, a potencjał offroadowy (oczywiście mówimy w ramach tej klasy motocykli) jest po prostu nieporównywalny na korzyść KTMa.
OdpowiedzA jak wygląda w bezpośrednim porównaniu zachowanie na asfaltowych winklach i osłona przed wiatrem?
OdpowiedzNo niestety nie mieliśmy okazji przeprowadzić bezpośredniego porównania, ale KTM wypada znakomicie i na winklach i jeśli chodzi o ochronę kierowcy...;)
OdpowiedzDzięki. No to czekam na test, teraz to żeś zaciekawił tym moto.
OdpowiedzWszystko jest lepsze od Multistrady :)
OdpowiedzOdezwał sie znawca co Multi jeździł palcem po obrazku...
Odpowiedz